Uusien dieselien erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja mjava »

Nyt kun tuli nuo vähäpäästöiset (119g) diisselit eri tehoversioilla 130, 160 ja 180hv. Niin onko noissa eri tehoversioissa muuta eroa kuin softa? Entä vaikuttaako muuhun varustukseen?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ei pitäisi olla. Ainut, että 96 kW versioon ei saa automaattivaihteistoa.
Aero versiota ei saa kuin 180hv moottorilla.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ja Vectoria ei saa 130hp versiona, ainoastaan Linearia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja mjava »

Kiitoksia tiedoista. Vähän alkoi kiinnostamaan. Käytettyjen hinnat eivät ole (ainakaan vielä) seuranneet tuota hintatarkistusta ja käytetyissä ei ole aina eeberiä, joten uusi voisi olla vaihtoehto...

Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin :D

Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja core2 »

jmaatta kirjoitti:Ja Vectoria ei saa 130hp versiona, ainoastaan Linearia.
Ei saa joo, mutta Linearin voi saada taas Vectorin hilpetööreillä, ja rahalla. :wink:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja A.L. »

mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin :D

Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella :D Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin :D
Miksi odottaa takuuajan loppumista? Käsittääkseni maptunilla virittäminen ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Ja miksi vaikuttaisi? Moottorit ovat samat softaa lukuunottamatta, joten se kyllä kestää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pakari kirjoitti: Käsittääkseni maptunilla virittäminen ei vaikuta takuuseen millään tavalla. Ja miksi vaikuttaisi? Moottorit ovat samat softaa lukuunottamatta, joten se kyllä kestää.
Tietämäni mukaan Saab antaa takuun jatkua vain kahden viritekijän laittella.
1) Hirsch Sveitsi
2) Saab perfomans. Karlstad Sweden

EDIT: no voihan olla jotain aivan uutta tietoa kun Saab Automobile tuli kuviin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

A.L. kirjoitti:
mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin :D

Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella :D Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.
Kävin kokeilemassa, kerrohan mitä lupaavat vanhasta, vai ostatko ilman vaihdokkia?
Ihan hyvin jaksaa mennä, tosin itse meinaan sitten joskus ottaa automaatin, ei tarvitse arpoa 90-100 nopeudessa millä vaihdeella ajais.
Diisseliksi koneen ääni ihan siedettävä verrattuna moniin muihin nokivasaroihin esim. 2.0 Tidiin.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja A.L. »

pasijalmari kirjoitti:
A.L. kirjoitti:
mjava kirjoitti:
Jos jaskais tuolla 130 heppasella kitkutella takuuajan ja ostais sitten maptunin :D

Oletteko koeajaneet noita uusia? Miltä tuo 130-heppanen tuntuu normiajossa? Lienee käytännön suorituskyky samaa luokkaa kun nykyisessä 150-heppasessa bensavehkeessäni, ellei jopa parempi.
Samat ajatukset täällä. Nyt nimittäin kitkutellaan 150hv bensakoneella :D Nyt en pariin päivään ole Seinäjoen RInta-Joupin sivua katsonutkaan, mutta heti kun sinne tulee 130hv ss koeajettavaksi niin sitä pitää käydä kokeilemassa.
Kävin kokeilemassa, kerrohan mitä lupaavat vanhasta, vai ostatko ilman vaihdokkia?
Ihan hyvin jaksaa mennä, tosin itse meinaan sitten joskus ottaa automaatin, ei tarvitse arpoa 90-100 nopeudessa millä vaihdeella ajais.
Diisseliksi koneen ääni ihan siedettävä verrattuna moniin muihin nokivasaroihin esim. 2.0 Tidiin.
Joo ilmoittelen sitten. Toivottavasti vähän paremmin, kuin tuosta sinun kolmosesta. Toki mahdollinen vaihto tapahtuu aikaisintaan Heinäkuulla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja tosu »

Itseä myös kiinnostaa tuo uusi 9-3 diesel 160 hp automaattina. En vaan ole vielä löytänyt sellaista esittelyautona, ainakin Turun Metro-Autossa ja Vantaan Magneetissa on vain 130 hp manuaali ajettavana. Onko kenelläkään tietoa missä sellainen olisi lähimpänä Turkua. Ajattelin seuraavaksi tutkia ainakin Hämeenlinnan Magneetin ja Tampereen Metro-Auton. Toki myös 180 hp versio kävisi.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja aero »

tosu kirjoitti:Hämeenlinnan Magneetin
Kyseinen pulju taitaa edelleen olla pelkkä Länsiauto? Kävin tuolla pyörähtämässä NG-femman julkistuspäivänä, eikä ainokaistakaan Saabia paikalla ollut. Ei niin yhtäkään, ei koeajoautoja, ei esilläseisojia, ei mitään. Kysyin myyjältä, joka sitten kertoi että ovat "ulkoistaneet" Saabin myynnin muille merkkiliikkeille.

Ei tarvi miettiä, että kysynkö tuolta 60tkm huollolle edes hintaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja tosu »

Mimmi kirjoitti:Kysyitkö Herttoniemen Laakkoselta (juu, tiedän ettei sijaitse Turussa).
Enpä muistanut että sielläkin Saabeja myydään, tuli viime viikolla vaan poikettua tuolla Vantaalla ja pari viikkoa aiemmin Turun Metro-Autossa. No, tällä viikolla on taas asiaa sinnepäin, pitääpä kysyä, kiitos vinkistä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja ristos »

Tampereen Metro-Autossa on 130hv:n 9-3 TTid koeajoautona. Siellä on myös 9-5 Tid A 160hv:n koneella koeajoautona.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Uusien dieselien erot

Viesti Kirjoittaja Ristom »

ristos kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa on 130hv:n 9-3 TTid koeajoautona. Siellä on myös 9-5 Tid A 160hv:n koneella koeajoautona.
Ja aika raikas ysikuuppa yläkerrassa! Komia peli.
Aiheeseen: MapTun ei tarjoa ainakaan vielä TTiD virejä muille kuin 180 hv versiolle.
Vastaa Viestiin