Menee lähes samoihin kun suomesta postikulujen kanssa tuo AZE.
H&R.t ja Lesjön jouset on halpoja, myös Konin iskarit on edullisia tuolla.
Niinkuin olen moneen ketjuun linkittänyt. Jos ei nyt ole hintoja muutelleet lähiaikoina.
Olisikos joku PK-seudulla asennellut Koni FSD alustan kolkkiin? Tarjoan kahvit ja pullat ABC:llä jos pääsen lyhyelle koelenkille kyytiin. Todella mahdoton sanoa minkä alustan sitä nyt tilaisi ja hommaa on speksailtu kohta puoli vuotta.
Tuolla Aeron alustalla auto keulii kyllä aika paljon. Pitääkö nakata kierros pois jousesta edessä vai laittaa linearin jouset taakse?
Säädettävä alusta on käsittääkseni ainoa jolla keulimisen saa pois. Itellä Eibachin madallusjouset -20mm vakio Aero iskareiden kanssa ja tuo väli etukaaren välissä on hieman isompi kuin takana. Lokarin kaarihan on edessä korkeammalla kuin takana. FSD:t tuohon olis itellä suunnitelmissa laittaa kun vanhat iskarit antaa myöten.
Laitan kuvaa omasta kunhan saan auton tasaselle alustalle. Ei kyllä ihan noin paljoa Aeron jousilla perä roikkunu, mutta katotaan miltä Eibachin jousilla näyttää
Mittasin 360mm edessä ja 320mm takana navasta lokarin kaareen.
Harkitsen Bilstein B4 iskareita, eteen jäisi Sport -10mm jouset ja taakse tulisi nuo vakiot 1,8t:n jouset. Tosin kun perä löystyy, voi auto alkaa aliohjaamaan vielä enemmän.
Hitsi kun ollu hieman huonoa tuuria FSD iskareiden tilauksen kanssa. Toukokuussa laitoin tilaukseen Lesjön -20mm jousien kanssa AZE Tuningista ja piti löytyä suoraan (jostain) varastosta. Viikon kuluttua sitten ilmoittivat että iskereita ei ole enää ollenkaan saatavilla (kuulemma tehtaalta saatu tieto). Jousetkin tulivat vasta n. kuukauden kuluttua kun tiedonvälitys sähköpostilla ei jostain syystä oikein toiminut heille päin.
Tiedustelin sitten iskareita täältä kotimaasta ja yhden liikkeen kautta niitä piti olla heti saatavilla. Kesälomien ja uusien sähköpostiongelmien (myyjän päässä) jälkeen ilmeni että iskarien maahantuojalla oli niiden osalta joku saldovirhe ja ovat oikeasti loppu. Iskareita piti ensin tulla tehtaalta kesäkuun loppuun mennessä, sitten heinäkuun lopussa ja nyt viimein tehtaalta vahvistettu toimitusaika on syyskuun eka/toka viikko.
Noh, onpahan ainakin ollu aikaa tilailla muita samalla vaihdettavia alustan osia. Rexbo Car Parts ainakin näyttää myyvän euroopassa Febi bilstein -merkkisiä osia joiden kuulemma pitäisi olla laadukkaita. Tilailin takapään bumerangit (72€/kpl, mukana uudet kiinnityspultit), etupään koiranluut (16€/kpl) ja kääntölaakerit (13€/kpl). Toimituskulut tuolta hyvin kohtuulliset, DHL standard 12€ 31kg asti.
Kannattaisiko vielä vaihtaa jotain muutakin? Allekirjoituksen autolla ajettu nyt 150tkm. Alustasta ei kuulu mitään kolinoita. Tähän mennessä ainoat vaihdetut osat saattaa olla etupään jouset ja kääntölaakerit jotka vaihdettiin liikkeen piikkiin alkuvuodesta kun olin ostanut auton. Alusta tuntuu vaan muuten aika löysältä (varmaan iskarit lopussa).
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
No niin, vihdoinkin saatiin asennettua uudet alustaosat (nuo edellisessä viestissä mainitut). Näin muutaman päivän ajokokemuksella voin sanoa että alustasta tuli ihan sporttisen jämäkkä verrattuna alkuperäiseen 150tkm ajettuun vakioalustaan. Nämä normikokoiset 215/55 R16 renkaat kuitenkin joustavat sen verran että ajotuntuma on edelleen jonkin verran "epätäsmällinen" mutta näillä mennään ainakin toistaiseksi.
Auton suuntavakaus parani jonkin verran uusien osien ja pyöränsuuntauksien jälkeen mutta ei tämä tosin vieläkään ihan "juna"suoraan kulje. Johtuneeko sitten renkaista (Falken ZE914) vai mistä.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02