hirsh

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

VKe kirjoitti:Jep, mut vitikka kyselikin noista liian pienistä jarruista, josta onkin ollu tosi paljon keskustelua.

Eli jos jarrut jää pieniksi virisarjan asennuksen myötä niin saako siinä tapauksessa tota virisoftaa testiin lainkaan. Veikkaan että ei saa... Jos joku ajaa kolarin ton virisarjan kanssa ja sitten asia nousee pöydälle niin saattaa tulla ongelmia vastuista - kenellä on vastuu...
Ja minä sen äskeiseen viestiini jo laitoin, että se on auton mallin, alustan mukaan eli
tämä auto ei saa mitään 300 hepan viriä 9-5:nen 2.0t B205E ilman esimerkiksi jarru päivitystä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja vitikka »

core2 kirjoitti:
VKe kirjoitti:Jep, mut vitikka kyselikin noista liian pienistä jarruista, josta onkin ollu tosi paljon keskustelua.

Eli jos jarrut jää pieniksi virisarjan asennuksen myötä niin saako siinä tapauksessa tota virisoftaa testiin lainkaan. Veikkaan että ei saa... Jos joku ajaa kolarin ton virisarjan kanssa ja sitten asia nousee pöydälle niin saattaa tulla ongelmia vastuista - kenellä on vastuu...
Ja minä sen äskeiseen viestiini jo laitoin, että se on auton mallin, alustan mukaan eli
tämä auto ei saa mitään 300 hepan viriä 9-5:nen 2.0t B205E ilman esimerkiksi jarru päivitystä.
En nyt päässyt ihan samalle aaltopituudelle. Tarkoitin sitä, että esimerkiksi omaan autooni (2.0t) ei voi ostaa hirschitä viriä ilman auton jarrujen päivittämistä. Näin lukee hirschin sivuilla. Siispä en usko, että saisin edes tuota testiviriä merkkihuollosta, koska autoni olisi laiton liian pienien jarrujen takia.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja VKe »

vitikka kirjoitti:En nyt päässyt ihan samalle aaltopituudelle. Tarkoitin sitä, että esimerkiksi omaan autooni (2.0t) ei voi ostaa hirschitä viriä ilman auton jarrujen päivittämistä. Näin lukee hirschin sivuilla. Siispä en usko, että saisin edes tuota testiviriä merkkihuollosta, koska autoni olisi laiton liian pienien jarrujen takia.
:) jooo tuota samaa koitin sönköttää minäkin...

Mutta hyvähän se on jos 150 hp 9-5 saa testivirin ilman jarrupäivitystä jos tehot nousee 210 hp. En toki tunne asiaa, näin veikkailen vaan lauantain iloksi kun Hirschilläkin lukee upgrade-taulukossaan "Requires condition attestation". ...
Viimeksi muokannut VKe, La Loka 23, 2010 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

vitikka kirjoitti: En nyt päässyt ihan samalle aaltopituudelle. Tarkoitin sitä, että esimerkiksi omaan autooni (2.0t) ei voi ostaa hirschitä viriä ilman auton jarrujen päivittämistä. Näin lukee hirschin sivuilla. Siispä en usko, että saisin edes tuota testiviriä merkkihuollosta, koska autoni olisi laiton liian pienien jarrujen takia.
Kaikki on kiinni siitä mikä alusta autossasi on siis mihin asti sen tyypitetty raja ylettyy ilman jarrujen, vakaajien ja muiden releiden päivitystä. Kaikki selviää kyllä jos otat yhteyttä merkkiliikkeeseen, koska ainakin täällä ruotsissa on nämä hommat tehtävä saab valtuutetussa merkkiliikkeessä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja vitikka »

