Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
hietsu84
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Elo 29, 2009 11:39

Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Viesti Kirjoittaja hietsu84 »

terve. Olen yrittänyt etsiä täältä sivulta miten on asennettu lisävahvistin. mutta en ole löytänyt aivan tarkka tietoa.

auto on vector malli ja premium 150 ja 7kaijutinta

Asensin itselle hattuhyllyyn uudet kajarit ja luulin että alkaa vähä paremmat äänet tulemaan 6x9 150w, mutta ei!!! edestä kuuluu basso mutta takana vain diskantti huutaa. taitaa käydä liian pieneksi tuo alkuperäinen vahvistin, tänään irrotin vahvistimen kuskin penkin alta ja otin liittimen irti, ja yritin katsoa että mistä sieltä voisi olla mahdollista ottaa tuo rca lähdöt uuteen vahvistimeen tai mikä se on hienolta nimeltään. virta ja maa on vedetty peräkonttiin!


Onko sellaista selvää ohjetta netissä josta saa tavallinen ihminen selvää ettei tartte olla insinööri joka sitä ymmärtää

kiitos paljon etukäteen avusta,
l150040
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Syys 03, 2005 07:49
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Muistaakseni kuskin penkin alla oleva vahvistin on vain ovikaiuttimia ja kojelaudan keskikaiutinta varten. Eli sinulla tulee takakaiuttimille edelleen se heikko ja matalalta leikattu signaali.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Näistä ollut jo paljon juttua mitä ja miten ja mistä. Otsikoita vain taaksepäin selaten tai haulla löytyy juttua aika paljon :)

Mutta, itse otin takakaiuttimilta singnaalin -> signaalimuuntimelle (korkea -> matalataso) -> aktiivibassolle. Parempi olisi kai signaali ottaa kuskin penkin alta etukaiuttimien johdoista, mutta tällä hetkellä ainakin tyytyväinen nykyiseen sointiin. etukaiuttimet vaihtuvat jossain vaiheessa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kysyjä on siinä mielessä onnellisessa asemassa, että hänellä sentään on bassot saatavilla etuovien kaiuttimista. Paljon hankalampaa se on, kun autossa on vain 4-kaiutin sarja. Siitäkin bassot saadaan aikaiseksi ihan tyydyttävästi, mutta vaatii sitten jo kovasti puuhastelua ("insinööritieteitä").

Edullisin ja mielestäni paras tapa saada bassot hattuhyllyn 6x9:lle on asentaa yksi vahvistin ja kaiutin-linjamuunnin. Vahvistimessa mielellään kunnolliset säädöt: yli-alipäästö sekä mahd. bass-boost. Käyttämällä esim. Helixin AAC aktiivista linjamuunninta saadaan tuolle lisävahvistimelle myös herätevirta. Signaali otetaan etuovien kaiuttimilta, joissa ei ole bassosuodatusta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
hietsu84
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Elo 29, 2009 11:39

Re: Vahvistimen asennus 2,2tid -03

Viesti Kirjoittaja hietsu84 »

Kiitos paljon teille. olen vasta nyt alkanut rakentamaan saabbia. ostin auton 2008 ja sillä oli ajettu 232tkm mutta nyt on mittarissa 333tkm ja tosi hyvin vörkkii kone, korin maalasin tuossa toukokuus helmiäis mustaksi, olen ite automaalari niin ei maksanut paljoa maalata. ja mulla on setä ollu elämänsä saabilla töissä, missä tehään kone. mut mun harmiksi sielä ei tehdä tuota diesel konetta vain bensa koneita, mutta siletä on saanu kumminki jonkin verran osia halvemmalla kun mistään liikkeestä. ja nyt ois haaveena asentaa kans tuo Mp3 sovitin autoon että saan sen kans toimimaan, mutta yritän saada jotenki selville sen mistä sellainen pää ostetaan ja mitä sinne pitää laittaa et alkaa toimimaan.

ja kori sarjan koatoin saksan sivulta että sieltä löytyis aero kori sarja olikos muistaakseni joku 500e pintaan,

mutta joudun varmaan taas jonkun harmikseni taas sitten kyselemään apua, minulla ei siis ole mitään hajua näistä hifi laitteissa, mutta tekemällä oppii.
Vastaa Viestiin