Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

2340 euroa olis Porvoon K&M Autopisteessä jakopään ja tp-ketjun vaihto, samalla putsataan öljysihdit jne. Eli käyttävät koneen pois. 3pv homma.
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

jjasco kirjoitti:2340 euroa olis Porvoon K&M Autopisteessä jakopään ja tp-ketjun vaihto, samalla putsataan öljysihdit jne. Eli käyttävät koneen pois. 3pv homma.
On kyllä kova hinta, taisi mennä itsellä max 500€ kaikki osat + tiivisteet. 1840€ työstä jota tein ensikertalaisena noin 8h...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja 900i »

Viron puolelta tonnin halvemmalla. Sihtiä eivät vissiin siihen rahaan vielä puhdista. Ilmeisesti kone paikoillaan tekeevät.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

supersaab kirjoitti:
jjasco kirjoitti:2340 euroa olis Porvoon K&M Autopisteessä jakopään ja tp-ketjun vaihto, samalla putsataan öljysihdit jne. Eli käyttävät koneen pois. 3pv homma.
On kyllä kova hinta, taisi mennä itsellä max 500€ kaikki osat + tiivisteet. 1840€ työstä jota tein ensikertalaisena noin 8h...
No saahan tuolla 1840 eurolla jonkunlaisen takuun työlle. :lol:

Nostitko koneen pois? Öljypohja irti?

Itseäkin tosiaan kiinnostais tuo, että vaihtais itse, mutta siinä on muutama muuttuja vielä. Pitäis olla kaikki osat, ettei varmasti puutu mitään vaihtotilanteessa. Lukitustyökalut? Selkeät ohjeet. Työpaikalla onnistus vaihtaa, jopa nostaa kone pois, mutta työn pitäis onnistua viikonlopussa.
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

1840€ taitaa saada jo tehdasuuden koneen jos asennus menee totaalisesti puihin. Kone oli paikallaan kyllä, öljypohjaa ei tarvinnut irroittaa, oli sen verran siisti kone sisältä. Harvoin näihin b207 tulee samoja ongelmia kuin aiempiin malleihin. Itsellä olisi yksi setti vihreitä ajoitustyökaluja vapautumassa sopuhintaan... Täältä foorumiltakin aika hyvät ohjeet löytyy tuohon hommaan.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

supersaab kirjoitti:1840€ taitaa saada jo tehdasuuden koneen jos asennus menee totaalisesti puihin. Kone oli paikallaan kyllä, öljypohjaa ei tarvinnut irroittaa, oli sen verran siisti kone sisältä. Harvoin näihin b207 tulee samoja ongelmia kuin aiempiin malleihin. Itsellä olisi yksi setti vihreitä ajoitustyökaluja vapautumassa sopuhintaan... Täältä foorumiltakin aika hyvät ohjeet löytyy tuohon hommaan.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Olisko linkkiä noihin ohjeisiin ellei ne olleet noi englannin kieliset mitkä on tässäkin ketjussa? Noi ajoitustyökalut vois kiinnostaa mikäli ne tai niillä lukitseminen riittänee.
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

jjasco kirjoitti:
supersaab kirjoitti:1840€ taitaa saada jo tehdasuuden koneen jos asennus menee totaalisesti puihin. Kone oli paikallaan kyllä, öljypohjaa ei tarvinnut irroittaa, oli sen verran siisti kone sisältä. Harvoin näihin b207 tulee samoja ongelmia kuin aiempiin malleihin. Itsellä olisi yksi setti vihreitä ajoitustyökaluja vapautumassa sopuhintaan... Täältä foorumiltakin aika hyvät ohjeet löytyy tuohon hommaan.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Olisko linkkiä noihin ohjeisiin ellei ne olleet noi englannin kieliset mitkä on tässäkin ketjussa? Noi ajoitustyökalut vois kiinnostaa mikäli ne tai niillä lukitseminen riittänee.
Suomenkieliset ohjeet taitaa löytyä myös WIS ohjelmasta. Ne varmaan irtoaa joltain foorumilaiselta kauniisti kysymällä.
En huomannu eilen tapatalkilla selatessani että sinulla on Aero, joten siis nokat erilaiset... minulla on vihreät palikat lukitukseen ja sinulle käy joku toinen malli.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Ok, no sitten en ole niistä kiinnostunut, jos ne on väärät. :)

Helsingin LänsiAutosta sanottiin huollon hinnaksi tai lähinnä arvio 1700e ja Porvoon Autotech arvioi päivän hommana 1000-1200e sillä oletuksella, että on Opeliin joskus tehty vastaava homma. Kyselin siinä ku selas osasarjoja niin, että käyttävätkö Saabin liimoja tiivistykseen niin niillä on omansa Wurthin liima siihen hommaan. Onko tuolla sitte merkitystä?
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

jjasco kirjoitti:Ok, no sitten en ole niistä kiinnostunut, jos ne on väärät. :)

