Juuri näin se toimii. Joskus voi hämätä kun viiksi on ylhäällä ja pitäisi nopeasti pyyhkäistä lasia, niin pitääkin mennä kahden "pykälän" verran alas.jmaatta kirjoitti:auton käynnistyksen jälkeen se pitää käyttää 0 asennossa ja takaisin "auto" asentoon jotta sadetunnistin olisi päällä.
9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Kiitoksia kaikille vastauksista.A_Telkkä kirjoitti:Varsinainen syy Response-paketin (ja sadetunnistimen) pois jättämiseen oli autoedun verotusarvo, joka pomppasi kympin ylöspäin paketin ruksaamisen myötä. Erikseen valittuna pelkkä parkkitutka ei nostanut kk-summaa. Eli, en halunnut maksaa ylimääräistä 10e/kk sadetunnistimesta. Takaparkkitutkan halusin kuitenkin ehdottomasti omaan autooni.Andy12 kirjoitti:Mitäs kokemuksia tuosta on? Saako sen kytkettyä pois päältä kuitenkin (oletan että kritisoitu siitä, kun tunnistin lukee väärin, esim jos kivi lentää kuivalla kelillä ikkunaan, niin tunnistin alkaa pyyhkiä?).
Griffin lähdössä täälläkin tilaukseen ja lisävarustepaketti, johon kuuluu peruutustutka sisälsi myös tuon sadetunnistimen...
Mistä muuten näit nuo verotusarvot, vai osasiko muka myyjä kertoa? Saabin nettisivut ei tapansa mukaan ole päivitetty uuden 9-3 -mallin osalta ollenkaan ja myyjän antamassa hinnastossa ei puhuta verotusarvoista mitään. Harkitsitko takalasien tummennusta? Itse olisin halunnut, mutta sen yhteydessä on kuulemma PAKKO ottaa "Mattakrominen ovien koristelista". Ikävää pakotusta, ei nappaa maksaa muutamaa saturaista joka jonninjoutavasta.
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Verotusarvon "perusosa" (=käyttöedun verotusarvo) on 1,4% hankintahetken listahinnasta. Vapaaseen autoetuun päälle tulee sitten 18snt/km ja kun oletusarvo on, että autolla ajetaan vuodessa 18000km omia ajoja (=verotettavaa tuloa), on vapaan autoedun verotusarvon oletusarvon laskentakaava samainen 1,4% hankintahetken listahinnasta + 270e (0,18*18000/12=270).Andy12 kirjoitti:Kiitoksia kaikille vastauksista.
Mistä muuten näit nuo verotusarvot, vai osasiko muka myyjä kertoa? Saabin nettisivut ei tapansa mukaan ole päivitetty uuden 9-3 -mallin osalta ollenkaan ja myyjän antamassa hinnastossa ei puhuta verotusarvoista mitään. Harkitsitko takalasien tummennusta? Itse olisin halunnut, mutta sen yhteydessä on kuulemma PAKKO ottaa "Mattakrominen ovien koristelista". Ikävää pakotusta, ei nappaa maksaa muutamaa saturaista joka jonninjoutavasta.
Tuosta sitten useimmat kiertävät veroja, eivätkä ilmoita todellisia yksityisajojen kilometrejä verottajalle, mikä on se keino jolla työsuhdeautoilusta saadaan halpaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Verotusarvoja pyörittelin nettilaskureilla (ALD ja A1) ja lähtöarvoina käytin myyjältä saamaani Griffin-hintalistaa, jossa lisävarusteet verottomilla hinnoilla. A1-laskurissa (http://services.netwheels.fi/Financing/ ... laskin.asp) olivat jo Griffin-mallit, mutta SC-malli piti haarukoida mallilistauksesta erikseen hinnan perusteella. Myyjäkin sai laskettua saman verotusarvon omalla myyntijärjestelmällään.Andy12 kirjoitti: Mistä muuten näit nuo verotusarvot, vai osasiko muka myyjä kertoa? Saabin nettisivut ei tapansa mukaan ole päivitetty uuden 9-3 -mallin osalta ollenkaan ja myyjän antamassa hinnastossa ei puhuta verotusarvoista mitään. Harkitsitko takalasien tummennusta? Itse olisin halunnut, mutta sen yhteydessä on kuulemma PAKKO ottaa "Mattakrominen ovien koristelista". Ikävää pakotusta, ei nappaa maksaa muutamaa saturaista joka jonninjoutavasta.
Takalasien tummennusta harkitsin, mutten nähnyt itselleni pakolliseksi, joten jätin nyt aluksi pois. Pitää katsoa ajan mittaan, alkaako tummennuksia kaivata ja jos alkaa, niin laitetaan sitten kalvot jälkiasennuksena.