9-3:n kombin sisätilat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

Uutta autoa pitäis hankkia, ja pian. Eukon kans ollaan mietitty V50 ja 9-3 väliltä. Osaatteko sanoa että kumpi noista on isompi sisätiloista ja erityisesti takapenkeiltään?
aiempi kärry oli 9-3 vm 2000 ja uudemman toivoisi olevan tilavampi sisältä, kuinkahan on?

pahoittelen mahd kirjotusvirheitä... Kännykällä kirjoittelu on aika haastavaa
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Sanotaanko nyt vaikka näin että kyllähän 9-3 SC:ssä voisi olla enemmänkin takapenkillä tilaa mutta V50:sen sisätilat ovat lähinnä huono vitsi ja itse ainakin luokittelen sen koirankopiksi enkä autoksi. Eli jos nuo kaksi ovat vaihtoehdot ja kriteerinä etenkin sisätilat niin 9-3 SC on se oikea vaihtoehto.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
tk60382
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 07:27

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja tk60382 »

Volvo V50:nen luokitellaan virallisesti alempaan keskiluokkaan, 9-3:nen ylempään keskiluokkaan ja se kyllä näkyy: 9-3 SS:n tavaratila hakkaa V50:sen takakontin mennen tullen! Muutenkin nuo Volvot S40/V50 ovat käsittämättömän ahtaiksi tehtyjä... Tosin ainahan sitä vois 9-3:senkin takapenkille vähän lisätilaa ottaa...
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Itse olen 185cm pitkä ja vaimoni istuu takanani,ihan hyvin mahdumme autoon.vaimoni ei myöskään ole ihan lyhyt (173cm) Takapenkillä britaxin lasten istuin,Etu penkillä ei kyllä normaalin kokoinen ihminen mahdu. Tosin kerran pakosta jouduin kuljettamaan edessä isoa ystävääni(190cm ja lihasta reippaasti yli 100kg.Hän hieman valitti ahdasta istuinta :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

No niin. Nyt on palattu takas läppärin ääreen...

Osaatteko sanoa noiden takapenkkien tiloista verrattuna vanhempaan 9-3:een?
Itellä oli tosiaan 2000 -luvun 9-3 ja eukko narisi(ihme eukko 8) ) siitä että että penskat ei istuimineen meinaa mahtua taakse kunnolla. En tarkoita mitään turvakaukaloita vaan sellasia korokkeita joissa oma selkänoja, eli kasvot menosuuntaan.

Tilanne on akuutti koska maanantaina alkais työt enkä tällähetkellä omista autoa lainkaan :) Viikonloppuna pitäis joka biili hakea ruottista ja mieluummin tulisin takas Saballa kuin v0lvolla :idea:
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja malait »

Moi

Kokemuksesta voin sanoa, että 9-3 :sen combin takapenkki tilat ovat isommat kun v 50:sen.
Meidän perheen matka-autona on tänä kesänä toiminut 9-3 combi ja perheestämme löytyy myös 9-5 wagon ja hyvin ollaan mahduttu tähän ns. pienempään, minä 188 cm vaimo 176 cm ja takapenkillä lapset 14 v 11 v ja 7 v.
Ei muutakun Saabin ostoon sinne länsinaapuriin 8)
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itse olen jonkin verran V50:llä muutama vuosi sitten ajellut ja samaan aikaan omistanut 9-3 SS:n. Sen voin sanoa, että V50 tuntuu sivuttaisuunnassa todella ahtaalta verrattuna Sabaan. Kyynärpää kiinni ikkunassa, melkeinku armeijan Defenderillä ajais :mrgreen: Takatiloista ei tietoa, mutta ahtaan oloinen purkki. Ääni Saabille täältä!
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Mulla oli ennen OG9-3 (vm -02) ja nyt SC (vm -07) en ole mittanauhalla mitannut :mrgreen: mutta tuntuma on että takapenkki on pikkuisen tilavampi kuin vanhassa OG:ssa. Tosin vanhassa OG:ssa mahtui meillä myös lastenistuimet hyvin, mutta me ei nyt mitään hongankolistelijoita olla. Viimeisen puolentoistavuoden aikana olen kuskannut 3 -4 tyttöä (12 -13 vuotiaita) jalkapallotreeneihin ja ihan hyvin ollaan mahduttu, tosin jos on ollut 4 tyttöä kyydissä niin yks edessä ja 3 takapenkillä.