Helsingin LänsiAutosta sanottiin huollon hinnaksi tai lähinnä arvio 1700e ja Porvoon Autotech arvioi päivän hommana 1000-1200e sillä oletuksella, että on Opeliin joskus tehty vastaava homma. Kyselin siinä ku selas osasarjoja niin, että käyttävätkö Saabin liimoja tiivistykseen niin niillä on omansa Wurthin liima siihen hommaan. Onko tuolla sitte merkitystä?
Nyt alkaa hinnat kuulostaa paljon järkevämmältä...
Mitähän tiivistystä tarkoitat?
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja timpetti »

jjasco kirjoitti:Ok, no sitten en ole niistä kiinnostunut, jos ne on väärät. :)

Helsingin LänsiAutosta sanottiin huollon hinnaksi tai lähinnä arvio 1700e ja Porvoon Autotech arvioi päivän hommana 1000-1200e sillä oletuksella, että on Opeliin joskus tehty vastaava homma. Kyselin siinä ku selas osasarjoja niin, että käyttävätkö Saabin liimoja tiivistykseen niin niillä on omansa Wurthin liima siihen hommaan. Onko tuolla sitte merkitystä?
Kysys piruuttas Seinäjoen Rinta-Joupista tarjous vielä. Päivån kyllä saa pitäjäs kulumaan, jos toisenki, siinä odotelles. Junatki kulkee joka suuntaan.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

supersaab kirjoitti: Mitähän tiivistystä tarkoitat?
Liimatiivistemassaa. Öljypohjan tiivistykseen lienee ainaki sitä käytetty?
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

jjasco kirjoitti:
supersaab kirjoitti: Mitähän tiivistystä tarkoitat?
Liimatiivistemassaa. Öljypohjan tiivistykseen lienee ainaki sitä käytetty?
Tuota ainakin foorumilaiset tuntuneet käyttävän:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602334/L ... ikoni-80ml

itsekin ostin tuubin varalle, mutta ei ollut tarvetta ottaa öp irti.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

timpetti kirjoitti: Kysys piruuttas Seinäjoen Rinta-Joupista tarjous vielä. Päivån kyllä saa pitäjäs kulumaan, jos toisenki, siinä odotelles. Junatki kulkee joka suuntaan.
Täytynee kysellä kunhan tässä saa käytyä ensin noi pk-seudun mestat läpi. Olis kuitenkin parempi teettää tuo juttu lähialueella, koska remontin jälkeisissä ongelma-/vikatilanteissa helpompi ja nopeampi ratkaista se. Autotechin hinta tosiaan jo kuulostaa asialliselta, mutta sitten taas hinnassa voi olla korottavia tekijöitä, jos se ei onnistukaan naps ja kops. LänsiAuton tarjouskin on ok, jos Virossa homma on 1500e.
supersaab kirjoitti: http://www.motonet.fi/fi/tuote/602334/L ... ikoni-80ml

itsekin ostin tuubin varalle, mutta ei ollut tarvetta ottaa öp irti.
Ok. Eli Saabin käyttämä liima ei ole mitään ihmeainetta. :D
9³SS Turbo X '08

-Janne
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Hyvinkäällä Vähämaan Autopalvelu kertoi asentaneensa pariin autoon kaikki tarvittavat jakopään osat 2000 euron hintaan ilman vesipumppua ja/tai pelkät rikkinäiset osat 200 euron työhinnalla + osien hinta.

PCS:llä 1600 eurolla jakopää, tasapainoketjut ja ohjurit. Vesipumppu lisää laskun loppusummaa 500 eurolla.

Hmm, mites te jotka olette vaihtaneet vain rikkinäiset osat tai yleensäkin, jos vaihtaa vaan noi rikkinäiset osat (laahain, kiristin ja tiiviste) niin auttaako se kuin pitkälle vai onko se vain isomman jakopäärempan siirtoa eteenpäin? Onko noi vaihdetut osat tai jakopää kestäneet kilometrejä vaihdoin jälkeen miten?

Vai onko se vaan "järkevää" vaihtaa samalla kaikki koska koppa on avattu ja siinä samallahan ne vaihtuu muutkin?
9³SS Turbo X '08

-Janne
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja hasha »

Jos rikkinäisellä tp-ketjulaahaimella on ajettu pitkään, niin silloin menee ketju myös vaihtoon ja samalla vaivalla vaihtuu jakopään osat.

Tuo hinta on vain melko kova verrattuna tosiaan uuteen moottoriin jos ei sitten itse pysty tekemään ja säästämään työkustannuksessa.

Muuten jos tp-ketju kunnossa ja jakopäässä ei ole ongelmaa niin ei niitä silloin tarvitse vaihtaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vastaa Viestiin