9-3 aero vm 2005, nykii
9-3 aero vm 2005, nykii
Eli auto nykii ja korjaamolla ollaan sormi suussa miksi näin, ovat testanneet tulpat, puolat, paineanturit, ilmamassaanturin, ahtopaine vuotoja ei ole, testattu kaikki mitä gm:n papereissa on ja kaikki arvot on kohillaan. Vikakoodi sanoo sytytyskatkoksia.
Testasivat mitä nykäyksen aikana tapahtuu, bensan syöttö ja sytytys katkeaa ja ahot nousee taivaisiin, lähettivät nämä käppyrät Trölhettanin tehtaalle mutta sieltä ei ole tullut vastausta.
Oisko kellään viisammalla antaa vinkkiä?
Testasivat mitä nykäyksen aikana tapahtuu, bensan syöttö ja sytytys katkeaa ja ahot nousee taivaisiin, lähettivät nämä käppyrät Trölhettanin tehtaalle mutta sieltä ei ole tullut vastausta.
Oisko kellään viisammalla antaa vinkkiä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Puolanjohtosarjojen liitokset tutkittu?jmmk kirjoitti:Eli auto nykii ja korjaamolla ollaan sormi suussa miksi näin, ovat testanneet tulpat, puolat, paineanturit, ilmamassaanturin, ahtopaine vuotoja ei ole, testattu kaikki mitä gm:n papereissa on ja kaikki arvot on kohillaan. Vikakoodi sanoo sytytyskatkoksia.
Testasivat mitä nykäyksen aikana tapahtuu, bensan syöttö ja sytytys katkeaa ja ahot nousee taivaisiin, lähettivät nämä käppyrät Trölhettanin tehtaalle mutta sieltä ei ole tullut vastausta.
Oisko kellään viisammalla antaa vinkkiä?
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Ei ole tietoa, pitää kysästä kun vien seuraavan kerran.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Siis nouseeko ahdot tappiin ja tästä seuraa bensan/sytkän katkeaminen??jmmk kirjoitti:Testasivat mitä nykäyksen aikana tapahtuu, bensan syöttö ja sytytys katkeaa ja ahot nousee taivaisiin, lähettivät nämä käppyrät Trölhettanin tehtaalle mutta sieltä ei ole tullut vastausta.
93SC TTiD
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Siis ne kertoivat ja näyttivät ne käppyrät ja ahot nousee tappiin ja sytkä ja bensan syöttö katkeaa.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Tapahtuuko nykiminen kiihdytysvaiheessa vai tasakaasulla ja -nopeudella?
Taitaa olla ehkä syy-seuraussuhde, kun ahdot nousee tappiin, niin sytkä ja polttoaine katkaistaan. Jos näin on, niin ahtojen nousuun pitää etsiä syyllistä ahtopainejärjestelmästä.
Taitaa olla ehkä syy-seuraussuhde, kun ahdot nousee tappiin, niin sytkä ja polttoaine katkaistaan. Jos näin on, niin ahtojen nousuun pitää etsiä syyllistä ahtopainejärjestelmästä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Kyllä tuo minunkin mielestä viittaa turbon ohjauksen häikkään, eikä sytkäpuolelle. 2.0T Aeron normiahdot on 0.85 bar, eli kun tuo raja ylittyy riittävästi, ohjaus katkaisee bensansyötön ( fuel cut). Tuleeko nykäys joka kiihdytyksellä vai satunnaisesti?
Mekaanisella puolella hukkaportin toiminta. Jumiiko tanko/läppä jostain syystä? Paineantureiden toiminta ( 2 kpl), tuleeko oikeaa dataa kaikissa olosuhteissa. Magneettiventtiilin toiminta? Jumiiko välillä ( eikös jollain ollut täällä jo mennyt vaihtoon)?
Onko auto vakio? Mittaukset tehty Saab-huollossa oikeilla vehkeillä?
Mekaanisella puolella hukkaportin toiminta. Jumiiko tanko/läppä jostain syystä? Paineantureiden toiminta ( 2 kpl), tuleeko oikeaa dataa kaikissa olosuhteissa. Magneettiventtiilin toiminta? Jumiiko välillä ( eikös jollain ollut täällä jo mennyt vaihtoon)?
Onko auto vakio? Mittaukset tehty Saab-huollossa oikeilla vehkeillä?
93SC TTiD
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Nykiminen tapahtuu kiihdyttäessä melkein joka kerta, jos hiljempää kiihdyttää niin harvoin nykäsee.
Paineanturit 2kpl on kokeiltu uusilla.
En tiedä ovatko tutkineet hukkaportin ja magneetti ventiilin toimintaa, pittää kysästä.
Auto on vakio ja mittaukset tehty Saabin hullossa, Kokkola Autoåström.
Paineanturit 2kpl on kokeiltu uusilla.
En tiedä ovatko tutkineet hukkaportin ja magneetti ventiilin toimintaa, pittää kysästä.
Auto on vakio ja mittaukset tehty Saabin hullossa, Kokkola Autoåström.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Soittivat ja pyysivät tuomaan auton torstaina huoltoon ja antoivat toivoa että vika voisi nyt löytyä.
Hukkaportti ja magneettti venttiili on testattu ja ne on kunnossa.
Hukkaportti ja magneettti venttiili on testattu ja ne on kunnossa.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
jmmk kirjoitti:Soittivat ja pyysivät tuomaan auton torstaina huoltoon ja antoivat toivoa että vika voisi nyt löytyä.
Hukkaportti ja magneettti venttiili on testattu ja ne on kunnossa.
Saatiinko Aero kuntoon?
