saba jää

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
aatovua
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 10:53
Paikkakunta: vantaa

saba jää

Viesti Kirjoittaja aatovua »

moikka!

ja kiitos kaikille forumilaisille hyvästä foorumista josta tumpelona sain apua aina, kun
tarvitsin!
Kahden saab 9-3 jälkeen merkki vaihtuu :oops: alfaksi aaapuaa. No, haluan vaihtelua ja seuraava auto on
Alfa Romeo 159 - 2.4 JTDm 210hv -07 Kokemuksia?
Palaan kenties joskus vielä :saab: leiriin.
Adios ja hyvää kevättä kaikille saabisteille!

t:bruno
sc 1.8t -o6
l150040
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Syys 03, 2005 07:49
Paikkakunta: Pirkkala

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja l150040 »

Läheltä seuranneena yhden Alfa Romeo 159 1.9 JTS:n taivalta (= veljen työsuhdeauto 3v ajan) voinen sanoa, että Alfa on todellakin tulinen Italiaano. Eli luonnetta ja vikoja löytyy erityisen runsaasti. Varsinkin mitä kummallisempia sähkövikoja oli erittäin paljon. Veljeni sanoin "Fiatti mikä Fiatti" ja "Ei tuollaista kukaan järkevä omilla rahoilla ylläpidä". Yllättäen Alfan jälkeen autona on nyt Volvo.

Tämä on siis vain yksi yksilö, joten yleisempää tietoa Alfoista minulla ei ole. Toivottavasti sinun yksilösi on parempi!
Viimeksi muokannut l150040, Ke Maalis 16, 2011 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Enpä minäkään halua maalata piruja seinille mutta pari Alfan entistä omistajaa tunnen. Alfat kelpasivat lähinnä kauniille kesäkelille, sade ja pakkanen aiheutti aina mitä kummallisempia sähköongelmia joita maahantuojakaan ei kyennyt hoitamaan. Toivotaan että yksilösi on parempi:))
aatovua
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 10:53
Paikkakunta: vantaa

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja aatovua »

Kiitos, toivotaan näin. Saan auton vasta ensi vkolla..
Onhan noissa(kin) autoissa vikoja ollut ja joillakin aika viattomiakin. No,
auto se vaan on. Katsotaan nyt joko syksyllä ajelen taas suapilla.
Onhan tuossa mun tulevan alfan moottorissa jonkun verran yhteistä osaa saab/opelin kanssa, alfan GM yhteistyön tuloksena.

hyviä ajokelejä!
sc 1.8t -o6
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onnittelut hienon ja persoonallisen auton hankinnan johdosta! Joskus varmaan tulee itsekin hankittua 159, ja nimenomaan tuolla viisimukisella dieselkoneella. Auto on vaan harmittavan iso ja massiivinen, olisivat saaneet tehdä siitä samankokoisen kuin 156:sta.

Tuossa 159:ssa kait heikoin paikka taitaa olla nimenomaan GM:n valmistama ohjaustehostin, aika paljon porukka on alfabbs-sivustolla raportoinut niiden vuotamisista.

Ainakin oma 156 on toiminut tosi ongelmattomasti tähän saakka, ei yhtään sähkövikaa ole tullut vastaan. Mutta lukemani perusteella kyllähän niissä vikoja piisaa, veikkaisin vikatiheydeksi samaa luokkaa kuin Saabeissa.
Sekä Saabeissa että Alfoissa erinomainen hinta-laatusuhde käytettynä ostettaessa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

ng900aero kirjoitti:Onnittelut hienon ja persoonallisen auton hankinnan johdosta! Joskus varmaan tulee itsekin hankittua 159, ja nimenomaan tuolla viisimukisella dieselkoneella. Auto on vaan harmittavan iso ja massiivinen, olisivat saaneet tehdä siitä samankokoisen kuin 156:sta.

Tuossa 159:ssa kait heikoin paikka taitaa olla nimenomaan GM:n valmistama ohjaustehostin, aika paljon porukka on alfabbs-sivustolla raportoinut niiden vuotamisista.

Ainakin oma 156 on toiminut tosi ongelmattomasti tähän saakka, ei yhtään sähkövikaa ole tullut vastaan. Mutta lukemani perusteella kyllähän niissä vikoja piisaa, veikkaisin vikatiheydeksi samaa luokkaa kuin Saabeissa.
Sekä Saabeissa että Alfoissa erinomainen hinta-laatusuhde käytettynä ostettaessa.
Alfa 159 ja 156 ovat hienoja autoja, mutta minun käsityksen mukaan aikalailla Saabeja vikaisempia.
aatovua
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2009 10:53
Paikkakunta: vantaa

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja aatovua »

tervehdys,

muutaman päivän olen nyt alfalla ajellut ja kyllä on todella hyväntuntuinen
auto ajaa, varsinkin maantieajossa. Laatuvaikutelma sisällä(kin :wink: ) on
selvästi 9-3 luokkaa paria parempi. Miinusta rengasmelusta ainakin talvipalloilla,
mutta voi laittaa bosen laiteet meuhkaamaan :idea:
no, en hehkuttele täällä enempää, käykää koeajamassa..ciao..........

ps. myyn ylimääräisenä motonet bensasuodattimen ja raitisilmasuodattimen 9-3:en 1.8t käy ainakin vm -06 halvalla (-50%) vantaalla
takapyyhkijäkin taitaa löytyä mallia gm..vaikka kaupan päälle
korhosjar(ät)gmail.com

(pakko jo myydä omaisuutta alfa huoltojen takia :lol: )
sc 1.8t -o6
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja kaseva »

aatovua kirjoitti:Onhan tuossa mun tulevan alfan moottorissa jonkun verran yhteistä osaa saab/opelin kanssa, alfan GM yhteistyön tuloksena.
Onkos mulla ihan väärä käsitys, mutta muistelen et tuo 2.4 JTDm pata olis ihan ehtaa Fiat-konsernia, ilman GM-kytkyjä? Sen sijaan olisivat samalle GM-pohjalevylle tehtyjä? 159 ja NG9³ siis.

Kaverilla on juurikin tuollainen ja helvatan hyvät kyydit se antaa. Tuohon sisustuksen laatuvaikutelma-havaintoonkin olen valmis yhtymään.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: saba jää

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

kaseva kirjoitti:
aatovua kirjoitti:Onhan tuossa mun tulevan alfan moottorissa jonkun verran yhteistä osaa saab/opelin kanssa, alfan GM yhteistyön tuloksena.
Onkos mulla ihan väärä käsitys, mutta muistelen et tuo 2.4 JTDm pata olis ihan ehtaa Fiat-konsernia, ilman GM-kytkyjä? Sen sijaan olisivat samalle GM-pohjalevylle tehtyjä? 159 ja NG9³ siis.

Kaverilla on juurikin tuollainen ja helvatan hyvät kyydit se antaa. Tuohon sisustuksen laatuvaikutelma-havaintoonkin olen valmis yhtymään.
2.4 on tosiaan sama kone kuin FIat/GM 16v 1.9D, mutta viidellä pytyllä. Viisipyttyisyydestä ainakin meikäläiselle tuli aivan Volvo mieleen, myös äänien puolesta :D


Hieno ajaa tuo 159 on. GM ja Fiat suunnittelivat yhdessä "premium" alustaa, jonka ainoaksi sovellukseksi tuo Alfa jäi. Hieno auto, kertakaikkiaan. Kevyempi saisi tosin olla, korostaen Alfamaista ajettavuutta.

Harmittaa, ettei tuosta 159:ssa käytetystä pohjasta tullut 9-3:n perustaa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin