hirsh

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jeremy
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 21, 2010 20:59

hirsh

Viesti Kirjoittaja jeremy »

missä hinnoissa pyörii hirscin lastu asennuksineen, kysäsin kokkolan autoåströmmiltä meinasivat,että jotain 1200e, tuntuu aika suolaselta hinnalta.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jotain tuollaista suolaista se Hirsch maksaa.
Itse hylkäsin sen puhtaasti hinnan perusteella. Monet täällä palstalla sitä kovasti kuitenkin kehuvat. Itselleni en siitä löytänyt mitään niin painavaa syytä, että sen olisin hankkinut. Onhan se varmaan hyvä sekin ja ilmeisesti "laatutuote" Saabiin.
Jotkut muut voivat perustella syitä juuri Hirschin hankkimiseen. Oikeastaan itsekin odottaisin syvempää analyysiä ko. tuotteesta, koska se ainakin paperilla häviää puhtaasti parille muulle ehdokkaalle.

Päädyinpä sitten Maptunin versioon ja katua ei ole tarvinnut, päinvastoin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hirsch'in sarja sisältää usein paljon muutakin kuin vain lastun.
Ja mikä parhainta niin kaikki takuut säilyvät, myös ne pidennetyt.
Oletan et tää on näin myös suomessakin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mitä muuta lastun lisäksi Hirsch:n sarja sisältää?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mimmi, minua ei kiinnostanut mitkään muut lisukkeet.
Vain ja ainoastaan itse "lastu" oli ratkaiseva.
Siihen liittyvät tiedot toki tutkin. Ja niiden perusteella Hirsch ei ollut minun valinta.
Hinta oli niin kova, että se siitä.
Toisin sanoen, en ostanut varsinaista lastua "sikaa säkissä".

Maptunin kohdalla hinta ratkaisi ja pelkästään lastun takia.
Vaikka sen mukana tuli mm. nopeusmittarin kalibrointiominaisuus, ei sillä ollut valintaan mitään merkitystä. Minä hain pelkkää lastua ja sillä siisti.

Uteliaisuuttani vain kyselin. Onko mukana jotain oleellista lastutukseen liittyvää tavaraa kuten esim. alustasarjaa, spoilereita, pakoputkistoa jne. Vaikka sellaisia olisikin, en olisi tuolloin ostohetkellä ollut valmis maksamaan niistä. Hankin sellaiset sitten jälkikäteen erikseen, jos tarvitsen.

Ei tarvitse välttämättä kenenkään vastata. Voin käydä ne Hirschin sivuilta itse katsomassakin, jos siltä tuntuu. Vaan ne hinnat jo tahtoo karkoittaa ainakin meikäläisen kauas ko. sivuilta.

ps. todennäköisesti joskus kauan sitten kävin niitä hirssin sivuja tarkemminkin katselemassa, mutta kaikkea en enää muista. Kun lastun aika koitti, oli minulla selvillä, ettei se ainakaan hirssi ole. Niinpä katseeni suuntautui heti kahteen muuhun.
Viimeksi muokannut petrisa, Pe Loka 22, 2010 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

petrisa kirjoitti: Uteliaisuuttani vain kyselin. Onko mukana jotain oleellista lastutukseen liittyvää tavaraa kuten esim. alustasarjaa, spoilereita, pakoputkistoa jne. Vaikka sellaisia olisikin, en olisi tuolloin ostohetkellä ollut valmis maksamaan niistä. Hankin sellaiset sitten jälkikäteen erikseen, jos tarvitsen.

Ei tarvitse välttämättä kenenkään vastata. Voin käydä ne Hirschin sivuilta itse katsomassakin, jos siltä tuntuu. Vaan ne hinnat jo tahtoo karkoittaa ainakin meikäläisen kauas ko. sivuilta.
Tuossahan jo joitakin mainitsit, mutta unohdit jarrupuolen!
Ja sen yhden niistä tärkeimmistä eli Takuun. Saabin kautta.
Edit: Noi jarrutkin vasta sitten jos se katsotaan tarpeelliseksi Hirsch'in puolesta niiden päivitys.
Viimeksi muokannut core2, Pe Loka 22, 2010 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

No se takuu oli kyllä tiedossa, mutta minun 7v vanhassa autossa nyt sitä ei enää ole muutenkaan. Jos joku paikka leviää, niin se on ihan minun oma vika. Eli omalla riskillä mennään.

