Garretin tilalle mitsun turbo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Moro. Olen saamassa aeron mitsun turbon ja tarkoitus olisi korvata garretin kukkopilli. Onko vaihdettaessa otettava huomioon mitään ihmeellistä, eli meneekö heittämällä paikalleen vai joutuuko vaihtamaan jotain? Onko kukaan aiemmin tehnyt tätä tähän uudempaan sedaniin?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Turbon pitäis mennä suoraan. Öljy-ja jäähdytysletkut uusiksi.

http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 1&car=93ss
93SC TTiD
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Kiitos vastauksesta, auts on kyllä kova hinta paketille =(

Saan samaan hintaan itse turbon (käytetty).
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja Sportti »

HorGrath kirjoitti:Kiitos vastauksesta, auts on kyllä kova hinta paketille =(

Saan samaan hintaan itse turbon (käytetty).
Joo aika tyyris sarja. Osan letkuista voi varmasti teettää myös hydrauliikkaliikkeessä.
93SC TTiD
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Minulle tehtiin ahtimeen oikean kokoiset kierteet.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Dodii eli sain turbon tuossa äskettäin niin niin... Mitäs ahdinta aero malli käyttikään, td04 joo mutta mikä niistä? Tää ahdin on td04l-11tk3 tarkalleen, riittääkö tää -11 malli 250hv? Tietääkö kukaan speksejä, yritin ettiä max. output:tia mallille mutta en löytänyt...
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja Sportti »

HorGrath kirjoitti:Dodii eli sain turbon tuossa äskettäin niin niin... Mitäs ahdinta aero malli käyttikään, td04 joo mutta mikä niistä? Tää ahdin on td04l-11tk3 tarkalleen, riittääkö tää -11 malli 250hv? Tietääkö kukaan speksejä, yritin ettiä max. output:tia mallille mutta en löytänyt...
11t on my2006> 1.8t/2.0t mallien turbo (B207E/L koneet). 2.0T Aerossa on TD04L-14T. Kyllä 250hv tuolle 11t:lle on kaukainen haave :) 14T:llä onnistunee aika liki. Ruotsin pajat tarjoaa 16T-versioita 250-300hv välille. Siinä menee sitten muutakin vaihtoon, kuin pelkkä fööni.
93SC TTiD
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

HorGrath kirjoitti:Dodii eli sain turbon tuossa äskettäin niin niin... Mitäs ahdinta aero malli käyttikään, td04 joo mutta mikä niistä? Tää ahdin on td04l-11tk3 tarkalleen, riittääkö tää -11 malli 250hv? Tietääkö kukaan speksejä, yritin ettiä max. output:tia mallille mutta en löytänyt...
TD04L-11TK3 #5 taitaa olla -06 ylöspäin 1.8t ja 2.0t:ssä
TD04L-14T #6 sitten 2.0 litrasessa Aerossa.
Lienekkö mennyt sinnepäinkään.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Ahaa just joo, no tota tuleeko tuosta mitään lisätehoja tai yläpääntehoja lisää verrattuna karrettii?
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Kai siinä pitäisi softakin päivittää rautaan sopivaksi ennen kuin todellista hyötyä tulisi. Onhan bsr:llä eri softatkin noihin uudempiin mitsun turbolla oleviin 1,8t ja 2,0t malleihin :roll:
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

...
Viimeksi muokannut t.t.j, Pe Loka 01, 2010 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

apu,apupoika kirjoitti:
HorGrath kirjoitti:Dodii eli sain turbon tuossa äskettäin niin niin... Mitäs ahdinta aero malli käyttikään, td04 joo mutta mikä niistä? Tää ahdin on td04l-11tk3 tarkalleen, riittääkö tää -11 malli 250hv? Tietääkö kukaan speksejä, yritin ettiä max. output:tia mallille mutta en löytänyt...
TD04L-11TK3 #5 taitaa olla -06 ylöspäin 1.8t ja 2.0t:ssä
TD04L-14T #6 sitten 2.0 litrasessa Aerossa.
Lienekkö mennyt sinnepäinkään.
Näkyy pitävän lukea koko ketju, eikä työn ohessa kirjoitella..... :mrgreen:
Sportti kirjoitti:
HorGrath kirjoitti:Dodii eli sain turbon tuossa äskettäin niin niin... Mitäs ahdinta aero malli käyttikään, td04 joo mutta mikä niistä? Tää ahdin on td04l-11tk3 tarkalleen, riittääkö tää -11 malli 250hv? Tietääkö kukaan speksejä, yritin ettiä max. output:tia mallille mutta en löytänyt...
11t on my2006> 1.8t/2.0t mallien turbo (B207E/L koneet). 2.0T Aerossa on TD04L-14T. Kyllä 250hv tuolle 11t:lle on kaukainen haave :) 14T:llä onnistunee aika liki. Ruotsin pajat tarjoaa 16T-versioita 250-300hv välille. Siinä menee sitten muutakin vaihtoon, kuin pelkkä fööni.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

HorGrath kirjoitti:Ahaa just joo, no tota tuleeko tuosta mitään lisätehoja tai yläpääntehoja lisää verrattuna karrettii?

Kyllä sillä 200hv vetopyörä tehon saa :wink:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

Noh turbo oli niin halpa että onpahan ainakin valmius isommille td04:lle :D
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Garretin tilalle mitsun turbo

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

No, jokos tähän on se turbo vaihdettu :?:

Olen kaverilleni apumiehenä vastaavassa projektissa jossa garrettista hankkiudutaan eroon ja mitsu TD04L-14T tulee tilalle.
Noita öljy-/vesiputkia kauppaa sekä Maptun että BSR mut hinta hirvittää laskun maksajaa kun ahtimen osti mokomalla summalla. Sit tuli vielä lisäkulua isompien suuttimienkin hankkimisesta niin näistä putkista etsitään säästökohdetta.

Öljynpaluu saattais sopia suoraan vaik eri osa onkin, mut noi banjoilla varustetut menee uusiksi. Jos toi öljynpaluu kävisi niin sit alkaa jo loput kolme olla selkeästi halvempia marmoritiskillä kuin viriputkien koko setti.
Myös sitä kyselen, että onko joku jo teettänyt noi letkut jossain hydrauliikkaliikkeessä ja olis jo mitoittanut niitä?
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Vastaa Viestiin