core2 kirjoitti: Kaikki on kiinni siitä mikä alusta autossasi on siis mihin asti sen tyypitetty raja ylettyy ilman jarrujen, vakaajien ja muiden releiden päivitystä. Kaikki selviää kyllä jos otat yhteyttä merkkiliikkeeseen, koska ainakin täällä ruotsissa on nämä hommat tehtävä saab valtuutetussa merkkiliikkeessä.
Eli autoni tapauksessa ei ole mahdollista saada testiviriä. Ei sen puoleen, en olisi viriä ostamassakaan, mutta kuitenkin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Nyt on syytä muistaa, että päteekö kaikki malliesimerkit myös 9-3 SS/SC:n kohdalla, kun kyseisen mallifoorumin alla ollaan.
Toki hyvä on tietää periaatteet yleisellä tasolla. Eroavaisuuksia monessa suhteessa löytyy varmasti 9-5 ja eri 9-3 (vanhempi/uudempi) mallien kesken. Aika moni on kirjoitellut 9-5 malliin liittyen, joka on mielestäni ihan eri auto (saab kylläkin).

Tästä aiheestahan voisi viritellä uuden keskustelun tuonne yleinen-palstalle. Tai nostaa esiin jotain vanhaa samasta asiasta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

vitikka kirjoitti:
core2 kirjoitti: Kaikki on kiinni siitä mikä alusta autossasi on siis mihin asti sen tyypitetty raja ylettyy ilman jarrujen, vakaajien ja muiden releiden päivitystä. Kaikki selviää kyllä jos otat yhteyttä merkkiliikkeeseen, koska ainakin täällä ruotsissa on nämä hommat tehtävä saab valtuutetussa merkkiliikkeessä.
Eli autoni tapauksessa ei ole mahdollista saada testiviriä. Ei sen puoleen, en olisi viriä ostamassakaan, mutta kuitenkin.
Muistaakseni tämä jarrupäivitys vaaditaan aero luokassa, mutta ei alemmissa.
Mutta ota ja utele tästä soittamalla jollekin saabin verstaalle.
Olisihan tuo mukava sentään kokeilla mikä se autosi ero oikein on jos saat sen vaikka 185 heppaseksi, koska sen autosi tyypitys ainakin hyväksyy jopa suomessakin, olettaissin näin vaikka en paljoa suomen sääntöjä tunne.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

petrisa kirjoitti:Nyt on syytä muistaa, että päteekö kaikki malliesimerkit myös 9-3 SS/SC:n kohdalla, kun kyseisen mallifoorumin alla ollaan.
Toki hyvä on tietää periaatteet yleisellä tasolla. Eroavaisuuksia monessa suhteessa löytyy varmasti 9-5 ja eri 9-3 (vanhempi/uudempi) mallien kesken. Aika moni on kirjoitellut 9-5 malliin liittyen, joka on mielestäni ihan eri auto (saab kylläkin).
Tuo on totta, mutta kyllähän siellä näissä vireissäkin on näkyvissä nämä erot 9-3 vs. 9-5. Siis ne näkyvät siellä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja VKe »

core2 kirjoitti:
vitikka kirjoitti:
core2 kirjoitti: Kaikki on kiinni siitä mikä alusta autossasi on siis mihin asti sen tyypitetty raja ylettyy ilman jarrujen, vakaajien ja muiden releiden päivitystä. Kaikki selviää kyllä jos otat yhteyttä merkkiliikkeeseen, koska ainakin täällä ruotsissa on nämä hommat tehtävä saab valtuutetussa merkkiliikkeessä.
Eli autoni tapauksessa ei ole mahdollista saada testiviriä. Ei sen puoleen, en olisi viriä ostamassakaan, mutta kuitenkin.
Muistaakseni tämä jarrupäivitys vaaditaan aero luokassa, mutta ei alemmissa.
Mutta ota ja utele tästä soittamalla jollekin saabin verstaalle.
Olisihan tuo mukava sentään kokeilla mikä se autosi ero oikein on jos saat sen vaikka 185 heppaseksi, koska sen autosi tyypitys ainakin hyväksyy jopa suomessakin, olettaissin näin vaikka en paljoa suomen sääntöjä tunne.
Vitikalla on 2006-vuoden 2.0t (B207L). Alkuperäisenä 175 hp ja Hirchin lastulla 195 hp. Ainakin Hirschin taulukossa lukee "Requires brake upgrade". Ton perusteella siis pitää jarrut päivittää eli vaihtaa levyt isompiin...?

