Paperit ihmetyttää
Re: Paperit ihmetyttää
Ei ole ZF:n automaattilaatikko, vaan Aisinin.
Saabilla (Aisin) kuuluu myös huolto-ohjelmaan laatikon öljynvaihto toisin kuin useimmilla ZF:n laatikolla varustetuissa. Automaattilaatikon luvataan kestävän viritykset. Ohjelma tilataan auton alustanumerolla, joten siinä huomioidaan mahdollinen automaattilaatikko. Tehoa ja vääntöä on hiukan rajoitettu, etenkin 1. ja 2. vaihteilla.
Saabilla (Aisin) kuuluu myös huolto-ohjelmaan laatikon öljynvaihto toisin kuin useimmilla ZF:n laatikolla varustetuissa. Automaattilaatikon luvataan kestävän viritykset. Ohjelma tilataan auton alustanumerolla, joten siinä huomioidaan mahdollinen automaattilaatikko. Tehoa ja vääntöä on hiukan rajoitettu, etenkin 1. ja 2. vaihteilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Paperit ihmetyttää
Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Paperit ihmetyttää
En tiedä onko tuolla yleensäkkään "mitään virkaa", mutta ajoltaan se on toiselta planeetalta verrattuna ng9-3:een, ei keinu sivuttain niinkuin kana vartaassa.Tero87 kirjoitti:Heitetääs nyt hiukan asian vierestä mutta onko tollasella pelillä yleensäkkän mitään virkaa? Eli millanen tuo kone muuten on, toi olisi automaatti, onko nää ZFn laatikoilla? Onko muuten kuinka hirvee purkki ajaa? Eli siis 2005 9-3 1,8t mikä v*tun sentronicci se oli. Kannattaako luopua Aerosta ton takia
No ei kai nyt minkään "v*tun sentroniccin" takia kannata Aerosta luopua..........
Re: Paperit ihmetyttää
Simppeleitä nuo trionic 8 stage ykkösetkin on, ei mitään rakettitiedettä.. hyvin pitkälti kuin t7 mutta perusmoottorin erilaisuuden takia tehoja otetaan enempi ennakoilla kuin ilmamassalla. Vain kourallinen karttoja muutettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
Pieni offtopic: Onko tietoa tekeekö kukaan vieläkään noita ohjelmointeja ns. yksilöllisesti vai ovatko nuo muutamat purkkisoftat edelleen ainoa vaihtoehto? Pari vuotta takaperin kun asiaa ihmettelin, niin ei kukaan halunnut softaan koskea.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Paperit ihmetyttää
Uskoisin että ainakin Maptun tekee ns. individual softan jos menet ruotsiin rototestiin sitä teettämään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
Mjoo sieltä varmaan saa toki. Näistä suomalaisista viriputkista lähinnä meinasin, alkaa tulla hevosille hintaa jos lähtee varta vasten Ruotsista hakemaan.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Paperit ihmetyttää
Jep, kuten todettu niin suomalaiset viriputkat todennäköisesti ei ole syvällisesti Trionic 8:n sielunelämästä kartalla, ne perusjutut eli ilmamassan lisäys ja ennakoiden lisäys kyllä onnistunee varmaan keneltä vaan.
Vähän erikoisemmassa kokoonpanossa luottaisin vain sellaiseen joka on perehtynyt enemmän, ettei adaptaatio ja muut hankaluudet sotke asioita..
Vähän erikoisemmassa kokoonpanossa luottaisin vain sellaiseen joka on perehtynyt enemmän, ettei adaptaatio ja muut hankaluudet sotke asioita..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Paperit ihmetyttää
Okey, mutta tarkoitin saabin omia takuita.Pakari kirjoitti:Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Paperit ihmetyttää
Missä sanotaan että saabin oma takuu on voimassa BSR:n virisarjoilla??core2 kirjoitti:Okey, mutta tarkoitin saabin omia takuita.Pakari kirjoitti:Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Paperit ihmetyttää
Taitaa tuo Hirsch olla näillä lakeuksilla se ainoa, jolla on takuut parhaiten kunnossa.
Re: Paperit ihmetyttää
Heitetääs taas ihan ohi asian mutta mitä tollasesta kannattaa katsoa kun lähtee paikanpäälle kyttäämään. Onko jotain tyyppivikoja ja muita sellasia kohteita mitä kannataa tarkistaa?
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Re: Paperit ihmetyttää
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=111325
haulla löytyy paljonkin.. kääntölaakeri , bumerangi / takatukivarsi , jne..
haulla löytyy paljonkin.. kääntölaakeri , bumerangi / takatukivarsi , jne..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paperit ihmetyttää
Saabilta tuli aikanaan servicemeddelande eli servicetiedoitus tästä, mutta tämä koskee vain ruotsissa rekisteröityjä autoja ja konvertering E85:seksi koskee samat ehdot. (Taisi olla vielä niinkin, että homma oli tehtävä merkkiverstaalla?)Nappe kirjoitti:Missä sanotaan että saabin oma takuu on voimassa BSR:n virisarjoilla??
Näin kirjoittaa BSR itse: Fabriksgaranti
De flesta biltillverkare lämnar en fabriksgaranti ex. i 2 år från bilens första inregistrerings datum.
suomennos:
Useammat autonvalmistajat antavat tehdastakuun esimerkiksi 2 vuotta auton ensimmäisestä rekisteröinti päivästä.
Onhan tässä kerinnyt tapahtua yhtä sun toista lähivuosina joten en ole satavarma miten saab suhtautuu asioihin tänään??
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.