V50:sesta mulla ei oo kokemusta mutta sellien kuva on jäänyt että aika paljon ahtaampi.
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja -pete »

Takapenkkiläisten tilaan vaikuttaa tietysti etupenkkiläisten koko. Ei mun taakseni mahdu kyllä sovinnolla kuin kääpiö. (192 cm/100+ kiloa [vaakaan ei uskalla mennä näin toiseksi viimeisenä lomapäivänä - jos ottais sen sijaan iltapäiväoluen])

Puolitoista vuotta sitten autoliikkeissä renkaita potkiessani koeistuin myös V50:n. Ei tarvinnut ajaa, kun tuntui niin ahtaalta. Olisi vissiin pitänyt ottaa kuskin penkki pois ja ajaa takapenkiltä. Joten ei siinäkään ne takatilat mahtavat ole.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Suunnilleen samat mitat kuin nimimerkillä "-pete". En myöskään koeajanut V50:stä, koska en mahtunut kunnolla sisään. Se on muistaakseni kaikilta mitoiltaan pienempi

SC:n sisäleveys on aika hyvä. Mittaillin joskus ja se menee muistaakseni luokkaan Passat ja V70. Lastenistuinten kanssa silti tuntuu kapealta, koska vahvasti muotoiltu takapenkki kampeaa istuimet keskelle. Kahden lastenistuimen kanssa kolmas paikka on melkoisen spartalainen. Kolmen ihmisen kanssa vähän parempi.

OG9-3 on kapeampi, mutta suurempi ero on minusta pituussuunnassa NG9-3:n hyväksi. Tämä taas lastenistuimia viritettäessä.
juha82
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 01, 2008 02:12

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja juha82 »

Mories! Itselläni -07 sc,edellinen auto v50 nyt 2vuotta menty saappaalla ja täytyy kyllä rehellisesti sanoa että on enemmän tilaa sekä takapenkkiläisille kuin koiralle takakontissa jotka mukana kulkee :D Eli ilman muuta äänet saabin eduksi niin sisätiloiltaan kuin ajettavuudeltaan.
Sakkeus Suuri
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2004 08:30
Paikkakunta: Perämeri

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja Sakkeus Suuri »

Kiitokset vastanneille rohkaisevista kommenteista.

Kävin tänään kiertään paikkakunnan(ei enää Oulu) autoliikkeet läpi ja tulos oli murheellinen, ei ainuttakaan SC:tä jossa olis vvoinut käydä istuskelemassa saati koeajamassa 8O

Sen sijaan käytiin koeajaan Sk... en kehtakaan sanoa. Ihan ok pirssi sekin oli mutta se jokin siitä puuttui.

Anopille kiitos joka antoi autonsa käyttöön ens viikoksi joten on tässä vielä viikko aikaa katella mitä löytyis.
Nyk: Saab 9-3 Sportkombi Tids Vector Pilot -07
Ent: Saab 9-3 Sport 2.0t Sport -00
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Mulla oli melkein kolme vuotta 9-3 SC ja nyt olen körötellyt puolitoista kuukautta V50:llä. Saab oli tilavampi, parempi ajettava, ja paremman näköinen. Saab oli myös meluisampi, jotenkin karumpi ja kalliimpi (siis nyt uutta ostaessa).
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5379
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja VKe »

Sakkeus Suuri kirjoitti:tulos oli murheellinen, ei ainuttakaan SC:tä
Melkeen sama vika täälläkin suunnalla... Ei löytyny hakuehdot täyttävää. Oli hakuehtoina tietty korimalli, vuosimalli, kilsat ja vaihteisto eikä yhtään osumaa toissaviikolla.

Hyvin on käyneet kaupaksi, meinattiin melkeen lähtee Seinäjoelle auton hakuun...
Sininen Saab 9-3, '99
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: 9-3:n kombin sisätilat

Viesti Kirjoittaja vili1 »

VKe kirjoitti:
Sakkeus Suuri kirjoitti:tulos oli murheellinen, ei ainuttakaan SC:tä
Melkeen sama vika täälläkin suunnalla... Ei löytyny hakuehdot täyttävää. Oli hakuehtoina tietty korimalli, vuosimalli, kilsat ja vaihteisto eikä yhtään osumaa toissaviikolla.

Hyvin on käyneet kaupaksi, meinattiin melkeen lähtee Seinäjoelle auton hakuun...
Meilläkin oli vähän aikaa sitten haussa uudempi 9-3 Kombi dieselmoottorilla, manuaalivaihteistolla ja alle 150tkm ajettu, kohtuuhintainen. Dieselit varsinkin tuntuivat olevan kiven alla, ainakin järkevään hintaan.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Vastaa Viestiin