Madallusjouset ja 18" vanteet...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sjannis
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Loka 24, 2010 17:30

Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja sjannis »

Täällä on joskus kyselty Saabin madallussarjoista ja vanteista, mitkä sopivat jne...

Ajattelin nyt laittaa oman autoni osat tänne tiedoksi, jos vaikka auttaisi jonkun
muunkin osavalintoja.

Vanteet:
Inter Action 18" x 8" ET40 (10 mm spacerit, joten todellinen ET on 30)
5 x 110 / 65,1mm

Renkaat:
235/40/18, Firestone Firehawk

Jouset:
Eibach Pro Kit, madallus vakioalustaan verrattuna, etu 30mm / taka 30mm

Omasta mielestäni sopiva madallus, ei ota kiinni hidasteisiin, jousitus ei tunnu kovalta vaan sopivan jämäkältä.
Renkaat eivät hankaa ääriasennoissakaan ja tulevat kivasti lokasuojan reunoihin
Iskarit ovat alkuperäiset vakiot ja toimivat jousien kanssa.
Renkaat eivät mielestäni ole meluisat, eivätkä vetele mainittavasti...

Kuvia:

http://i693.photobucket.com/albums/vv30 ... 011010.jpg

http://i693.photobucket.com/albums/vv30 ... 011009.jpg

http://i693.photobucket.com/albums/vv30 ... 011014.jpg
Rudy
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 18:45

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja Rudy »

Kerrankin ajankohtainen topicci. :D Itse olen juuri hommaamassa samanlaisia jousia, ja olen pohtinut miltä auto näyttää niillä ja "18 vanteilla. Nuo kuvat selvittivät asiaa melkoisesti. Jouset lähtee samantien tilaukseen. :)

Itse olen pohtinut tuota sopivaa ET:tä, mutta näkyy menevän alle todella pienellä offsetillä. Eikö tosiaan ota kiinni mihinkään, vaikka olisi kyytiläisiä auto täynnä?

Helpottaa vaan vanteiden etsintää melkoisesti, kun meinasin hommata vielä epäkeskopultit joilla saa 108/112 jaotkin passaamaan. :mrgreen:
sjannis
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Loka 24, 2010 17:30

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja sjannis »

Ei ole ottanut renkaat kiinni mihinkään, vaikka olisi autossa koko perhe (4 henk) + paljon tavaraa. Ajeltu mökkitiellä, pikkutiellä, moottoritiellä,
tasaisella, pomppuisella...

Huom!
Joskus olen tosin kuullut, että eri vannevalmistajien todellinen ET voi poiketa hiukan toisistaan, vaikka vanteisiin olisi leimattu sama lukema.

Mutta näillä palikoilla ainakin toimii kuten pitääkin...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

AJettavuus paranee jos et pysyy 41-35 välissä. Ei vetele eikä tempoile ohjaus. Säästää myös kylkiä.
trollsaab
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 17:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja trollsaab »

Lainataan tätä samaa topiccia hieman. Itsellä sama alusta tulossa jonkun ajan päästä, mutta vanteita olen haeskellut. Nyt saattaisi olla tiedossa yhdet komeat "18, mutta ovat leveydeltään 8,5.
Et taisi olla kuitenkin 40 hujakoilla. Luulis varmaan menevän vielä alle 225/40 kumeilla?
Saa nähdä joutuuko sit hankkimaan spacereitä jossain vaiheessa, noissa kuvissa vanne/rengas tulee hienosti lokarin reunaan. :)
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

trollsaab kirjoitti:Lainataan tätä samaa topiccia hieman. Itsellä sama alusta tulossa jonkun ajan päästä, mutta vanteita olen haeskellut. Nyt saattaisi olla tiedossa yhdet komeat "18, mutta ovat leveydeltään 8,5.
Et taisi olla kuitenkin 40 hujakoilla. Luulis varmaan menevän vielä alle 225/40 kumeilla?
Saa nähdä joutuuko sit hankkimaan spacereitä jossain vaiheessa, noissa kuvissa vanne/rengas tulee hienosti lokarin reunaan. :)
Menee ot, mutta pakko varoittaa. Älä osta, jos 225 meinaat alle laittaa. Mulla 18"/8" ja 235/40 kumit. Koko ajan saa varoa kivetyksiä, kun renkaan leveys ei riitä yhtään suojaamaan vannetta. Seuraava sarja on 245/xx.
BMW f11 535xd -13
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Madallusjouset ja 18" vanteet...

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Moro..pakko vastata itekkin tähän viestiin,itellä ollut melkein sama kokoonpano kuin topicin aloittajalla, myöskin eibachin pro kit jouset, paitsi että iskareiksi tulivat konin fsd:t,ja renkaat ovat 225/40/18. Muuten samat vanteet,muistaaksen 5x112 jaolla.. :D (jos nyt oikein muistan.) mutta oikein hyvää kyyytiä muuten,ei pompota liikaa,eikä tullut kivirekeä,vaan sopivan jämäkkä,ja sitten tarvittaessa mutka pätkillä ei kallistele ei huoju.Ohessa Kuva.




/http://s1083.photobucket.com/albums/j39 ... va0096.jpg


Ps.oman kokemuksen voin itse suositella noita FSD iskareita :D
2008 SS 1.8t Biopower.
Vastaa Viestiin