petrisa kirjoitti:Ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana Maptun stage1:stä.
Tällä viikolla tuli kahteen eri kertaan mitattua tankkauksen perusteella kulutus.
Ensin oli 350 km matka- ja 250 km taajama-ajoa. Kulutukseksi tuli 7,5 l/100 km.
Seuraavaksi oli 550 km matka-ajoa. Kulutus oli tuolloin 6,5 l/100 km.
Neljän hlö:n + matkatavaroiden kuormalla.
Matka-ajoon sisältyi aika paljon talvinopeusrajoitusten vuoksi 80 km/h alueita. Ajoin tuolloin 85 km/h (nopeusmittari kalibroitu). Satasen alueilla ajoin tasan sataa.
Hyvin jaksaa kone vääntää, kun välillä Äänekoski-Viitasaari kovissa nousuissa ei vakkari päällä automaatti vaihtanut suurimmalta vaihteelta neloselle, vaikka nopeus oli "vain" 85 km/h. Kierroksia koneessa on tuolloin hieman alle 2000 rpm.
Mielestäni erittäin onnistunut "paketti" tämä, kun ottaa huomioon, että kyseessä on bensa-automaatti-yhdistelmä.
Keli oli koko ajan tuhruinen ja sade/tihkua. Renkaina on Nokian Hakkapeliitta 5 (205-55-16). Kesällä on kulutus ollut suurempi. Kiitos siitä kuulunee suuremmille ajonopeuksille ja ilmastoinnille. Mikä lie kesärenkainden (Continental 215-55-16) osuus asiaan. Jos Hirsch laskee kulutusta, uskaltaisin väittää myös Maptunin tekevän sen.
Tämähän tuli kuin tilauksesta.
Olikos tämä mitä vuosimallia, jossain kai oli jo mainittu?
Oliko mitsun ja vihreiden suuttimien kanssa?