Jarrut?
Ne minä voin myös uusia itse, ja niin olen tehnytkin, ihan ilman Hirsch:ä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

petrisa kirjoitti:No se takuu oli kyllä tiedossa, mutta minun 7v vanhassa autossa nyt sitä ei enää ole muutenkaan. Jos joku paikka leviää, niin se on ihan minun oma vika. Eli omalla riskillä mennään.

Jarrut?
Ne minä voin myös uusia itse, ja niin olen tehnytkin, ihan ilman Hirsch:ä.
Mä en kyl tekis jarrupäivitystä ite jos kerran se on Hirschille kuuluva duuni.
Omalla riskilläänhän ne laivatkin seilaa jotka vielä pinnalla ovat, muttei ne jotka liian suuren riskin ottivat. :D
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Se minun jarruhomma ei ollut mitään päivitystä, joten tarkennetaan.
Vaihdoin "vain" jarrulevyt ja palat alkuperäisosia käyttäen. Jarrut ovat siis edelleen 2.0t:n vakiojarrut. Levyt olivat kuluneet alle minimirajan, joten pistin kaikki vaihtoon.
Ajoitus vain meni yksiin lastun kanssa, ei muuta.
En katsonut tarvitsevani isompia jarruja, ehkäpä ajankin sitten laittomalla autolla. En aja niin "rajusti", että nykyjarrut olisivat kovilla.

Kiinnostaa kuulla Hirschin omistajilta, mitkä tekijä(t) heillä saivat päätymään valitsemaan juuri tämän. Tästä aiheesta kyllä taitaa olla oma keskustelukin. Nyt tietenkin olisi pääasiassa kysymys 9-3 SS/SC (T8) malleihin sopivista lastuista.
Veikkaisin aika paljon minulla olevan kohtalotovereita, jotka ovat päätyneet BSR:ään tai Maptuniin jo ihan hinnan vuoksi. Olemmeko tehneet sittenkin hätiköidyn valinnan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

Mahtaako hirsiltä löytyä aeroon jarru päivitys että kestää hircin hurjat tehot.Tuskin.Eikö mahda olla samat jarrut kyseessä kuin aerossa vakiona.Minä jos koneeseen tehoja haen niin se ei ainakaan ole Hirch. :D JA kohta turpaan tulee hirchin kannatajilta.Antaa tulla vaan :wink:
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja TKL »

core2 kirjoitti:
petrisa kirjoitti:No se takuu oli kyllä tiedossa, mutta minun 7v vanhassa autossa nyt sitä ei enää ole muutenkaan. Jos joku paikka leviää, niin se on ihan minun oma vika. Eli omalla riskillä mennään.

Jarrut?
Ne minä voin myös uusia itse, ja niin olen tehnytkin, ihan ilman Hirsch:ä.
Mä en kyl tekis jarrupäivitystä ite jos kerran se on Hirschille kuuluva duuni.
Omalla riskilläänhän ne laivatkin seilaa jotka vielä pinnalla ovat, muttei ne jotka liian suuren riskin ottivat. :D
Tuohon tonnikahteensataan ei kyllä Hirsch jarruja päivittele isommiksi että ihan omasta pussista menee vielä sen päälle. Ts.hintaan sisältyy ainoastaan softa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

petrisa kirjoitti:Se minun jarruhomma ei ollut mitään päivitystä, joten tarkennetaan.
Vaihdoin "vain" jarrulevyt ja palat alkuperäisosia käyttäen. Jarrut ovat siis edelleen 2.0t:n vakiojarrut. Levyt olivat kuluneet alle minimirajan, joten pistin kaikki vaihtoon.
Ajoitus vain meni yksiin lastun kanssa, ei muuta.

Kiinnostaa kuulla Hirschin omistajilta, mitkä tekijä(t) heillä saivat päätymään valitsemaan juuri tämän. Tästä aiheesta kyllä taitaa olla oma keskustelukin. Nyt tietenkin olisi pääasiassa kysymys 9-3 SS/SC (T8) malleihin sopivista lastuista.
Veikkaisin aika paljon minulla olevan kohtalotovereita, jotka ovat päätyneet BSR:ään tai Maptuniin jo ihan hinnan vuoksi. Olemmeko tehneet sittenkin hätiköidyn valinnan.
Minulla ei ole Hirschin releitä autossani muita kuin 9-5 Wagonin katolle asennettu kattospoileri, mulle riittää toi 260/280hp, mutta olen ollut duunissa saabilla ja tiedän, että vain kaksi virittäjää saavat takuun autoon sen virityksen jälkeenkin, Saab Performance ja Hirsch. BSR on saanut tyypityksen joihinkin heidän tekeleisiinsä, en muista mitkä, mutta sillä ei ole väliä, ainoastaan sillä, että kun maksaa tuon hinta eron ja ostaa Hirsch releet voi ajella ilman huolia.
Jarruista sen verran, että Hirsch ja saab vaativat jarrupäivityksen joihinkin malleihinsa jotta se viritys voidaan tehdä, tämä on siis auton alustasta kiinni.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

core2 kirjoitti:
petrisa kirjoitti:Se minun jarruhomma ei ollut mitään päivitystä, joten tarkennetaan.
Vaihdoin "vain" jarrulevyt ja palat alkuperäisosia käyttäen. Jarrut ovat siis edelleen 2.0t:n vakiojarrut. Levyt olivat kuluneet alle minimirajan, joten pistin kaikki vaihtoon.
Ajoitus vain meni yksiin lastun kanssa, ei muuta.

Kiinnostaa kuulla Hirschin omistajilta, mitkä tekijä(t) heillä saivat päätymään valitsemaan juuri tämän. Tästä aiheesta kyllä taitaa olla oma keskustelukin. Nyt tietenkin olisi pääasiassa kysymys 9-3 SS/SC (T8) malleihin sopivista lastuista.
Veikkaisin aika paljon minulla olevan kohtalotovereita, jotka ovat päätyneet BSR:ään tai Maptuniin jo ihan hinnan vuoksi. Olemmeko tehneet sittenkin hätiköidyn valinnan.
Minulla ei ole Hirschin releitä autossani muita kuin 9-5 Wagonin katolle asennettu kattospoileri, mulle riittää toi 260/280hp, mutta olen ollut duunissa saabilla ja tiedän, että vain kaksi virittäjää saavat takuun autoon sen virityksen jälkeenkin, Saab Performance ja Hirsch. BSR on saanut tyypityksen joihinkin heidän tekeleisiinsä, en muista mitkä, mutta sillä ei ole väliä, ainoastaan sillä, että kun maksaa tuon hinta eron ja ostaa Hirsch releet voi ajella ilman huolia.
Jarruista sen verran, että Hirsch ja saab vaativat jarrupäivityksen joihinkin malleihinsa jotta se viritys voidaan tehdä, tämä on siis auton alustasta kiinni.
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

No.Minulla oli vääntöä tonnarissa 363.nm heppoja riittävästi.ja setä 40 vuotta testannut tätä merkkiä. niin että sileen :) peikko kaupunkissa :wink:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: hirsh

Viesti Kirjoittaja core2 »

TKL kirjoitti: Tuohon tonnikahteensataan ei kyllä Hirsch jarruja päivittele isommiksi että ihan omasta pussista menee vielä sen päälle. Ts.hintaan sisältyy ainoastaan softa.
Joo ei tosiaankaan 1200€ ei riitä mihinkään jos koko Hirschin muutoksen tekee niin se on jotain 6000€ luokkaa, mutta siihen kuuluu sitten jopa kakspuolinen ulos puhalluskin jonka hinta noi 1600€, ja sit on niin komeaa, että pois tieltä. Ei vaan se on hemmetin hyvän näkönen näillä 2 piipulla.
Mutta en ole niinkään hintojen vaan tämän takuun takia Hirsch'iä kehunut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin