18" vanteet

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

se riipuu tien kunnosta kuskin kunnosta kuskin kaasujalasta auton kuormasta, kiireestä.. mutta ihan hyvin niillä pärjää.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja Nico »

Mulla on noit samat vanteet talviksissa kun Ranellakin. Renkaina sama koko nastoilla. Pitää.
Vaihdoin nuo päittäin broidin kanssa, sai vaihdossa ne mun 17 tuumaiset 5-puolaiset. Pisti ne kesiksilleen.
Kesiksillä mulla tässä ne normi Aeron 17 tuumaiset. Mun mielestä sopii tähän autoon kuin nakutettu.
Noi talvivanteet näyttää todella typeriltä, mutta turvallisuus kulkee ulkonäön edellä tässä.
Kaikki 16 tuumaiset ei vissiin sovi tähän autoon. Noilla on jo todella tiukka sovitus.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja aero »

Nico kirjoitti:Ei se olekaan se leveys pelkästään, vaan sillä profiililla on merkittävä vaikutus.
Ja muutamalla muullakin muuttujalla ;).
Nico kirjoitti: Mitä korkeampi profiili ja kapeampi, sen pitävämpi.
Vai oletteko nähneet jääratarenkaina jotain muuta?
Tiettyyn pisteeseen asti pääsääntöisesti noin (tai no, pito siellä renkaan ja tien välissä voi jatkaa tuohon suuntaan siitäkin pisteestä eteenpäin, mutta renkaan muu käytös voi heiketä radikaalistikin). Jälleen kerran ne muut muuttujat voivat ohittaa nuokin arvot ja kaksi muuten erilaista rengasta voivat yllättäen olla eripäin pitävät (ts. esim 225/50/16 voi pitää paremmin kuin 195/65/15). Myös eri autojen alla käyttäytyminen voi erota (tai lähinnä se piste, jossa tuo nyrkkisääntö "murtuu"). Absoluuttinen (ja vieläpä alhainen) maksimiraja yhdelle muuttujalle (leveydelle) kuulostaa silti lähinnä (anteeksi vain idean esittäjälle) idioottimaiselta

Mitä jääratarenkaisiin tulee, niin ne nyt ei muutenkaan ihan katulaillisiin kumeihin täsmää, vaikka samat perusperiaatteet niissäkin toki lähtöviivat asettaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Nico
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: La Syys 16, 2006 08:49
Paikkakunta: Littoinen

Re: 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja Nico »

Juu no tämä meikäläisen karrikoitu nyrkkisääntö nyt oli vaan tämmöinen karrikoitu nyrkkisääntö.

Rengashan on aina jonkun sortin kompromissi.
Joku ominaisuus paranee, niin joku toinen huononee.
Eihän niissä WRC autoissakaan talvikelissä nyt ihan jääratarenkailla mennä, kyllä niissäkin nyt jonkun verran leveyttä on.
Sirkkelinterä kuivalla asvaltilla olisi kyllä kovin huono...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Teddy
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 10:13

Re: 18" vanteet

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Mulla olis myytävänä 8*18 Etabetan vanteet. Löytyy tuolta Rautamon sivuilta:
http://www.rautamo.fi/rimdisplay_fi.aspx?rim=117A.
Ollut alla 9-3:ssa, ja sopii myös talvikäyttöön sivujen mukaan.

Laita yv:tä jos kiinnostaa.
Vastaa Viestiin