kumpi parempi Tid?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
onnipetteri
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 20:01

kumpi parempi Tid?

Viesti Kirjoittaja onnipetteri »

Olen aikomassa ostaa ensimmäisen Saabbini ja riisseli sellaisen.
Joko 9-3 1.9 Tid/2.2 Tid tai 9-5 vastaavat.
Mitä eroja noissa vehkeissä( koneissa) on ja mitä suosittelette ?
Mites tuo automaativaihteisto/manuaali ?
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: kumpi parempi Tid?

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Kolkki on sisätiloiltaan pienempi, muuta tietoa ei kolkista ole, itsellä on femma -07 1.9 TiD automaattina, ja toimii todella hienosti, tyytyväinen olen ollut, jotain pientä ongelmaa on ABS, ja ESP toiminnoissa, kytkeytyvät joskus aina pois (kerran kuussa kahdessa) en ole vielä kerinnyt käyttämään huollossa...

Jos kauheasti tehoa haluaa niin automatin väännön kestävyys on alhaisempi, ja eihän tuo dieseli mikään tykki oikeen oo, mutta itsellä on ihan täysin vakio (150hv ja 320nm)

Ja kuten mainittu tyytyväinen olen ollut :wink:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: kumpi parempi Tid?

Viesti Kirjoittaja ristos »

Mimmin kanssa samaa mieltä, ehdottomasti 1,9. Itselläni oli 9-3 TidS A 150hv, jolla ajoin 89000 täysin viatonta kilometriä. Oli hieno auto, ja sitä voi suositella kaverille pelkäämättä, että kaverista tulee entinen kaveri.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: kumpi parempi Tid?

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Meillä oli ennen nykyistä TTiD farkkua TiDS ja jos jotain eroja hakee niin - löytyy. TiDS oli erittäin miellyttävä ja pieniruokainen matkavaunu - TTiD vielä pieniruokaisempi ja selvästi kiukkuisempi. Erityisesti alakierrosväännössä on melko iso ero. Manuaaleja molemmat ja tuolla uudemmalla voi lähteä tyhjäkäynnillä liikkeelle.

Meillä oli kerran huollon sijaisautona sellainen 2.2 TiD eikä siitäkään jäänyt yhtään mitään negatiivista mieleen. Asiantuntevammat voivat varmaan teknisestä kestävyydestä kertoa mutta olen ymmärtänyt ettei tuplaturbossa olisi ainakaan pyörreläppien kanssa samoja ongelmia kuin tuossa yksiturboisessa.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: kumpi parempi Tid?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse on nyt pariviikkoa ja 2,5tkm tullut ajeltua tuollaisella 9-5 2.2 TID manuaalilla ja tyytyväinen olen ollut. Eihän tuo mikään ohjus ole, mutta kyllä sille liikenteen mukana pysyy ja tarvittaessa ohikin kerkeää. Sellainen 50tkm rupeaa vuodessa tulemaan kilometrejä, joten kestävyydestäkin jotain kokemuksia luultavasti tulee. Huhujen mukaan pitäisi olla suht huoleton motti, mutta aika näyttää. Naftaa vie ainakin paljon vähemmän mitä edellinen bensaturbo femma bensaa....
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin