Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jzu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:52

Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jzu »

Tervehdys foorumilaiset

Niin kuin otsikossakin ilmeni että olen haikaillut auton vaihtoa ja erityisesti merkin vaihtoa Saab:iin. Olen tykästynyt erityisesti 9-3 SC malliin. Ja sellainen joka itseäni miellyttäisi olisi nyt tarjolla.

Saab 9-3 Sport Combi 2,0T Linear Turbo Pilot Autom. -07 (en ole varma onko tuo ilmoitettu 2,0T oikeaa tietoa, kun järjestäen kaikki mitä olen nähnyt ovat 1,8T ????). Kilometrejä autolla takana noin 30tkm.

Haluaisin teiltä omistajilta(tottakai muiltakin) vinkkejä/vastauksia muutamiin kysymyksiin. Kuten mitä olen saamassa jos 9-3 SC:n talliini hankin? Muutakin kuin tyylikkään ja hyvin varustellun auton. Ja mitä pitäisi tietää/tarkastaa tuon ikäisestä SC:stä? Entä mitä mieltä automaatista onko 9-3 manuaalina järkevämpi vaihtoehto?

Paljon on kysymyksiä ja kova on autokuume. :D
Kiitoksia jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastamaan.

-Jussi
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja ptme »

Terve Jussi,

Jos hinta on YKSILÖÖN sopiva, niin iske kiinni vaan.

Itse jouduin juuri luopumaan vastaavasta 1.8 t Vector automaatista, ikävä jäi.
Noilla 1.8 t ja 2.0 t versiolilla ei käytännössä ole paljon eroa, varsinkin kun kuitenkin on tuo Stage 1 viritys erittäin suositeltava (omassa SS:ssä oli n. 110 tkm, tuossa SC:ssä 155 tkm asennetuna). Erityisen hyvin viri sopii automaattiin, tiputta käyttökierroksia kivasti, kun alkaa loota käyttää koneen lisääntynyttä vääntöä hyväksi.
Itse olisin valmis maksamaan kohtullisen lisähinnan Vector-mallista, lähinnä parempien ja runsaammilla säädöillä varustettujen etuistuinten takia.Vectoreita on vaan harmittavan vähän saativilla...

07-mallissa on kaikki alkupään lastentaudit jo kitketty, joten mitään erityistä vika-aluettakaan ei enää ole. Kuitenkin nuo etupään kääntölaakerit ja koiranluut tulevat vaihtoikään siellä 100 tkm paikkeilla, mutta siitähän ei vielä 30tkm ajetussa kannata erityisemmin huolestua.

Parastahan tuossa Saabissa on tietysti ajettavuus, en vielä ole löytänyt parempaa "normaaleista" etuvetoisista!

Joten, kuumestahan pääsee eroon vain hyvän auton ostamalla!
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Mulla on juuri tuollainen auto, siis 2.0t SC autom. -07. Jos on 2.0T eli isommalla T:llä, se on tehokkaampi eli 210 hv. Mulla meni kääntölaakerit jo 25 tkm kohdalla, mutta muuten ei ole ollut mitään. Automaatti toimii joissain autoissa paremminkin, Saabissa mielestäni vähän kuminauhamainen. Virisatsi vois olla hyvä, automaatti kahlitsee kulkua vähän liikaa. Mutta kaikesta huolimatta hyvä auto, erinomainen ajaa, hyvä tavaratila, tilaa riittävästi ja ulkonäkö miellyttää ainakin omaa silmää. Paras auto mitä mulla on tähän mennessä ollut.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Täältäkin löytyy tuo Fusion blue SC TS vm.06 sensotronicilla ...käyttökokemuksia vasta n.3kk/parituhatta kilometriä, mutta tykänny olen.Kulkupuoli hyvä,samoin ajettavuus ja kun varustetasokin on edellisen omistajan ansiosta? ruksattu kohdilleen niin mikäs on nauttiessa..suosittelen ja tietty niitä tehokkaampia versioita kun perus 1,8t :wink:
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

jzu kirjoitti:Tervehdys foorumilaiset

Niin kuin otsikossakin ilmeni että olen haikaillut auton vaihtoa ja erityisesti merkin vaihtoa Saab:iin. Olen tykästynyt erityisesti 9-3 SC malliin. Ja sellainen joka itseäni miellyttäisi olisi nyt tarjolla.

Saab 9-3 Sport Combi 2,0T Linear Turbo Pilot Autom. -07 (en ole varma onko tuo ilmoitettu 2,0T oikeaa tietoa, kun järjestäen kaikki mitä olen nähnyt ovat 1,8T ????). Kilometrejä autolla takana noin 30tkm.

Haluaisin teiltä omistajilta(tottakai muiltakin) vinkkejä/vastauksia muutamiin kysymyksiin. Kuten mitä olen saamassa jos 9-3 SC:n talliini hankin? Muutakin kuin tyylikkään ja hyvin varustellun auton. Ja mitä pitäisi tietää/tarkastaa tuon ikäisestä SC:stä? Entä mitä mieltä automaatista onko 9-3 manuaalina järkevämpi vaihtoehto?


Paljon on kysymyksiä ja kova on autokuume. :D
Kiitoksia jo etukäteen niille jotka vaivautuu vastamaan.

-Jussi

Jos se on 2.0T, eikä 2.0t, on aina parempi. Kyllähän tällä 1.8t:llä myös pärjää jos ei ole kovin kiireinen kuski ja malttaa ennakoida, eikä ala naapurin 1.6 Corollaa haastamaan kisoihin :wink: . 150hp 1.8t:n ja 175hp 2.0t:n ero tulee käytännössä parhaiten esille vaan paikaltaan lähdössä.
Kääntölaakerit tuossa mainittiin ja ihan sama onko Sportti-alusta vai mikä, niin iskarit on kulutustavaraa. 40tkm kesti sporttialustan etuiskarit ennenkuin alkoi naputtamaan.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Lisätään vielä muutama juttu.

