Elikkä "Limited performance" pätkähti mittaritauluun nytten toistamiseen.
Ensimmäisellä kerralla vaimolle, enkä osaa siitä syy-yhteyttä kuvailla.
Pajalla sanoivat ahtojen nousseen ylipainelle ja veikkasivat "anturivikaa".
Vaimon kauppakassi käytössä vähän vaikea uskoa noihin ylipaineisiin.
Noh...
Nytten tuo sitten pätkähti tauluun minullekin.
Normaalilla kaasunkäytöllä. Lisäsin hieman kaasua kun kiihdytin 60-80.
Ihan normi kaasun painallus siis, eikä mikään sen kummempi revitys.
Siinähän se auto sitten taas mietti, että menisikö vai eikö menisi. Yleensä olen tuon yhdistänyt siihen, että se onneton laatikko ei osaa päättää sitä sopivaa vaihdetta ja olen nostanut kaasun ja sitten survaissut kunnolla.
Nyt päätin olla tekemättä mitään sen kummenpia kikkailuja ja pidin kaasun vaan vakaasti paikoillaan. Ja "plim plom"...
Mitenkäs tuon voisi nollata kotikonstein?
Akun kenkä irti nollautuu tietysti kaikki. Minulla on tässä kaikki mahdolliset härpäkkeet mitä rahalla saa, eli miten tuo tehtäisiin turvallisesti?
Saa myös kommentoida tuota "anturivikaa".
Ite veikkaan että koko tiezkari on vaihtoa vaille.
Limited performance nollaus
Limited performance nollaus
Viimeksi muokannut Nico, Ke Loka 27, 2010 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Limited performance nollaus
Mulla antoi tuon limited performance-ilmoituksen kun polttoaineen paineanturi hajosi. Kyseessä on kylläkin 1,9 Tid, joten eri tekniikkaa on.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Limited performance nollaus
Tunne on kyllä kieltämättä sama kun kaasarivehkellä, jossa kiihdytyspumppu ei anna pensaa...
Voisiko olla niin että kun tuo kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari yhdessä väittää että urku on auki, mutta pensaa ei silti tule, niin se antaa tuon turbon ylipainehälyn?
Voisiko olla niin että kun tuo kaasuläpän asentotunnistin ja ilmamäärämittari yhdessä väittää että urku on auki, mutta pensaa ei silti tule, niin se antaa tuon turbon ylipainehälyn?
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Limited performance nollaus
Limited performance tulee aina jostain syystä.
Olisiko parempi mennä katsomaan TechII:lla..?
Olisiko parempi mennä katsomaan TechII:lla..?
Re: Limited performance nollaus
Juu se hieno TECH siellä pajalla sanoo, että ahtopaineet on käyneet ylipaineella, kuten jo aiemmin totesin.
Tämähän on täyttä soopaa, kuten myös aiemmin totesin.
En tiedä johtuuko kokeillusta, mutta sain sen nollattua kotikonstein seuraavasti:
1. Nollaus CLR nappulalla ratista.
2. Vaihde manuaalille ja kolmonen pesään.
3. Vauhtia joku 60-70km/h ja kaasu pohjaan ja pidellään jarrulla.
4. Ajellaan "täysillä paineilla" tuolla tavalla jokunen kymmenen sekuntia.
5. Uudelleen käynnistys, jonka jälkeen ei varoitusta näköjään enää.
Jos nyt joku tuommoisen asian kanssa painii, niin voi kokeilla.
Tämähän on täyttä soopaa, kuten myös aiemmin totesin.
En tiedä johtuuko kokeillusta, mutta sain sen nollattua kotikonstein seuraavasti:
1. Nollaus CLR nappulalla ratista.
2. Vaihde manuaalille ja kolmonen pesään.
3. Vauhtia joku 60-70km/h ja kaasu pohjaan ja pidellään jarrulla.
4. Ajellaan "täysillä paineilla" tuolla tavalla jokunen kymmenen sekuntia.
5. Uudelleen käynnistys, jonka jälkeen ei varoitusta näköjään enää.
Jos nyt joku tuommoisen asian kanssa painii, niin voi kokeilla.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: Limited performance nollaus
Ahtojen nousemisesta sen verran, että nyt kun on itse paininut yliahtamisongelmien kanssa, niin ahdot voivat oikeasti nousta todella helposti ja nopeasti yli rajojen. Eli ei kannata sitäkään vaihtoehtoa jättää täysin huomioimatta vaikka vaimo autolla vain ajelisikin...? Sopivat kierrokset ja vaihde niin ahdot nousevat sekunnissa tappiin ja kaasuakaan ei tarvitse kuin vähän heilauttaa. Tottakai voi olla jokin muukin ongelma kyseessä, en minä sillä, mutta itse ainakin yllätyin kun erillistä ahtopainemittaria seurailin hetken aikaa .
9³ SC 1.8t
Re: Limited performance nollaus
Niin voihan se olla niinkin, että tuo hukkaportti takertelee, kun vehje ei ole saanut riittävästi kenkää.
Seuraillaan tilannetta...
Seuraillaan tilannetta...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6