Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eikös se mene juuri toisinpäin?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Onnea vaan hashalle tp-ketjun purkamiselle ehjänä ilman jakoketjun irroittamista. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Työn hinta Tampereella täyden jakopääsetin vaihdolle 450€ E/L koneille.
R-koneelle 490€.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Coltti kirjoitti:Työn hinta Tampereella täyden jakopääsetin vaihdolle 450€ E/L koneille.
R-koneelle 490€.
Hmm, ja paljonko maksaa siis osat kyseiselle täydelle jakopääsetin vaihdolle (E/L-kone) tuon työn päälle -> paljonko on koko homma?
9³ SC 1.8t
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tobbana kirjoitti:Onnea vaan hashalle tp-ketjun purkamiselle ehjänä ilman jakoketjun irroittamista. :)
Jos kytkisi ajatuksen päälle ja katsoisi vaikka ekalla sivulla olevia omia kuvia http://imageupload.co.uk/files/id03sb534he3oxflbku2.jpg

:lol: juu ei, eihän se sieltä helposti tule ja muistia on välillä hyvä tuulettaa...
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jusahh »

supersaab kirjoitti:Ei se kyllä kovin vaikea homma noin osaavalle kaverille ole. Tietenkin jos vika on venyneessä ketjussa niin täytyy jakoketju purkaa edestä pois, että tp ketjun saa vaihdettua mutta sitten kaikki kerralla vaan vaihtoon! Tuo homma vie noin 400€ rahaa vs. uusi kone 2000€
Onhan tuossakin perää, mutta uusi kone on aina uusi. Ikävä vain korjata autoa, pitää parantaa ;)

Menee jo kohta off-topicciin, mutta mitäs arvon raati tuumaisi tästä. Jos jakopään nappaa auki, niin samalla menisi vesipumppu. Jakopää kun on auki, niin kannen voisi tempasta irti ja hiotuttaa 275tkm ajetut ventiilit tiiviiksi. Kansi kun on irti, niin voisi käyttää turbohuollossa TD04L-14T ahtimen ja vaihdattaa 16T/17T kompuran sinne.

Sitten paketti kasaan ja +300hp taas baanalle.

Toisaalta kun kansi on irti niin kyllä sinne nyt vähintään B207R nokat pitää asentaa? Siinä alkaakin olla jo tekemistä, eli pitäisikö tilata uusi kone B207R ja modauttaa turbon? 8)
EX: 9³SS BioPower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Onko kenelläkään tullut sellaista tärinää ratin ja lattian kautta (matkustajat huomaavat myös), joka saattaa olla minuutin ja hävitä yhtäkkiä. Selvästi ratin pyörittäminen vaikuttaa tärinän määrään. Autosta on vaihdettu jakopää- ja tp-ketjut, joten vaikea uskoa että joku jakopäässä olisi vialla. Tuntuu tapahtuvan vain lämpimänä, ohjaustehostimen pumpun stefa ja nesteet vaihdettu 1.5v sitten. Harmi kun ei tullut videota otettua, kuulosti aivan kun äänet olisivat tulleet koneen puolelta...

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Romet85
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 08, 2013 21:39

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja Romet85 »

Jos täällä joku tarvii niin multa löytyis z20net/B207 kone palasina. Ajettu 145tkm, Uudet ketjut vaihdettu juuri ja kuitit löytyy. Eli moottori ilman lisälaitteita ja Hinta 800€.
Moottoriexperin mukaan todella hyväkuntoinen eikä ole missään kulumia, mutta öljypumppu oli mennyt. Öljyt tosiaan vaihdettu maksimissaan 15tkm välein
Ei vesipumpullakaan ole ajettu kun 60tkm

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2042548

Siinä on 207R pakosarja ihan uus....
kuvia saa lisäätarvittaessa ja paikan päälle voi tulla ihmettelemään
Opel Vectra C GTS 2.0T
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja Coltti »

http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... 4f23b36684

Turboineen, läppäkoteloineen jne :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eli tästä tuli nyt joku myyntiketju?

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Aiemminkin ehkä ollut puhetta, mutta koita ennen ratin kääntöä laittaa AC pois. Itsellä vaiukutta koneen äänimaailmaan.

Huhhuh. Jakopää kyllä muistuttelee aina käynnistäessä. Korahtaa oikeen kunnolla kun venttiilit, männät ja nokat etsivät hetken toisiaan. #varmaketjukoneonkyllähieno
EX: 9³SS BioPower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Kokeiltu AC kanssa ja ilman, ei tunnu olevan vaikutusta. Kylläpä on mielenkiintoista, kun jakoketju+tp rempastakin vain puoli vuotta aikaa :?
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Outo homma kun ei ajossa huomaa mitään poikkeavaa, ei tehon puutetta tai tärinää millään kierrosluvulla. Vasta kun pysähtyy niin alkaa tärinä ratin kautta ja huomaa muutoksen koneen äänessä rattia pyörittämällä. Olisiko se taas vkl jakopää esille :x

edit: ja tosiaan aamulla ekassa startissakin pyörii todella nätisti
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Venttiilikoppa käytetty irti, huomasin että jakoketjun kiristin antaa periksi sitä painettaessa, kuuluuko sen antaa periksi ilman öljynpaineita?

Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin värinä ja murina ongelma - Tasapainoakseli

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Yksinpuhelua taitaa olla, mutta tuossa videota kiristimen toiminnasta: https://youtu.be/3b7mQlm4rdA
Vastaa Viestiin