93SC TTiD
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Ei tullu vieläkään kuntoon, ne testas hukkaportin ja magneettiventiilin uudestaan ja nissä ei pitäis olla mitään. Laittoivat jostain säätöjutusta sähköpostia Saabin tehtaalle ja lupasivat soitella kun sieltä kuuluu jotain.
Ei voi muuta ku oottaa.
Sanoivat että kaikki testattu paitsi sytytysboksi mutta eivät uskoneet että vika voisi olla siinä.
Ei voi muuta ku oottaa.
Sanoivat että kaikki testattu paitsi sytytysboksi mutta eivät uskoneet että vika voisi olla siinä.
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
DI-kasetti T8:ssa??Mimmi kirjoitti:Voie nyt ihmeessä takaisin ja käske testaamaan myös sytytysboxi (eli DI-kasetti). Huollolla on testikasetti tai lainatkoot vaikka toisesta autosta.
Uskonasiat hoidetaan kirkossa, ei autohuollossa.
93SC TTiD
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
DI-kasetti!!!????
Jokin väärinkäsitys?
Omilla puolilla jokainen tulppa lienee tässä tapauksessa, vaikkei kirkossa ole kuulutettukaan.
Puolan (tai pikemminkin pääteaste) johtosarjassa voi olla vikaa tai sitten
itse pääteasteessa. Pääteasteille on myös ns. yhteinen mittayksikkö moottoriohjainyksikön lisäksi. Tämän tehtävä on tutkia nakutusta ja palamista.
Mittayksikkö viestii tiedot ECU:lle.
Voisiko tässä olla jotain vikaa???
Jokin väärinkäsitys?
Omilla puolilla jokainen tulppa lienee tässä tapauksessa, vaikkei kirkossa ole kuulutettukaan.
Puolan (tai pikemminkin pääteaste) johtosarjassa voi olla vikaa tai sitten
itse pääteasteessa. Pääteasteille on myös ns. yhteinen mittayksikkö moottoriohjainyksikön lisäksi. Tämän tehtävä on tutkia nakutusta ja palamista.
Mittayksikkö viestii tiedot ECU:lle.
Voisiko tässä olla jotain vikaa???
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
http://img175.imageshack.us/slideshow/w ... 103076.jpg
Tuossa ainakin yksi tapa miten magneettiventtiili menee rikki, siis tuo pienen sylinterin päässä oleva kumi halkeilee. Mittaamalla tulee oikeat arvot kelalta, mutta toiminta sitten voi olla jotain ihan muuta.
Viisaammat voivat analysoida miten vaikuttaa tuo ylimääräisen ilman vuotaminen tuolta C liitännän suunnasta. Oma teoria on, että virrallisena C on suljettu ja muulloin jousivoima työntää R:n kiinni. Eli eikös C (kompressori) vedetään kiinni niin hukkaportin kalvolta häviää vastapaine ja portti pääsee aukeamaan, mutta jos C vuotaa niin ei päästä hukkaportin kalvolta vastapainetta pois ja turbon paineet karkaa yli sallittujen? R on kyllä samalla auki.
No mutta jos magneettiventtiiliä ei ole vaihdettu uuteen niin kannattaisi sekin vaihtaa. Tietenkin jos on kokeiltu liikkeessä uudella jo, eikä vain tyydytty mittaamaan.
Ei mulla muuta
Tuossa ainakin yksi tapa miten magneettiventtiili menee rikki, siis tuo pienen sylinterin päässä oleva kumi halkeilee. Mittaamalla tulee oikeat arvot kelalta, mutta toiminta sitten voi olla jotain ihan muuta.
Viisaammat voivat analysoida miten vaikuttaa tuo ylimääräisen ilman vuotaminen tuolta C liitännän suunnasta. Oma teoria on, että virrallisena C on suljettu ja muulloin jousivoima työntää R:n kiinni. Eli eikös C (kompressori) vedetään kiinni niin hukkaportin kalvolta häviää vastapaine ja portti pääsee aukeamaan, mutta jos C vuotaa niin ei päästä hukkaportin kalvolta vastapainetta pois ja turbon paineet karkaa yli sallittujen? R on kyllä samalla auki.
No mutta jos magneettiventtiiliä ei ole vaihdettu uuteen niin kannattaisi sekin vaihtaa. Tietenkin jos on kokeiltu liikkeessä uudella jo, eikä vain tyydytty mittaamaan.
Ei mulla muuta
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 9-3 aero vm 2005, nykii
Aika erikoisesti "rakennettu" vikadiagnostiikka, jos ahtopaineiden nousu liian suureksi aiheuttaa vain sytytyskatkos vikakoodin.
Magneettiventtiiliviassa sytytyskatkos on itseaiheutettu turvatoiminto eli vain seuraus yliahtamisesta. Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun vikakoodi hämää.
Tai vikakoodia ei synny, vaikka jokin anturi tms. ei toimi ja auto ei esim. käynnisty.
Vikadiagnostiikka ei aina ole täysin aukoton.
Enpä tiedä kuinka tai miten tarkkaan tuo ahtopainejärjestelmä on testattu, mutta magn.venan vaihto ei olisi iso homma. Tätä puoltaa se, että oireet viittaavat tähän suuntaan.
Magneettiventtiiliviassa sytytyskatkos on itseaiheutettu turvatoiminto eli vain seuraus yliahtamisesta. Mutta ei ole ensimmäinen kerta, kun vikakoodi hämää.
Tai vikakoodia ei synny, vaikka jokin anturi tms. ei toimi ja auto ei esim. käynnisty.
Vikadiagnostiikka ei aina ole täysin aukoton.
Enpä tiedä kuinka tai miten tarkkaan tuo ahtopainejärjestelmä on testattu, mutta magn.venan vaihto ei olisi iso homma. Tätä puoltaa se, että oireet viittaavat tähän suuntaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)