Mutta nyt luovutan.
Sininen Saab 9-3, '99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

VKe kirjoitti: Vitikalla on 2006-vuoden 2.0t (B207L). Alkuperäisenä 175 hp ja Hirchin lastulla 195 hp. Ainakin Hirschin taulukossa lukee "Requires brake upgrade". Ton perusteella siis pitää jarrut päivittää eli vaihtaa levyt isompiin...?
Mutta nyt luovutan.
Hmmh minkähän takia on tuo ero suomen ja ruotsin välillä, itse olen koko ajan seurannut ruotsin sivustoa jossa lukee vain näin "Available", mutta ei mitään jarruista.
Katsoin sitten suomen sivun niin siellä tosiaankin kirjoitetaan "Requires brake upgrade" taitaa olla erilaiset säännöt täällä ja härmässä.

Samat sanat.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja aero »

vitikka kirjoitti:En nyt päässyt ihan samalle aaltopituudelle. Tarkoitin sitä, että esimerkiksi omaan autooni (2.0t) ei voi ostaa hirschitä viriä ilman auton jarrujen päivittämistä. Näin lukee hirschin sivuilla. Siispä en usko, että saisin edes tuota testiviriä merkkihuollosta, koska autoni olisi laiton liian pienien jarrujen takia.
Katulaiton se olisi sillä testivirillä muutenkin (vaikka jarrut päivittäisi), koska se pitäisi muutoskatsastaa jotta rekisteritiedot vastaisivat fyysistä autoa, eikä muutosleimaa todennäköisesti tee mieli maksaa pelkästään kokeilujakson ajaksi. Jarrujen päivitysvaatimus tosiaan tullee Suomen pykälistä, mutta eihän se huono idea ole muutenkaan (maksaa vaan rahaa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

aero kirjoitti: Katulaiton se olisi sillä testivirillä muutenkin (vaikka jarrut päivittäisi), koska se pitäisi muutoskatsastaa jotta rekisteritiedot vastaisivat fyysistä autoa, eikä muutosleimaa todennäköisesti tee mieli maksaa pelkästään kokeilujakson ajaksi. Jarrujen päivitysvaatimus tosiaan tullee Suomen pykälistä, mutta eihän se huono idea ole muutenkaan (maksaa vaan rahaa).
Joo jos se vielä pitää tyyppikatsastaa niin erot ovat hirveät verrattuna ruotsiin.
Eikö siinä riitä tämä todiste saabilta, että kaikki on tehty autonvalmistajan ohjeiden ja tyypityksen mukaan, näille vireillehän on saabilta jo tyyppikatsastus joskus kertaalleen tehty. :roll:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja jeremy »

vitikka kirjoitti:Miten luulisin, että tuota testiviriä ei saa, jos ei ole oikean kokoiset jarrut. Faktatietoa minulla ei ole.
luulis saavan testivirin jos kerta saa sen lastunkin ilman jarrupäivitystä, mutta rek otteeseen tehoja ei saa ilman jarrupäivitystä.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onko mun selaimessa/asetuksissa jotain pielessä, kun Hirsch sivut ei tarjoa suomeen SC:lle mitään varusteita?? International - osio näyttää polkimia, rattia jne koristeita.

Oispa muuten makea tuo ratti:
Kuva

Tässä aerossa nuo muoviset sivut näyttää kyllä komealta, mutta tuntuu hieman kolsolta.

Saako Oulun (läänin alueelta) seudulta Hirsch viriä testiin?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

No joo jos joku saa heppoja lisää jostakin sommasta.Onnittelut minä etsin tehoja pellin alle. ja sitä hirsci ei tarjoa minulle.Jos 20 kaakkia tarjotaan reiluun tonnin hintaan niin ei kiitos. :wink:
Vastaa Viestiin