morjens!
Osaisiko kukaan kertoa miten saan 9-3 farkun takapuskurin päällä olevat muovit ehjänä pois? kun ilmeisesti puskurin irroitus on aloitettava juuri tämän listan poistolla jonka alta löytyy ruuveja?
Kiitokset neuvoista..
Tepa
Vetokoukun asennus ohjeita 9-3 SC -08
Re: Vetokoukun asennus ohjeita 9-3 SC -08
En muista paljastuuko ko. listan kiinnitystäpät jo luukun aukomalla, vai pitääkö myös varapyöräkotelo ottaa esille, mutta ota joka tapauksessa (helpottaa ellei ole pakollista). Täpän keskinastaa painamalla täppä löystyy ja sen voi vetää irti.
Itsensä puskurin kiinnitysruuvit löytyvät pohjasta (2 siinä keskemmällä, 2 ihan takapyöräkoteloiden takana) sekä pyöränkoteloista (2/puoli).
Itsensä puskurin kiinnitysruuvit löytyvät pohjasta (2 siinä keskemmällä, 2 ihan takapyöräkoteloiden takana) sekä pyöränkoteloista (2/puoli).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vetokoukun asennus ohjeita 9-3 SC -08
Oletko katsonut jo Saabdocs tiedostosta (esim tuo): http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 6053FI.pdf
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Vetokoukun asennus ohjeita 9-3 SC -08
Tuli juurikin eilen asennettua irroitettava koukku (alkuperäinen) mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti. Sama ohje siis, kuin Saabdocs sivulla. Tosin koukun mukana ei tullut suomenkielistä.
Jokatapauksessa huomion arvoisena seikkana: kun asennat sitä lenkkiä johon koukku laitetaan kun sitä ei käytetä (jos siis irroitettavaa asennat) niin tsekkaa mahtuuko sen lenkin kiinnityspultti kiertymään kokonaan paikoilleen. Ei nimittäin mahtunut ainakaan mun paketissa tullut pultti. Piti lyhentää jotain reilu 5mm, että mahtui paikoilleen. Muuten se ois ottanut runkoon kiinni.
Asennus oli kyllä ohjeen mukaan hyvin suoraviivainen toimenpide. Aikaa kului ekakertalaisella jotain kaksi ja puoli tuntia. Siinä oli välissä kahvitauko ja muutenkin tein verkkaista tahtia, ettei menis hommat kovin pieleen. Lähinnä juuri sen irroitetun puskurin käsittelyssä kun saa olla varovainen ettei siihen tee naarmuja kun sahailee/leikkaa koukulle koloa.
Hintaa tuli muuten irroitettavalle Pro Car Serviceltä klubialennuksella n. 650€ kaikkine heebeleineen. Aika kallista?! Mutta oli kyllä selkeä asentaa ja osat sopi yhtä pulttia lukuunottamatta tismalleen paikoilleen.
Jokatapauksessa huomion arvoisena seikkana: kun asennat sitä lenkkiä johon koukku laitetaan kun sitä ei käytetä (jos siis irroitettavaa asennat) niin tsekkaa mahtuuko sen lenkin kiinnityspultti kiertymään kokonaan paikoilleen. Ei nimittäin mahtunut ainakaan mun paketissa tullut pultti. Piti lyhentää jotain reilu 5mm, että mahtui paikoilleen. Muuten se ois ottanut runkoon kiinni.
Asennus oli kyllä ohjeen mukaan hyvin suoraviivainen toimenpide. Aikaa kului ekakertalaisella jotain kaksi ja puoli tuntia. Siinä oli välissä kahvitauko ja muutenkin tein verkkaista tahtia, ettei menis hommat kovin pieleen. Lähinnä juuri sen irroitetun puskurin käsittelyssä kun saa olla varovainen ettei siihen tee naarmuja kun sahailee/leikkaa koukulle koloa.
Hintaa tuli muuten irroitettavalle Pro Car Serviceltä klubialennuksella n. 650€ kaikkine heebeleineen. Aika kallista?! Mutta oli kyllä selkeä asentaa ja osat sopi yhtä pulttia lukuunottamatta tismalleen paikoilleen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Vetokoukun asennus ohjeita 9-3 SC -08
Kiitokset hyvistä ohjeista! tämän ohjeen avulla sain asennettua ja oli helppo homma!
väki on ystävällistä..
Viikonloppuna perään 1600kg telivaunua
T: Tepa ja 9-3 SC -08 TID
väki on ystävällistä..
Viikonloppuna perään 1600kg telivaunua
T: Tepa ja 9-3 SC -08 TID