Ensimmäinen Aeroni

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Ensimmäinen Aeroni

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Eilen tuli perille (eli muutamassa päivässä), hyvin vaikuttaisi toimivan ainakin näin pikaisen testin perusteella. Päivitysnopeus saisi olla vähän rivakampi (nyt näyttäisi tulevan uudet arvot luokkaa kerran sekunnissa) nopeimmalla FAST-moodillakin.
9³ SC 1.8t
.:Dam:.
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Maalis 31, 2011 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Aeroni

Viesti Kirjoittaja .:Dam:. »

eljass kirjoitti:Keskikulutus on suurempi kuin SIDissä, en ole laskenut todellista. MAP-arvot ovat tismalleen samat kuin mitä ahtopainemittari (joka minulla aikaisemmin oli) näytti. Ainoa mitä kaipaan olisi ehkäpä pakokaasujen lämpötila, sitä tuo ei osaa näyttää.
Mulla Wifi pulikka ODB II portissa, siitä langaton linkki puhelimeen ja näkyy ahtopaineet, hetkellinen kulutus ja bensa vehkeistä sais näkyviin tavallaan pakolämmöt (katalysaattori) tietyissä autossa. Bensa vehkeissä fuel trimmit yms, dieseleissä vaan polttoainepaineet. Mulla kuitenkin puhelin aina autossa ja teline A-pilarissa hyvin näkökentässä, ainoa mikä haittaa on telineen virtalähteen piuha jota en ole jaksanut toistaiseks piilotella. Mulle Scangauge on hieman myöhänen löytö kun tuo tuli jo hommattua...

Tossa pulikassain tosin saa kalibroitua kulutuksen (tuskallisesti mutta kuitenkin) ja nopeusmittarin näkymän. Saa vilkuttaa nopeuskameroille vailla huolen häivää.
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ensimmäinen Aeroni

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

MapTun Stage 1 saapui maanantaina ja eron vakioon huomaa kyllä. Moottori on huomattavasti sivistyneempi verrattuna stage 1-matalapainetonnariin, voima tulee tasaisemmin ja ahtoja riittää korkeillekin kierroksille. Ahdot nousivat Scangaugen mukaan n. 0.8 barista n. 1.1 bariin. Turbomittarin viisari nousee nyt punaisen alueen puoliväliin suurinpiirtein. Ahdin heräilee heti 2000rpm jälkeen ja jaksaa ahtaa hyvin 5000rpm asti.

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen softaan ja asennus oli helppo.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Ensimmäinen Aeroni

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

MikkiV4 kirjoitti: Turbomittarin viisari nousee nyt punaisen alueen puoliväliin suurinpiirtein. Ahdin heräilee heti 2000rpm jälkeen ja jaksaa ahtaa hyvin 5000rpm asti.
Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen softaan ja asennus oli helppo.
Olikos tuo nyt se 250hp / 370Nm softa?
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ensimmäinen Aeroni

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

9-3Tid kirjoitti:Olikos tuo nyt se 250hp / 370Nm softa?
Juu, tai siis oikeammin 250hp/365Nm. MapTunin sivuilta löytyy myös käppyrät eri stageille. Katsotaan jos joskus saisi aikaiseksi viedä auto rullille, voisi mitata vakio vrt. stage noin mielenkiinnosta..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Vastaa Viestiin