Jos on Premium 70 äänentoisto eli 4 kaiutinta se on surkea

Kurkkaapa vuotaako vetareiden stefat. Vaihtoivat viime talvena jonkin verran.

Pakkasella useat ovat herjanneet abs esp... erroria.

Vaatimaton suorituskyky ja kohtuu suuri kulutus kaupunki ajossa.

Näistä huolimatta ihan ok kaara.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Dasboot
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: To Touko 07, 2009 12:07

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Dasboot »

Kyllä voin omalta osaltani suositella vaikkakin vuotta vanhemmasta versiosta kokemukset. Jos tuo vuosimalli ja hieman suurempi ajomäärä ei oo kynnyskysymys niin käyhän kattomas tuolta myyntipuolelta meikäläiselta sattumalta myynnissä oleva loistoyksilö :) Kilometrien kertymisen takia harkinnassa dieselauto...
#4685
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
jzu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:52

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja jzu »

Wow! Kiitoksia vastauksista!

Tuossa tuli monta hyvää vinkkiä ja pointtia. Ja taitaa olla tämän kyseisen auton kohdalla että tuosta stage 1 viristä mainitaan useasti. Ainakin kaikki keneltä olen autosta kysellyt ovat maininneet virityksen.

Nuo iskarin ja laakereiden "ongelmat" ovat aika tuttua juttua tälläkin hetkellä kun on alla ranskatar Megane II.

Vähän kysymystä noista varuste eroista. Noita 9-3 SC:tä näkyy olevan kaupan Linear Pilot, Linear Pilot Pro ( myös Pro1), Linear Business, Vector, Vector Business jne... eli aikamoinen kavalkaadi, kuten monilla muillakin automerkeillä. Sen hokaan että näiden kohdalla puhutaan eritasoisista varustepaketeista, mutta onko näiden välillä mitään muita merkittäviä eroja? Näyttää jo yleisesti ns. perusmalli Linear sisältävän varsin laajan varustelun. Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen :wink: )??

Mites sitten tuo 07 ja 08 välinen ero. 08 tuli tuo facelift, mutta tuliko siinä esim. olenaisia eroja ajettavuuteen taikka suorituskykyyn?

Dasboot->
Onhan tuota jo tullut aikaisemmin "vilastua" :D . Ja täytyy kyllä yhtyä että on loistoyksilö. Mut hakusessa on hieman pienemmillä kilometreillä oleva SC.

-Jussi
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

jzu kirjoitti:Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen :wink: )??
´

Vectorissa on ainakin paremmat penkit.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja -pete »

jzu kirjoitti:Näyttää jo yleisesti ns. perusmalli Linear sisältävän varsin laajan varustelun. Onko Saabillakin näin, kuten joillakin merkeillä, että varuste erot ovat vain vähän paremmin suunniteltu mukiteline(vähän kärjistäen :wink: )??
Se, mikä on merkittävä ero ja mikä ei, on kyllä aika henkilökohtaisesti tulkittava asia. Ja ymmärtääkseni uutta autoa ostaessa voi ruksia lisävarusteiksi sellaisia osia, jotka toisessa mallissa olisivat vakioita, joten ihan pelkän mallinimen perusteella ei voi varmuudella sanoa, mitä varusteita löytyy ja mitä ei.

Itselläni on tuo -06 "karvahattumalli", jossa on kyllä perusvarustus mielestäni hyvinkin kohdallaan verrattuna monen muun automerkkiin.

Ja kyllä sillä virittämättömälläkin 1.8t:llä kerkeää paikasta toiseen. Paremmin kuin sillä aiemmin mainitulla naapurin Corolla 1.6:lla. (Omakohtaista tietoa, myönnän :oops: ) Alavääntö tosin saisi olla parempi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
pebe
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 15:25

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja pebe »

Itselläni on -07 1.8t Turbo Pilot, ja jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin tuo Turbo Pilot -paketti on käytännössä sähkösäätöinen kuljettajan istuin, "sport" istuimet ja vakionopeudensäädin.

-07 autot on -08 sisustalla ja vanhemmalla keulalla, liekkö sitten muita pienempiä eroja. Moottorinohjauskin on karttojen osalta uusittu täysin -07 malliin, tuli tarkistettua viriä etsiessä...
9³ 1,8t SC BSR
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

pebe kirjoitti:Itselläni on -07 1.8t Turbo Pilot, ja jos en aivan väärin ole ymmärtänyt niin tuo Turbo Pilot -paketti on käytännössä sähkösäätöinen kuljettajan istuin, "sport" istuimet ja vakionopeudensäädin.

-07 autot on -08 sisustalla ja vanhemmalla keulalla, liekkö sitten muita pienempiä eroja. Moottorinohjauskin on karttojen osalta uusittu täysin -07 malliin, tuli tarkistettua viriä etsiessä...
Mitsun ahdin ja isommat suuttimet --> -07 1.8t ja 2.0t
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Mitsun ahdin on käsittääkseni SC:ssä riippumatta vuosiluvusta.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Bob »

vitikka kirjoitti:Mitsun ahdin on käsittääkseni SC:ssä riippumatta vuosiluvusta.
Ei pidä paikkaansa - vuosimalli ratkaisee, ei korimalli.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Saab 9-3 SC 07 -> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Onkos tuo tieto mistä peräisin? Esim. itselläni on vm. 2006 SC ja siinä on mitsun turbo. Käyttöönotto vuoden 2005 puolella.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Vastaa Viestiin