Paperit ihmetyttää
Paperit ihmetyttää
Kysytään nyt muidenkin mielipidettä.
Mulle on kaupattu 2005 mallista 9-3 SS 1,8t MUTTA rekisteriotteessa ilmoitetaan koneen tilavuudeksi 2.0. Itse en tätä ymmärrä, paitsi jos on kone poksahtanu ja vaihdettu 1,8 sinne. Ei kai se nyt ainakan alunperin ole mahdollista että otteessa on eri pannu kun oikeesti on?
Mulle on kaupattu 2005 mallista 9-3 SS 1,8t MUTTA rekisteriotteessa ilmoitetaan koneen tilavuudeksi 2.0. Itse en tätä ymmärrä, paitsi jos on kone poksahtanu ja vaihdettu 1,8 sinne. Ei kai se nyt ainakan alunperin ole mahdollista että otteessa on eri pannu kun oikeesti on?
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
Vanha juttu, 1,8t moottorin tilavuus on oikeasti 2,0. Tuo 1,8t on vain markkinointinimi.. moottori on täysin sama kuin 2.0t:ssä mutta Trionic 8 rajoittaa VIN:n perusteella vääntöä ja tehoa, jälkimmäinen siis 175->150.
1.8i on sitten eri moottori ja on oikeasti 1,8 litrainen
1.8i on sitten eri moottori ja on oikeasti 1,8 litrainen
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
Oolrait. Kiitti tiedosta. Saakos tuota trionicia säädettyä helposti jotta saisi tuon lopun tehon käyttöön?jcarlson kirjoitti:Vanha juttu, 1,8t moottorin tilavuus on oikeasti 2,0. Tuo 1,8t on vain markkinointinimi.. moottori on täysin sama kuin 2.0t:ssä mutta Trionic 8 rajoittaa VIN:n perusteella vääntöä ja tehoa, jälkimmäinen siis 175->150.
1.8i on sitten eri moottori ja on oikeasti 1,8 litrainen
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
Kyllä se on mahdollista, ei "ihan helposti", mutta Lawicel CANUSB:lla ja kehitysvaiheessa olevalla T8CanLibTestillä onnistuu kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
... ja myöskin useat puljut myyvät näihin autoihin viripaketteja (moottoriin ei tarvitse koskea, kyseessä on tässäkin tapauksessa siis ohjelmistopäivitys). Uskoisin tämän olevan ainakin tällä hetkellä vielä se huomattavasti suositumpi vaihtoehto. Foorumilta löytyy paljon tietoa, avainsanoja mm. Hirsch, Maptun ja BSR.
9³ SC 1.8t
Re: Paperit ihmetyttää
Mutta millä hinnalla. Hinta +-1000e.glyzer kirjoitti:... ja myöskin useat puljut myyvät näihin autoihin viripaketteja (moottoriin ei tarvitse koskea, kyseessä on tässäkin tapauksessa siis ohjelmistopäivitys). Uskoisin tämän olevan ainakin tällä hetkellä vielä se huomattavasti suositumpi vaihtoehto. Foorumilta löytyy paljon tietoa, avainsanoja mm. Hirsch, Maptun ja BSR.
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
http://www.prochip.fi/index.htm
Tekee myös Saabbeja, vaikkei noissa listoissa näy. Hintaa tais tulla 450€
Tekee myös Saabbeja, vaikkei noissa listoissa näy. Hintaa tais tulla 450€
Re: Paperit ihmetyttää
Stg1 saattaa tätä nykyä onnistua jo huomattavasti halvemmallakin kuin 450e, ainakin jos uudelleenohjelmoidaan vakio ECU.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
Mielestäni kannattaa valita maptun tai hirsch, koska saabin oma vikakoodinluku toimii noissa ainakin moitteettomasti, siis TECH. BSR:n yhteensopivuudesta TECHin kanssa en tiedä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paperit ihmetyttää
Omalla kohdallani BSR<>Tech2 yhteensopivuudessa ei ollut mitään ongelmia. Auto oli 2006 1.8t
93SC TTiD
Re: Paperit ihmetyttää
Selvä, hyvä tietää
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paperit ihmetyttää
Heitetääs nyt hiukan asian vierestä mutta onko tollasella pelillä yleensäkkän mitään virkaa? Eli millanen tuo kone muuten on, toi olisi automaatti, onko nää ZFn laatikoilla? Onko muuten kuinka hirvee purkki ajaa? Eli siis 2005 9-3 1,8t mikä v*tun sentronicci se oli. Kannattaako luopua Aerosta ton takia
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
Tuo hinta alkaa jo kuullostamaan siltä että voisi olla jotain intoakin tohon päivitykseen.jcarlson kirjoitti:Stg1 saattaa tätä nykyä onnistua jo huomattavasti halvemmallakin kuin 450e, ainakin jos uudelleenohjelmoidaan vakio ECU.
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
Sentronic on automaattivaihteisto tyyppi, jossa on myös rattivaihteet. Jos, kun sulla on tuo edellisen korimallin 9-3, niin on tää uudemman korinen 9-3 niin paljon parempi ajaa ja turvallisempi että vaihtoa kannatan. Mutta 1,8t tarvitsee kyllä ehdottomasti lastutuksen(oma mielipide). Myöskin oma mielipide on ettei trionic:ia kannata tuunata muilla kuin sellaisilla firmoilla joilla siitä on kokemusta. Oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot ovat juurikin hirsch,maptun ja bsr.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paperit ihmetyttää
Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.