9-3 1,8t:n ostaminen
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Huhti 22, 2011 12:41
9-3 1,8t:n ostaminen
Oon katellu tommosta -06 vuosimallin Saab 9-3 Sport Sedan 1,8t Linear Turbo Editionia. Ajettu 127tkm ja viimesin huolto tehty merkkiliikkeessä 120tkm kohilla.
Osaisko joku hiukka kertoo mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon autoo ostettaessa? Onko jotain tiettyjä kohtia mitä kannattaa tarkistaa? Mitkä on tyypillisä vikoja kyseisessä autossa noilla kilometreillä?
Osaisko joku hiukka kertoo mitä kaikkee kannattaa ottaa huomioon autoo ostettaessa? Onko jotain tiettyjä kohtia mitä kannattaa tarkistaa? Mitkä on tyypillisä vikoja kyseisessä autossa noilla kilometreillä?
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Alusta ja etenkin etujoiterit+kääntö laakerit jarrut.
Esp ohjausyksikkö ongelmat pakkasella. Esp ohjausyksikkö kustantaa yli 1000€
Kytkin ei kaikkein vahvin, mutta on paljon kiinni käyttäjästä.
Vetoakselin stefat vuotaa joissain.
Siinä aluksi ja haulla löytyy sekä tätä osiota selaamalla.
Kaikissa ei ole noita lueteltuja vikoja. Esim mulla ei ole ollut jousi eikä jarru ongelmia.
Esp ohjausyksikkö ongelmat pakkasella. Esp ohjausyksikkö kustantaa yli 1000€
Kytkin ei kaikkein vahvin, mutta on paljon kiinni käyttäjästä.
Vetoakselin stefat vuotaa joissain.
Siinä aluksi ja haulla löytyy sekä tätä osiota selaamalla.
Kaikissa ei ole noita lueteltuja vikoja. Esim mulla ei ole ollut jousi eikä jarru ongelmia.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Kytkin ei missään tapauksessa tule olemaan ongelma, kuin vasta 380-400Nm väännöillä ja sittenkin kestää, kun ajaa järkevästi.
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Joo, kytkin kestää kyllä sen 400nm. Listaan lisäisin vielä takatukivarret, nämä suruisenkuuluisat bumerangit. Renkaan yläosasta kiinni, ja nykäise voimakkaasti itseesipäin, jos kuuluu ääntä, tukivarret ovat vaihtokunnossa, ts. katsastuksesta hylsy. Ne etupään kääntölaakerit meni itseltäkin juuri vaihtoon, ja oireena oli kuminauhamainen bongbong ääni rattia paikallaan/hitaassa vauhdissa käännettäessä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Etutolpat pitää irroittaa kokonaan. Sinäänsä hyvin tehty että ovat kiinteillä reijillä, ettei tarvitse pyöränkulmia säädättää. Minä teetätin Hepo-Autossa Tampereella, maksoi osat(parannetut metrosta) ja työ yhteensä 150e, joista osien osuus oli 52e(molemmat laakerit). Noin tunti per puoli menee jos kaikki sujuu hyvin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Kaksoismassavauhtipyörän kunto voi olla hyvä testata koeajolla. Aja vaikka vitosella 80 km/h tasakaasulla hetken aikaa ja sitten polkaiset kaasua vähän reippaammin. Ei saisi tuntua nytkäyksiä tai luistatuksia.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Onneksi tuota kaksoimassahelvettiä ei ole 1.8t:ssä.
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Itellä kyllä tuntuis Saabbi tekevän jut tuota. Eli tuntuu tuommoinen ihme nykäys välillä.apu,apupoika kirjoitti:Onneksi tuota kaksoimassahelvettiä ei ole 1.8t:ssä.
Eikö missään 1,8t mallissa siis ole tuota kaksoismassasysteemiä?.
Ei ole tullu vielä perehdyttyä tuohon niin tarkasti. Oma kaara on justiinsa 1,8t sportsedan ja vm.2003.
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Eikö 1,8t:ssä ole kaksoismassavauhtipyörää? Itse olen kyllä ollut siinä uskossa että olisi. Samaten mulla on myös 2003 1,8t.. Missäs malleissa tämä kaksoishelvetti sitten on, koska 2,0t:hän on ECU:n softaa lukuunottamatta sama kuin 1,8t:n. Aero mallissa taitaa olla sitten isompi turbo ja ?suuttimet? ja softa..? 1,8t ja 2,0t:tä rajoitetaan sillä ettei kaasuläppää avata auki asti kun pedaali lyödään pohjaan.. Kuitenkin molemmista myllyistä saa softamuutoksella vakio aeron tehot.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Diiseleistä taitaa ainakin löytyä tuo kaksoismassavauhtipyörä härdelli.
Mutta eihän noissa 9-3 kytkimissä mitään vikaa ole
Mutta eihän noissa 9-3 kytkimissä mitään vikaa ole
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Kyllä minäkin olen siinä käsityksessä ollut, että näissä Opeliksikoneisissa olisi se kaksoismassavauhtipyörä. Näemmä tosiaan omassa entisessä -03 1.8t:ssä se on ollut. Lienevätkö huomanneet, että on susi ja vaihtaneet uudemmissa takaisin patarautaiseen?
Viimeksi muokannut tsaarela, Ti Huhti 26, 2011 08:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Ei ainakaan mun autossa ole kaksoismassa härdelliä
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Kyselin juurikin tuosta "nytkähtelystä" edellisessä autossa ja PCS:ltä sain tietoa, että esim. -03:ssa 1.8t:ssä ei ole kaksoimassavauhtipyörää.
Dieseleissä ja 2.8 koneisissa bensoissa on ja sitten oliko -07 alkaen noissa 2.0TS:ssä.
Oli tarkoitus alkaa exässä selvittämään tuota koneen- / vaihdelaattikkoyhdistelmän tuentaa ja sitä kautta hakemaan syytä, mutta se nyt sitten jäi.
Dieseleissä ja 2.8 koneisissa bensoissa on ja sitten oliko -07 alkaen noissa 2.0TS:ssä.
Oli tarkoitus alkaa exässä selvittämään tuota koneen- / vaihdelaattikkoyhdistelmän tuentaa ja sitä kautta hakemaan syytä, mutta se nyt sitten jäi.
Re: 9-3 1,8t:n ostaminen
Samanmoista pientä nytkähtelyä/jympsähtelyä(hieno sana) esiintyy joskus, pääasiassa kesäisin. Esim, jos härkkää kaasulla vähän, päästää moottorijarrulle ja sitten avaa kaasua heti sen jälkeen.. Tosin eipä tätä tule tehtyä koska eihän laitteita tarvitse rikkoa, mutta joskus voi ohitustilanteissa tulla eteen että huomaakin auton tulevan ja ohitusaikomus täytyy perua..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89