9-3 2011

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Syre
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:41

9-3 2011

Viesti Kirjoittaja Syre »

Kuulin SAAB kauppiaani luona käydessä että 9-3:sen ensivuoden malleihin tulee samat dieselit kuin uudessa 9-5 on. Tehoa on kolme eri luokkaa 130, 160 ja 180. Se 190 heppanen versio ilmeisesti halutaan jättää vain 9-5:selle. Samalla päästöt saadaan EU 5 luokkaan. Tämä 2.0 moottori ei liene Fiat peräinen vai kuinka.

Ja koska uudessa 9-5:ssa on yhdistetty neliveto ja diesel niin todennäköisesti se yhdistelmä saadaan myös 9-3:seen.

Mutta mitä muuta on tulossa.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 2011

Viesti Kirjoittaja core2 »

Eiköhän se liene Fiatin virite vieläkin! Näin ainakin 2.0l 160hp. 9-5:nen jota koeajoin. Ei siinä mitään hyviä tisureitahan Fiat värkkää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
tmr97
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:17

Re: 9-3 2011

Viesti Kirjoittaja tmr97 »

Syre kirjoitti: Ja koska uudessa 9-5:ssa on yhdistetty neliveto ja diesel niin todennäköisesti se yhdistelmä saadaan myös 9-3:seen.
En usko, eiköhän moottori ole hyvin lähellä edeltäjäänsä 1.9:ää. Kun siihen ei löytynyt keinoa kohtuuhinnalla nelivetoa laittaa, ei se todennäköisesti onnistu 2.0 versioonkaan.

On hyvä uudistus, laittaisivat sitten vielä 130hv version kaveriksi myös automaatin. Nythän sitä ei 120hv versioon saa. Samalla voisivat laittaa sen 9-3:n tasoiselle autolle ala-arvoisen nelikaiuttimisen stereon hautausmaalle ja premium 150:n vakioksi. Vaikka sähköjakkara pois linear busineksesta, jottei hinta nouse.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: 9-3 2011

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Missä vaiheessa 1,8t versio on hävinnyt? Eikö 1,8i pitänyt ainoastaan loppua. Kaksilitrainenhan se oli, mutta halvempi kai mitä nyt 2,0T.
Vastaa Viestiin