Paperit ihmetyttää

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Kysytään nyt muidenkin mielipidettä.

Mulle on kaupattu 2005 mallista 9-3 SS 1,8t MUTTA rekisteriotteessa ilmoitetaan koneen tilavuudeksi 2.0. Itse en tätä ymmärrä, paitsi jos on kone poksahtanu ja vaihdettu 1,8 sinne. Ei kai se nyt ainakan alunperin ole mahdollista että otteessa on eri pannu kun oikeesti on?
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vanha juttu, 1,8t moottorin tilavuus on oikeasti 2,0. Tuo 1,8t on vain markkinointinimi.. :roll: moottori on täysin sama kuin 2.0t:ssä mutta Trionic 8 rajoittaa VIN:n perusteella vääntöä ja tehoa, jälkimmäinen siis 175->150.

1.8i on sitten eri moottori ja on oikeasti 1,8 litrainen
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

jcarlson kirjoitti:Vanha juttu, 1,8t moottorin tilavuus on oikeasti 2,0. Tuo 1,8t on vain markkinointinimi.. :roll: moottori on täysin sama kuin 2.0t:ssä mutta Trionic 8 rajoittaa VIN:n perusteella vääntöä ja tehoa, jälkimmäinen siis 175->150.

1.8i on sitten eri moottori ja on oikeasti 1,8 litrainen
Oolrait. Kiitti tiedosta. Saakos tuota trionicia säädettyä helposti jotta saisi tuon lopun tehon käyttöön?
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se on mahdollista, ei "ihan helposti", mutta Lawicel CANUSB:lla ja kehitysvaiheessa olevalla T8CanLibTestillä onnistuu kuitenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja glyzer »

... ja myöskin useat puljut myyvät näihin autoihin viripaketteja (moottoriin ei tarvitse koskea, kyseessä on tässäkin tapauksessa siis ohjelmistopäivitys). Uskoisin tämän olevan ainakin tällä hetkellä vielä se huomattavasti suositumpi vaihtoehto. Foorumilta löytyy paljon tietoa, avainsanoja mm. Hirsch, Maptun ja BSR.
9³ SC 1.8t
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

glyzer kirjoitti:... ja myöskin useat puljut myyvät näihin autoihin viripaketteja (moottoriin ei tarvitse koskea, kyseessä on tässäkin tapauksessa siis ohjelmistopäivitys). Uskoisin tämän olevan ainakin tällä hetkellä vielä se huomattavasti suositumpi vaihtoehto. Foorumilta löytyy paljon tietoa, avainsanoja mm. Hirsch, Maptun ja BSR.
Mutta millä hinnalla. Hinta +-1000e.
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ernesti
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 17:25

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

http://www.prochip.fi/index.htm

Tekee myös Saabbeja, vaikkei noissa listoissa näy. Hintaa tais tulla 450€
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stg1 saattaa tätä nykyä onnistua jo huomattavasti halvemmallakin kuin 450e, ainakin jos uudelleenohjelmoidaan vakio ECU.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mielestäni kannattaa valita maptun tai hirsch, koska saabin oma vikakoodinluku toimii noissa ainakin moitteettomasti, siis TECH. BSR:n yhteensopivuudesta TECHin kanssa en tiedä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Omalla kohdallani BSR<>Tech2 yhteensopivuudessa ei ollut mitään ongelmia. Auto oli 2006 1.8t
93SC TTiD
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Selvä, hyvä tietää :roll:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Heitetääs nyt hiukan asian vierestä mutta onko tollasella pelillä yleensäkkän mitään virkaa? Eli millanen tuo kone muuten on, toi olisi automaatti, onko nää ZFn laatikoilla? Onko muuten kuinka hirvee purkki ajaa? Eli siis 2005 9-3 1,8t mikä v*tun sentronicci se oli. Kannattaako luopua Aerosta ton takia :lol:
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

jcarlson kirjoitti:Stg1 saattaa tätä nykyä onnistua jo huomattavasti halvemmallakin kuin 450e, ainakin jos uudelleenohjelmoidaan vakio ECU.
Tuo hinta alkaa jo kuullostamaan siltä että voisi olla jotain intoakin tohon päivitykseen.
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Sentronic on automaattivaihteisto tyyppi, jossa on myös rattivaihteet. Jos, kun sulla on tuo edellisen korimallin 9-3, niin on tää uudemman korinen 9-3 niin paljon parempi ajaa ja turvallisempi että vaihtoa kannatan. Mutta 1,8t tarvitsee kyllä ehdottomasti lastutuksen(oma mielipide). Myöskin oma mielipide on ettei trionic:ia kannata tuunata muilla kuin sellaisilla firmoilla joilla siitä on kokemusta. Oikeastaan ainoat järkevät vaihtoehdot ovat juurikin hirsch,maptun ja bsr.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja core2 »

Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin