Paperit ihmetyttää

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4629
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei ole ZF:n automaattilaatikko, vaan Aisinin.
Saabilla (Aisin) kuuluu myös huolto-ohjelmaan laatikon öljynvaihto toisin kuin useimmilla ZF:n laatikolla varustetuissa. Automaattilaatikon luvataan kestävän viritykset. Ohjelma tilataan auton alustanumerolla, joten siinä huomioidaan mahdollinen automaattilaatikko. Tehoa ja vääntöä on hiukan rajoitettu, etenkin 1. ja 2. vaihteilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Pakari »

core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tero87 kirjoitti:Heitetääs nyt hiukan asian vierestä mutta onko tollasella pelillä yleensäkkän mitään virkaa? Eli millanen tuo kone muuten on, toi olisi automaatti, onko nää ZFn laatikoilla? Onko muuten kuinka hirvee purkki ajaa? Eli siis 2005 9-3 1,8t mikä v*tun sentronicci se oli. Kannattaako luopua Aerosta ton takia :lol:
En tiedä onko tuolla yleensäkkään "mitään virkaa", mutta ajoltaan se on toiselta planeetalta verrattuna ng9-3:een, ei keinu sivuttain niinkuin kana vartaassa.
No ei kai nyt minkään "v*tun sentroniccin" takia kannata Aerosta luopua..........
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Simppeleitä nuo trionic 8 stage ykkösetkin on, ei mitään rakettitiedettä.. hyvin pitkälti kuin t7 mutta perusmoottorin erilaisuuden takia tehoja otetaan enempi ennakoilla kuin ilmamassalla. Vain kourallinen karttoja muutettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Pieni offtopic: Onko tietoa tekeekö kukaan vieläkään noita ohjelmointeja ns. yksilöllisesti vai ovatko nuo muutamat purkkisoftat edelleen ainoa vaihtoehto? Pari vuotta takaperin kun asiaa ihmettelin, niin ei kukaan halunnut softaan koskea.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Uskoisin että ainakin Maptun tekee ns. individual softan jos menet ruotsiin rototestiin sitä teettämään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Mjoo sieltä varmaan saa toki. Näistä suomalaisista viriputkista lähinnä meinasin, alkaa tulla hevosille hintaa jos lähtee varta vasten Ruotsista hakemaan. :)
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, kuten todettu niin suomalaiset viriputkat todennäköisesti ei ole syvällisesti Trionic 8:n sielunelämästä kartalla, ne perusjutut eli ilmamassan lisäys ja ennakoiden lisäys kyllä onnistunee varmaan keneltä vaan.
Vähän erikoisemmassa kokoonpanossa luottaisin vain sellaiseen joka on perehtynyt enemmän, ettei adaptaatio ja muut hankaluudet sotke asioita..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja core2 »

Pakari kirjoitti:
core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.
Okey, mutta tarkoitin saabin omia takuita.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Nappe »

core2 kirjoitti:
Pakari kirjoitti:
core2 kirjoitti:Ja jos joitakin saabtakuita täytyy ajatella niin sit vaan Hirsch ja BSR sekä Saab perfomance.
Maptunin sivuilla lukee myös, että maptun myöntää 2 vuoden takuun moottorille ja voimansiirrolle.
Okey, mutta tarkoitin saabin omia takuita.
Missä sanotaan että saabin oma takuu on voimassa BSR:n virisarjoilla??
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Taitaa tuo Hirsch olla näillä lakeuksilla se ainoa, jolla on takuut parhaiten kunnossa.
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Heitetääs taas ihan ohi asian mutta mitä tollasesta kannattaa katsoa kun lähtee paikanpäälle kyttäämään. Onko jotain tyyppivikoja ja muita sellasia kohteita mitä kannataa tarkistaa?
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja Pakari »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=111325

haulla löytyy paljonkin.. kääntölaakeri , bumerangi / takatukivarsi , jne..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Paperit ihmetyttää

Viesti Kirjoittaja core2 »

Nappe kirjoitti:Missä sanotaan että saabin oma takuu on voimassa BSR:n virisarjoilla??
Saabilta tuli aikanaan servicemeddelande eli servicetiedoitus tästä, mutta tämä koskee vain ruotsissa rekisteröityjä autoja ja konvertering E85:seksi koskee samat ehdot. (Taisi olla vielä niinkin, että homma oli tehtävä merkkiverstaalla?)

Näin kirjoittaa BSR itse: Fabriksgaranti
De flesta biltillverkare lämnar en fabriksgaranti ex. i 2 år från bilens första inregistrerings datum.

suomennos:
Useammat autonvalmistajat antavat tehdastakuun esimerkiksi 2 vuotta auton ensimmäisestä rekisteröinti päivästä.

Onhan tässä kerinnyt tapahtua yhtä sun toista lähivuosina joten en ole satavarma miten saab suhtautuu asioihin tänään??
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin