BSR?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Itselläni ei omaa kokemusta BSR:n tuotteista ole, vaikka kiinnostava omatoimi-systeemi näyttäisi nettisivujen perusteella olevan. Kuitenkaan tehdasuuteen autoon ei meillä olisi tullut mieleenkään laittaa muuta kuin takuulla varustettua tuotetta. Joka tapauksessa on älyttömän helppoa ja halpaa virittämistä, jos tehoja saadaan yli 30% lisää pelkällä ohjelmoinnilla.

Hirschistä kokemus manuaalilaatikolla oli erittäin positiivinen, bensan kulutus pieneni (SS yhdistetty 7,5 l/100km ja raskaalla jalalla) ja kuitenkin virne kuskin naamassa lähenteli korvien kiinnityskohtia. Automaatin kanssa kulku myös koheni, mutta suurin ilo hukkuu luistoon. Huvittaa joskus ajaa 200hv:n skootterilla, onneksi on käsivalinta-ehdotus-mahdollisuus, jota voi käyttää. Kai se alle 12 litran keskikulutus on kuitenkin vielä hyväksyttävissä, vaikka prosentuaalisesti se on hitosti enemmän. No ei se lastu tossa automaatissakaan hukkaan mene, mutta sitä vääntöä ei pysty käyttämään.
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

No niin nyt vastailivat Hirschiltä ja pyysivät VIN coodin jolla tarkastavat tietokannasta. Jos autossa ei ole lastua niin en näe mitään järkeä missään lastussa tai steg 1 tuotteessa eli vähintään pitäisi ottaa steg 3 että saisi edes jotain irti.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Datariver kirjoitti:Penkitin omasta sellaiset tulokset (vakiona?) etten näe minkäänlaista tarvetta maksaa n.10 hp ja 2kw tehonlisäyksestä 800€. itsellä 2.0t
10 hp ja 2 kW ??? 10 hp on kyllä noin 7,36 kW.

Anyway normi 2.0t 175 hp / 265 Nm ja BSR:n (alkaen) 204 hp / 310 Nm eron kyllä huomaa - joka tilanteessa.

Jos olet mittauksissa päässyt 194 hp:n lukemaan, niin on ollut kyllä varsin optimistiset mittavehkeet tai sitten softaviri jo sisällä. Mitenkäs vääntölukemat?

Vakioiden 2.0t:n ja 1.8t:n eron huomaa oikeastaan vain paikaltaan lähtiessä - ajossa ero häipyy (väännöt liki samat; 265 Nm vs. 240 Nm).
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bob kirjoitti:Vakioiden 2.0t:n ja 1.8t:n eron huomaa oikeastaan vain paikaltaan lähtiessä - ajossa ero häipyy (väännöt liki samat; 265 Nm vs. 240 Nm).
Tuon voi kyllä allekirjoittaa. Täytyy kierrättää yli 4500rpm että eroa löytyy. "Normiajossa" siis harvemmin. (joo joo, pitää ohittaessa kierrättää aina rajoittimelle ;) )

2.0t vs 2.0tBSR ero on huomattava.
BSR:n softalla koneen ajettavuus on kaikin puolin ensiluokkaista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Bob kirjoitti:
Datariver kirjoitti:Penkitin omasta sellaiset tulokset (vakiona?) etten näe minkäänlaista tarvetta maksaa n.10 hp ja 2kw tehonlisäyksestä 800€. itsellä 2.0t
10 hp ja 2 kW ??? 10 hp on kyllä noin 7,36 kW.

Anyway normi 2.0t 175 hp / 265 Nm ja BSR:n (alkaen) 204 hp / 310 Nm eron kyllä huomaa - joka tilanteessa.

Jos olet mittauksissa päässyt 194 hp:n lukemaan, niin on ollut kyllä varsin optimistiset mittavehkeet tai sitten softaviri jo sisällä. Mitenkäs vääntölukemat?

Vakioiden 2.0t:n ja 1.8t:n eron huomaa oikeastaan vain paikaltaan lähtiessä - ajossa ero häipyy (väännöt liki samat; 265 Nm vs. 240 Nm).
Pieni kirjoitus virhe sattunut koska minun piti kirjoittaa että, 10hp ja n.2nm. Penkitin autosta 175hp renkailta ja 298 väännöt. Eli koneteho on jonkin verran suurempi molemmissa. Penkki on luotettava jossa käytin.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Bob kirjoitti:[akioiden 2.0t:n ja 1.8t:n eron huomaa oikeastaan vain paikaltaan lähtiessä - ajossa ero häipyy (väännöt liki samat; 265 Nm vs. 240 Nm).
BSR tekemien mittauksien mukaan 1.8t lukemat 160hv/260Nm ja 2.0t 183hv/261Nm. Varmasti yksilöissä on erojakin, mutta ihan yläpäässä eroa syntyy kun mennään "pelkillä" tehoilla. BSR kanssa meno onkin sitten dekadia kovempaa.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Twarrior kirjoitti:BSR tekemien mittauksien mukaan 1.8t lukemat 160hv/260Nm ja 2.0t 183hv/261Nm. Varmasti yksilöissä on erojakin, mutta ihan yläpäässä eroa syntyy kun mennään "pelkillä" tehoilla. BSR kanssa meno onkin sitten dekadia kovempaa.
Kuinkahan usein tavallisessa arkiliikenteessä mennään siellä "ihan yläpäässä"? Mielestäni koko lastutuksen suurin pointti, niinkuin koko :saab: in turbottamisen ideologia on alhaalta alkavassa rajussa väännössä! Vääntö on arkiliikenteessä tärkeää, ei teholukema 6450 rpm kohdalla. Itselläni kone ei ole ikinä ylittänyt 4500rpm lukemaa missään tilanteessa tarkoituksellisesti.

