Tyyppikilvestä ei selvinnyt minun autostani mitään jarrulaikkojen koosta. Tilasin siis OEM osat ilman mitään uppgradea. Minulla on edessä jäähdytetyt 301mm ja takana jäähdytetyt 291mm levyt.
Menin Neon sivuille ja katsoin etujarrulevyjen kokovaihtoehdot mitkä olivat 345mm, 314mm, 301mm, 284mm. Tämän jälkeen tein pahvista sapluunan " mallia I__I " isoimman halkaisijan mukaan. Menin sovittamaan sapluunaa aluvanteen koloista laikkaan ja leikkelin pahvia eri mittaan kunnes selvisi autossa oleva levyn halkaisija.
Takalevyissä minulla oli jäähdytetyt levyt ja ne ovat pääosin aina 291mm halkaisijassa kun taas jäähdyttämättömät ovat 277mm. Varmistin samanlaisella sapluunalla vielä halkaisijan.
Alkuperäiset GM kromitarrat ovat neolta tulleiden palojen ja laikkojen paketeissa ja sisällä olevat tuotteet vaikuttavat hyvälaatuisilta/alkuperäisiltä
Aiemmissa tämänketjun viesteissä levyjen halkaisijat on ilmoitettu millin suurempina kuin mitä Neon sivuilla. Mittasin levyt ja ne ovat ehkä juuri millin suuremmat kuin sivuilla ilmoitettu halkaisija. Mutta tuskin tuolla millin heitolla olisi normikäytössä kovin suurta merkitystä.
Perjantaina pitänee leipoa ne kiinni autoon.