Uusien dieselien erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Pikkutehoisissakin TTiD:ssä on "ahtopainemittari" auton varustelutasosta riippumatta. Ajattelin ilmituoda, kun sen olemassaoloa joskus pohdittiin tehokkaamman mallin yhteydessä.
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja mjava »

Ristom kirjoitti:Pikkutehoisissakin TTiD:ssä on "ahtopainemittari" auton varustelutasosta riippumatta. Ajattelin ilmituoda, kun sen olemassaoloa joskus pohdittiin tehokkaamman mallin yhteydessä.
Tuo on hyvä tieto, lähinnä kyseessä on kiva lisä. Onhan se hieno nähdä sitten kun tuota virittää, että miten ahdot menee...

Täytynee käydä katsomassa tuota uutta Saappia lähiaikoina, josko tuo 10-vuoden ikäinen peli päivittyisi. Linear-varustetaso näyttää varsin kattavalta, siihen tarvitaan lähinnä Respons-paketti, Xenonit ja parempi audio + toki myöhemmin vähän softaa... Nahkasisustasta en juuri perusta, kangaspenkki on mukavampi, joskaan ei niin tyylikäs.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja Ristom »

mjava kirjoitti:
Ristom kirjoitti:Pikkutehoisissakin TTiD:ssä on "ahtopainemittari" auton varustelutasosta riippumatta. Ajattelin ilmituoda, kun sen olemassaoloa joskus pohdittiin tehokkaamman mallin yhteydessä.
Tuo on hyvä tieto, lähinnä kyseessä on kiva lisä. Onhan se hieno nähdä sitten kun tuota virittää, että miten ahdot menee...
Se mittari menee viritettynä samalla tavalla, näissä kun se on käsittääkseni lähinnä ilmamäärämittari..? Joku voi tarkentaa, joka tarkemmin tietää. Sehän siinä on, että mittaristo on ikään kuin tyhjä ilman tuota. Linearin puolinahkat ovat muuttuneet vuosien varrella, ne on nykyään kuppimaisemmat, hieman lähempänä Vectoria kuin ennen. Mutta ei vastaavat.
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja mjava »

Tuli tuollainen 130hv sedan koeajettua ja tarkemmin tutkittua.

Positiivista oli:
+ yllättävän hyvä käytännön suorituskyky, ei näillä keleillä ainakaan tarvinnut lisätehoja
+ alusta toimii hyvin, eikä päästä ylimääräisiä ääniä
+ eberi on mukava näillä keleillä
+ Saabissa on ohjaamossa asiat oikeilla paikoillaan (edelleen)
+ Sedanin ulkonäkö miellyttää
+ Xenoneilla näkee

Parantamisen varaa:
- moottorin äänet kuuluvat etenkin kylmänä melko hyvin sisälle
- takana on melko vähän tilaa, penkki on tosi lyhyt
- joissakin yksityiskohdissa olisi hieman petrattavaa, esim. suksiluukku vaikutti melko rimpulalta, lisäksi silmään pisti esim. keltainen merkkivalo, joka ilmoittaa, että matkustajan turvatyyny on päällä. Mielestäni melko käsittämätön, joskin hyvin pieni asia...

No harkintaan tuo kyllä menee, mielestäni aika kivasti olisi uudeksi autoksi rahalle vastinetta. Lineaariin tarvitsen aika vähän lisävarusteita, varsinkin kun nyt saa 150 audion 0e.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Uusissa kiisseleissä on muuten niitä välityksiä pidennetty ihan tuntuvasti ja täysin onnistuneesti. Ero 08-09 malleihin on selkeästi huomattavissa.
Vastaa Viestiin