Itselläni kokemus 2,0t, 1,8t ja 1,8t+Hirsch 195hv paketista ja sanoisin, että kaikissa noissa on eroa. Suurin ero, minkä huomasin, oli kun saatiin tuohon 1,8t:hen aikoinaan lastu paikoilleen sisäänajon jälkeen: Lastutetulla koneella kaasun käyttöaika arkipäivän tilanteissa lyheni järkyttävän paljon, kun vertaa 2,0t malliin. 2,0t:llä ehti odotella ja seurata turboneulan nousemista ja makustella menoa ja katsella maisemia, mutta lastun kanssa mennään heti ja kaasu on pakko hellittää nopeasti. 2,0t myös puutuu, jos vaihdevalinta ei oo ihan nappiin. Lastupelillä ei oo niin tarkkaa, vääntöä tulee ja lähdetään vaikka 60km/h:sta vitosella. Nelosella lähdetään jo reippaasti. Näin siis 5v. manuaalilla, automaatti on oma surullinen tarinansa (FA57).

Eroa oli myös TCS:n toiminnassa, lastuttamattomissa autoissa se ehti hyvin hätiin, mutta lastun kanssa se oli auttamatta myöhässä - Pusku oli jo pitkällä.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Ole tästä myös kirjoitellut aikaisemminkin, sillä omat mieltymykset juuri samanlaiset, voimaa pitää olla alhaalla, siellä missä sitä tarvitaan normaalissa arkiliikenteessä. Toki omassani sitä löytyy myös ylhäältä, mutta ei sillä juuri käyttöä ole täällä meidän Suomenmaassa. :( . Tälläisen lastutuksen tekemiseen pitää panostaa valmistajan enemmän ja ainakin hirsch osaa tämän puolen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itsekin olen tässä harkinnut BSR:n osien hankkimista... Muutama kysymys niitä koskien on tullut mieleen :?:

Lastutus, vaikuttaako katsastukseen (OBD?), täytyykö laittaa vakio-ohjelma sisään katsastuksen ajaksi, entä mitä tykkäävät huollossa? (Auto vuosimallia '03 joten ei takuun raukeamisesta pelkoa :lol: )

Onko kukaan laittanu catbackkia esim. Vectorin takahelman alta tulemaan, ilman mitään reikien tekoa? Miltä näyttää (KUVIA?) Ei huvittaisi tehdä reikiä saati hommata Aeron takahelmaa...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

eljass kirjoitti:Itsekin olen tässä harkinnut BSR:n osien hankkimista... Muutama kysymys niitä koskien on tullut mieleen :?:

Lastutus, vaikuttaako katsastukseen (OBD?), täytyykö laittaa vakio-ohjelma sisään katsastuksen ajaksi, entä mitä tykkäävät huollossa? (Auto vuosimallia '03 joten ei takuun raukeamisesta pelkoa :lol: )

Onko kukaan laittanu catbackkia esim. Vectorin takahelman alta tulemaan, ilman mitään reikien tekoa? Miltä näyttää (KUVIA?) Ei huvittaisi tehdä reikiä saati hommata Aeron takahelmaa...
Eihän ne tykkää merkkihuollossa jos tulee ongelmia ja sinne menee sitten valittamaan. Senhän saa kätevästi orkkikseksi PPC:llä jos tarvii.

Tuossa kuva BSR:n versiosta.
http://sv.bsr.se/products/4006317/
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja eljass »

apu,apupoika kirjoitti:Eihän ne tykkää merkkihuollossa jos tulee ongelmia ja sinne menee sitten valittamaan. Senhän saa kätevästi orkkikseksi PPC:llä jos tarvii.

Tuossa kuva BSR:n versiosta.
http://sv.bsr.se/products/4006317/
Jeespoks. Lähinnä hain kuvaa noista ovaaleista tuplarööreistä. (Ja useista kuvakulmista) :D
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

eljass kirjoitti:Lastutus, vaikuttaako katsastukseen (OBD?)
Tuskin mitään vaikutusta katsastuksessa. Olen kahdesti oman auton katsastanut (lastutettuna ja ilman) eivätkä kummallakaan kerralla saaneet mitään luettua obd-väylästä.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ohessa vertailua BSR:n vääntöominaisuuksista suhteessa Hirschiin:

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ght=hirsch

3. viesti ketjussa sisältää siis tuon vertailun...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ja tuossa vertailua ja kommentteja.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... +hirsch+93
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BSR?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kolmesti on nyt ostettu suoraan uuteen autoon samalla kertaa lastu. (No yks sisäänajettiin ensin, kun toimitus kesti.) Päällimmäinen valintaperuste on ollut takuun voimassaolo. Kulkupuoli riittää varmasti, Tampereen länsipuolella kun maksiminopeus on 100km/h laillisesti.

Käytettyyn autoon alkaisi BSR jo kiinnostaakin, alle 100000 ajettuun ei niin kauheasti.
Vastaa Viestiin