Saabihan aina ilmoittaa tehtaanlukemat yläkanttiin, jotta "kädetön,jalaton ja rajoittuneella näkökyvyllä" ajavakin saavuttaa tehdasarvot. Mutta 2s heitto on kyllä isohko. Normaalisti tehtaan arvoista saa huoletta ottaa 0,5s pois.
Ristom kirjoitti:
Onko siis 11 malli hitaampi kiihtymään, mutta taloudellisempi?
Mainitun välin samalla vaihteella kyllä, jos moottorin vääntökäyrä on pysynyt sekä vaihdekohtaiset välitykset samanlaisena (sen maininnan valossa, että MY11 on pidempi perävälitys).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Ristom kirjoitti:Onko siis 11 malli hitaampi kiihtymään, mutta taloudellisempi?
Jos kahtoo manuaalimallia niin 0...100 kiihtyvyys on pysyny kuponkien mukaan samana. Ohituskiihtyvyyteen tullu tuo 2 sek lisää.
Taloudellisemmaksi se on joo muuttunu, ennen yhdistetty kulutus 5,6 nyt 4.9.
Kun kokonaisvälitystä pidennetään kulutuksen pienentämiseksi maantie/motari vauhdeissa, niin jotta liikkeelle lähdöt ja hitaat vekslailutkin onnistuvat, joudutaan 1 ja 2 vaihteiden välitystä samalla lyhentämään. Tällöin 0-100:een kiihdytys onnistuu yhtä nopeasti kuin ennenkin.
Onkohan 1-2 vaihteita oikeasti lyhennetty, tuskin on ollut tarvetta.. Tietoa?
Taitaa olla niin, että tuossa EU mittauksessa vain vitosen välityksellä käytännössä on merkitystä. Jos nyt ei jotain ihan järjettömiä välityksiä muilla vaihteilla ole.
Todellisuudessa usein normivälitteinen kuluttaa oikeasti silti vähemmän. Ei kai kukaan aja motarilla 5:lla jos 6:n löytyy askista? Juuri tämä vääristää automaattien ja manuaalien suhdetta ja saa jotkut (DSG) näyttämään jopa taloudellisemmilta kuin manuaali, vaikkei näin käytännössä ole.
Marko A kirjoitti:Taitaa olla niin, että tuossa EU mittauksessa vain vitosen välityksellä käytännössä on merkitystä. Jos nyt ei jotain ihan järjettömiä välityksiä muilla vaihteilla ole.
Todellisuudessa usein normivälitteinen kuluttaa oikeasti silti vähemmän. Ei kai kukaan aja motarilla 5:lla jos 6:n löytyy askista? Juuri tämä vääristää automaattien ja manuaalien suhdetta ja saa jotkut (DSG) näyttämään jopa taloudellisemmilta kuin manuaali, vaikkei näin käytännössä ole.
Muistaakseni kaupunkikulutusta mitattaessa ei manuaalilla käytetä kuin 1-4 vaihteita ja maantiesyklissä ovat käytössä vaihteet 1-5. Tämä luonnollisesti antaa moderneille, jopa 8-vaihteisille automaateille edun, koska niiden käyttämiä välityksiä ei mitenkään rajoiteta testissä.
Teme100 kirjoitti:maantiesyklissä ovat käytössä vaihteet 1-5. Tämä luonnollisesti antaa moderneille, jopa 8-vaihteisille automaateille edun, koska niiden käyttämiä välityksiä ei mitenkään rajoiteta testissä.
Täähän onkin mielenkiintoista, ainakin kun tosiaan verrataan 6-vaihteista manuaalia ja jotain (liian) monivaihteista automaattia. Tarkoitan siis sitä että ei oo ihan reilu meininki kun ton perusteella veroja maksetaan... Pitäisi päivittää noi ajosyklien speksit tähän päivään sopivaksi ja vastaamaan nykyautoja.
VKe kirjoitti:Täähän onkin mielenkiintoista, ainakin kun tosiaan verrataan 6-vaihteista manuaalia ja jotain (liian) monivaihteista automaattia. Tarkoitan siis sitä että ei oo ihan reilu meininki kun ton perusteella veroja maksetaan... Pitäisi päivittää noi ajosyklien speksit tähän päivään sopivaksi ja vastaamaan nykyautoja.
Totta. Toisaalta on kuitenkin hemmetin hyvä, että se vitonen välitetään testiä varten, jotta kutonen saadaan vielä oikeaksi motarivaihteeksi. Jos testissä saisi käyttää kuutosvaihdetta, olisi se optimoitu alemmalle nopeudelle ja motarikulutus taas nousisi..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla