Huomasin sattumalta lampunpesimien pumppua vaihtaessa että maakaapeli oli enää muutamalla karvalla kiinni toisissaan keskikohdasta, kilometrejä 164 tkm.
Kaapelin kummassakin päässä on 3-4 cm pitkä joustamaton alue liittimien jatkeena jolloin joustovaraa lyhyelle kaapelille jää aika vähän moottorin jonkunverran kuitenkin heiluessa kierroksilla joten tuossa kaiketi syy moiseen. Hintaa marmorilla 10,90.
Moottori - kori maakaapeli melkein poikki
Moottori - kori maakaapeli melkein poikki
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: Moottori - kori maakaapeli melkein poikki
Pitääpä tutkaista öljynvaihdon yhteyssä vajaan 200km päästä. Nimim. 159820km.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Moottori - kori maakaapeli melkein poikki
Minulla meni aikoinaan samainen kaapeli poikki Renault 19:sta (yllättäen sähkövika...). Se aiheutti ainakin valojen ja releiden näpyttämistä ja välkkymistä. Autoliikkeen piikkiin vaihdettiin akku, vilkkuviiksi ja jotain muuta. Hintaa tuolle tuli melkein puolet auton hinnasta Lopulta vein sen rottelon autosähkökorjaamolle Kuopiossa, jossa löysivät vian pikaisestikin. Tuo vastaava kaapeli oli syöpynyt kokonaan poikki, ja pomppi moottorin metalliosan päällä moottorin käydessä, välillä koskettaen ja välillä ei.
Taisi maksaa pari euroa kun väsäsivät kaapeli siihen metritavarasta. Ja tietysti työt muutaman kympin.
Taisi maksaa pari euroa kun väsäsivät kaapeli siihen metritavarasta. Ja tietysti työt muutaman kympin.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008