Viritysasteen häviäminen!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tuo hyytyminen 95/98 bensiinien välillä taitaa olla noiden uudempien moottorinohjauksien ongelma, koska -03 ei ainakaan reagoi noin dramaattisesti laatujen vaihteluihin. Olen kokeillut 95sta ja v-poweriakin (testimielessä), niin suurempaa vaikutusta ei ole tuntunut ajettavuudessa tehojen suhteen. 98:lla tuntuu kuitenkin toimivan parhaiten. Vakion tuntuiseksi ei mene koskaan.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja pebe »

apu,apupoika kirjoitti: Jos on 95:sta tankissa, ei kannata vetää sitten niinku sokea paarma!
wtf? :)
9³ 1,8t SC BSR
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

pebe kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: Jos on 95:sta tankissa, ei kannata vetää sitten niinku sokea paarma!
wtf? :)

tarkoitti varmaan että moottori tykkäisi kovemmalla rääkillä enemmän 98:sista ? :D
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

apu,apupoika kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:
asl8650 kirjoitti:Softa on BSR:n ja tehojen putoaminen tuntuu selkänojassa. Aina ei viittisi ajaa jalka lattiassa, kun nuo kissalan pojat vielä valvoo liikennettä ja emäntä ääni tuppaa nousemaan samaan tahtiin kun vauhti kiihtyy :evil: . Pitää laittaa kyselyä ProCar servicelle, mistä ositin koko softan.


se on sama vika kun jalka laskee niin akan ääni nousee, varsin ärsyttävää pitemmillä matkoilla ja moottoritie nopeuksilla :roll:
Onneks Emäntä on tajunnut alusta asti sen asian, että jos ei istu ratin takana, niin silloin ei puutu ajamiseen. :D
onko kuulostanut tutulta "hiljennä jo tässä on vaa 120 rajotus" :D
"älä älä tässä nyt ohita ei tonne nää ja noin pieni väli muutenkin :evil: " :D

mutta sitte ko se itte ajaa nii täytyy pitää kiinni kaikesta mistä vaan saa :D
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja pebe »

98 taas tankissa, mutta ei tehot palautunu itekseen --> PPC kiinni ja softa uudestaan sisään. Taas menään kovempaa ja viri pysyy. Tästä siis ainakin omalla kohdalla johtui "viritysasteen häviäminen", eli liian pienioktaanista bensaa tankissa.
9³ 1,8t SC BSR
asl8650
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 21:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja asl8650 »

OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

apu,apupoika kirjoitti:
asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.

ja kalliimpi ..... :roll:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Rene-Rane kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.

ja kalliimpi ..... :roll:
Tonnari ainakin kuluttaa 98 vähemmän kuin 95. Eli eipä juuri kalliimmaksi tule.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Rene-Rane kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:
asl8650 kirjoitti:OK pitää kokeilla 98 oktaanisella miten kuias pelittää ja pysyykö viriaste. Kiitos tiedosta
Esim. 2.0 Aero ja 2.0T suosituksenahan on 98.
Muutenkin turvallisempi vaihtoehto.

ja kalliimpi ..... :roll:
huh huh,mitä porukat kirjoittelee täällä....
vai kalliimpi?
no JOS on varaa ostaa esim 30-40 tonnin auto,AIVAN
SAMA jos ajelee 98:lla tai w-powerilla 8O
#2285
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja pebe »

Itse laskin nopeasti, että jos tuo 95 vs 98 litrahinnan ero pysyttelee tuossa ~3 sentissä, niin saan ajella reilu 30tkm ennenkuin 98 on tullut yhden tankin verran kalliimmaksi (75e). Ja tässä en ottanut huomioon kulutuseroa eri oktaaneilla.
Joten oikeasti, ihan sama...
9³ 1,8t SC BSR
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja vitikka »

jykä66 kirjoitti:
huh huh,mitä porukat kirjoittelee täällä....
vai kalliimpi?
no JOS on varaa ostaa esim 30-40 tonnin auto,AIVAN
SAMA jos ajelee 98:lla tai w-powerilla 8O
pebe kirjoitti:Itse laskin nopeasti, että jos tuo 95 vs 98 litrahinnan ero pysyttelee tuossa ~3 sentissä, niin saan ajella reilu 30tkm ennenkuin 98 on tullut yhden tankin verran kalliimmaksi (75e). Ja tässä en ottanut huomioon kulutuseroa eri oktaaneilla.
Joten oikeasti, ihan sama...
Suhteellista. Kuitenkin porukka tilailee tavaraa ulkomailta parin kympin säästön takia :D

Jokainen "säästäköön" sieltä mistä haluaa.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: Viritysasteen häviäminen!!

Viesti Kirjoittaja TKL »

Samat havainnot.

Sitten pieni avautuminen:
Tulee pyörittyä aika paljon muilla keskustelupalstoilla mutta on kyllä todettava että tämä on aivan omaa luokkaansa positiivisessa mielessä, ei turhaa **ttuilua ja vastauksiakin saa aina kysyttäessä (hyviä sellaisia) 8)
pebe kirjoitti:98 taas tankissa, mutta ei tehot palautunu itekseen --> PPC kiinni ja softa uudestaan sisään. Taas menään kovempaa ja viri pysyy. Tästä siis ainakin omalla kohdalla johtui "viritysasteen häviäminen", eli liian pienioktaanista bensaa tankissa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Vastaa Viestiin