hirsh

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

petrisa kirjoitti:Ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana Maptun stage1:stä.

Tällä viikolla tuli kahteen eri kertaan mitattua tankkauksen perusteella kulutus.
Ensin oli 350 km matka- ja 250 km taajama-ajoa. Kulutukseksi tuli 7,5 l/100 km.
Seuraavaksi oli 550 km matka-ajoa. Kulutus oli tuolloin 6,5 l/100 km.
Neljän hlö:n + matkatavaroiden kuormalla.

Matka-ajoon sisältyi aika paljon talvinopeusrajoitusten vuoksi 80 km/h alueita. Ajoin tuolloin 85 km/h (nopeusmittari kalibroitu). Satasen alueilla ajoin tasan sataa.
Hyvin jaksaa kone vääntää, kun välillä Äänekoski-Viitasaari kovissa nousuissa ei vakkari päällä automaatti vaihtanut suurimmalta vaihteelta neloselle, vaikka nopeus oli "vain" 85 km/h. Kierroksia koneessa on tuolloin hieman alle 2000 rpm.

Mielestäni erittäin onnistunut "paketti" tämä, kun ottaa huomioon, että kyseessä on bensa-automaatti-yhdistelmä.
Keli oli koko ajan tuhruinen ja sade/tihkua. Renkaina on Nokian Hakkapeliitta 5 (205-55-16). Kesällä on kulutus ollut suurempi. Kiitos siitä kuulunee suuremmille ajonopeuksille ja ilmastoinnille. Mikä lie kesärenkainden (Continental 215-55-16) osuus asiaan. Jos Hirsch laskee kulutusta, uskaltaisin väittää myös Maptunin tekevän sen.

Tämähän tuli kuin tilauksesta.
Olikos tämä mitä vuosimallia, jossain kai oli jo mainittu?
Oliko mitsun ja vihreiden suuttimien kanssa?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Marko A »

2.3i-16 kirjoitti: Jees, mulla tosiaan ollut Hirsch jo puolisentoista vuotta kärryssä, ja parantaahan tuo laatikonkin toimintaa.
Laatikon ykkönen on aivan liian lyhyt, ja sekä ilman että lastulla vaihto 1->2 kestää niin kauan, että "ylikierroksille" mennään vaihtoa odotellessa.
Näinhän se on tosiaan vakionakin. Itsellä ei vain ole käytännössä oikeastaan tapana juuri kiihdytellä alle 50kmh vauhdista "nappi laudassa". Lähtee muuten jopa paremmin (jouhevammin) jos valitsee manulla 2:n ja siitä nakkaa D:lle kun vauhtia on hieman. Mutta tämä menee toki kikkailun puolelle.
2.3i-16 kirjoitti:En ole koskaan havainnut autossa DPF:n regenerointia, joten viimeisestä on paha sanoa. Soitanko poppia kovalla vai mistä lie johtuu? Kulutusmittarissa tuon taitaisi nähdä muttei sitäkään tule 95% kaupunkiajossa paljon katsottua.
Ei ole koskaan ajon jälkeen auton ympärillä haissut "tulikuuma rauta" ajon jälkeen?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tekniikkapuoli vakio tavaraa ja 9-3 SS vm -03 2.0t automaatti on kyseessä.
Ainoastaan Maptunin softa vaihdettu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin