Maptun tai Hirsch
Maptun tai Hirsch
Mietin tuota Maptunin 1.8t 150Hv -> 210Hv / 330Nm viritystä. Tarvitseeko autoon tehdä muutoksia että menee katsastuksessa läpi?
Ilmeisesti ainakin Hirschin kanssa jarrut pitäisi päivittää missä ei mielestäni ole mitään järkeä jos kuskien oletetaan ajavan nopeusrajoitusten mukaisesti.
Kumpaa viritystä suosittelisitte?
Ilmeisesti ainakin Hirschin kanssa jarrut pitäisi päivittää missä ei mielestäni ole mitään järkeä jos kuskien oletetaan ajavan nopeusrajoitusten mukaisesti.
Kumpaa viritystä suosittelisitte?
nyt 2003 9-3 SS 1,8t
aikanaan 1983 900 GLS
aikanaan 1983 900 GLS
Re: Maptun tai Hirsch
Ei tarvitse tehdä muutoksia jotta menee katsastuksesta läpi, niin tarkkaan ei siellä autoa syynätä. Muutoskatsastus isommalle teholle kuin alkuperäinen on asia erikseen, se taas on aika vaikeaa muillla "virityksillä" kuin Hirsch tai vaikka Saabin 175 hp boxilla.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Maptun tai Hirsch
Ääni Hirschille ehdottomasti, namu ajaa, eikä todettuja softaongelmia. Toisesta on kai ollut joillakin ongelmia, itsellä kokemus vain kahdesta Hirschistä. Jarruremontti isompaan samalla ja paperit tolalleen.
Matka-ajossa olen ajanut Hirschitettyä manuaali 1,8t:tä muistaakseni n. 6,0 l/100km SID:n mukaan.
Matka-ajossa olen ajanut Hirschitettyä manuaali 1,8t:tä muistaakseni n. 6,0 l/100km SID:n mukaan.
Re: Maptun tai Hirsch
Ei ongelmia Maptunin kanssa.
Enkä muista, että muillakaan olisi ollut ongelmia, jotka olisivat johtuneet varsinaisesti virisoftasta.
On erittäin positiiviset kokemukset Maptunista. Ja vieläpä automaattilaatikon kanssa pelaa hienosti yhteen. Kulutus pienimmillään SID:n mukaan 6,4 l/100 km.
Mulla SID valehtelee tasan 0,4 l alakanttiin (-> todellinen 6,8 l).
Enkä muista, että muillakaan olisi ollut ongelmia, jotka olisivat johtuneet varsinaisesti virisoftasta.
On erittäin positiiviset kokemukset Maptunista. Ja vieläpä automaattilaatikon kanssa pelaa hienosti yhteen. Kulutus pienimmillään SID:n mukaan 6,4 l/100 km.
Mulla SID valehtelee tasan 0,4 l alakanttiin (-> todellinen 6,8 l).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Maptun tai Hirsch
Jos automaattiloota, niin Maptun.petrisa kirjoitti:Ei ongelmia Maptunin kanssa.
Enkä muista, että muillakaan olisi ollut ongelmia, jotka olisivat johtuneet varsinaisesti virisoftasta.
On erittäin positiiviset kokemukset Maptunista. Ja vieläpä automaattilaatikon kanssa pelaa hienosti yhteen. Kulutus pienimmillään SID:n mukaan 6,4 l/100 km.
Mulla SID valehtelee tasan 0,4 l alakanttiin (-> todellinen 6,8 l).
Re: Maptun tai Hirsch
En ole kuullut että kenelläkään olisi ongelmia Maptunin kanssa, mutta jos ongelmia ilmenee niin onpahan ainakin vikakoodinlukija samassa paketissa. Pikkubonuksena nopeusmittarin kalibrointi. Suomessa tuota ei katulailliseksi saa vaikka valmistajan ilmoituksen mukaan alkuperäiset jarrut riittävät ja muualla euroopassa 1.8t autoja on myyty uusina valmiiksi noille tehoille viritettyinä täysin laillisesti. Jotkut käyttävät katsastuksessa sellaisenaan, toiset käyttävät muutaman minuutin alkuperäisen softan sisäänajoon katsastuksen ajaksi - mutta laiton se on silti jos liikenteessä jotain sattuu...
Jos sen haluaa katulailliseksi ei auta muu kuin Hirsch + jarrujen vaihto + paperityöt. Itse halusin katulaillisen virin, mutta tässä maassa se on tehty aiheettomasti niin vaikeaksi ja kalliiksi että Hirsch jäi ostamatta. Teknisesti Maptun toimii odotusten mukaisesti.
Jos sen haluaa katulailliseksi ei auta muu kuin Hirsch + jarrujen vaihto + paperityöt. Itse halusin katulaillisen virin, mutta tässä maassa se on tehty aiheettomasti niin vaikeaksi ja kalliiksi että Hirsch jäi ostamatta. Teknisesti Maptun toimii odotusten mukaisesti.
Re: Maptun tai Hirsch
Softamuutos ei näy katsastuksessa, eikä sitä saa näkymään käsittääkseni edes TECHillä että onko virisofta. Et kerro katsastusmiehelle mitään että auto poikkeaa vakiosta, etkä myönnä vaikka erehtyisi utelemaan (näin olen kuullut että kerran on käynyt, että on kysytty). Ääni maptunin suuntaan täältäkin. Manuaaliaskilla 1,8t maptun stage1 ajanut alhaisimmillaan 5,8l/100km SID kulutuksen näyttämän mukaan, ja ajonopeus tällöin oli 90kmh keskimäärin ilman ekohifistelyjä vaan normiajoa. Plussana maptunilla vikakoodinluku + alkuperäisen softan talteenotto siihen vikakoodinlukijaan, nopeusmittarin kalibrointi, ja maptunerilla saa myös vaihtovalon näkyviin mittaristoon jos haluaa ajella taloudellisesti. Sekä ennenkaikkea TECH toimii normaalisti ja saabin omat vikakoodit ym jos tulee ongelmia muuten auton kanssa(toki myös hirschissä toimii). Hakuun maptun niin löytyy lisää tietoja, kokemuksia ym..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Maptun tai Hirsch
Kysymyshän oli tavallaan joko MAP tai HIRSCH auttamatta hirsch, koska saabin kaikki takuut seuraavat hirschin mukana saabin vuosimallista riippumatta.
Ps: tämä ei tarkoita jotta se toinen olisi parempi, tai huonompi.
Ps: tämä ei tarkoita jotta se toinen olisi parempi, tai huonompi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Maptun tai Hirsch
Mikä takuu? Kyseessä vm2003...
Re: Maptun tai Hirsch
Uudehkoon (takuun alaiseen) autoon vaihtoehtona mielestäni vain virisofta, jolla takuut säilyy. Siihen ei liene vaihtoehtoja.
Kahdeksan vuotta vanhaan autoon ei saa enää mihinkään mitään valmistajan takuita, joten siinä mielessä kumpikaan vaihtoehdoista ei ole toistaan "parempi". Kysyjän tapaukseen ei voi siten mielestäni mitenkään vetää takuuasioita mukaan. Valinta pitää tehdä muilla perusteilla.
Itse aikoinani päädyin Maptuniin jo hinnan perusteella. Enkä ole katunut. Vanha sanonta pitää paikkansa: "Halvalla ei saa hyvää, mutta edullisesti kyllä voi saada".
Kahdeksan vuotta vanhaan autoon ei saa enää mihinkään mitään valmistajan takuita, joten siinä mielessä kumpikaan vaihtoehdoista ei ole toistaan "parempi". Kysyjän tapaukseen ei voi siten mielestäni mitenkään vetää takuuasioita mukaan. Valinta pitää tehdä muilla perusteilla.
Itse aikoinani päädyin Maptuniin jo hinnan perusteella. Enkä ole katunut. Vanha sanonta pitää paikkansa: "Halvalla ei saa hyvää, mutta edullisesti kyllä voi saada".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Maptun tai Hirsch
No ehkä se pidennetty kahdeksan vuotinen moottori takuu.m&m kirjoitti:Mikä takuu? Kyseessä vm2003...
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Maptun tai Hirsch
Kahdeksan vuoden moottoritakuulla voi pyyhkiä pe****tä.
Tosipaikan tullen löytyy sellaiset porsaanreiät, ettei moottorivaurion kärsineen auton omistajalle jää käteen edes sitä kuuluisaa luuta. Korkeintaan takuuaikana tai vähän sen päättymisen jälkeen voisi jotain tämän varaan laskea. Mutta, että valmistaja tulisi 7-8 v vanhan auton vauriossa jotenkin olennaisesti vastaan, on toiveajattelua. Minä en ainakaan usko. Maksumies löytyy sieltä ratin takaa ja siihen malliin on elettävä.
Onneksi Saabit on niin lujia, ettei tarvitse näitä asioita murehtia. Kovaa ajoa vaan...
Tosipaikan tullen löytyy sellaiset porsaanreiät, ettei moottorivaurion kärsineen auton omistajalle jää käteen edes sitä kuuluisaa luuta. Korkeintaan takuuaikana tai vähän sen päättymisen jälkeen voisi jotain tämän varaan laskea. Mutta, että valmistaja tulisi 7-8 v vanhan auton vauriossa jotenkin olennaisesti vastaan, on toiveajattelua. Minä en ainakaan usko. Maksumies löytyy sieltä ratin takaa ja siihen malliin on elettävä.
Onneksi Saabit on niin lujia, ettei tarvitse näitä asioita murehtia. Kovaa ajoa vaan...
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Maptun tai Hirsch
Eikös pidennetty moottoritakuu koske VAIN vuosimallin 2000-2002 B2X5 moottoreita jotka löytyvät vain femmoista. Näissä B207x koneissa ei ole mitään pidennettyjä takuita, ei ainakaan ole meikäläisen korviin kantautunut. Maptun kyllä lupaa 2vuoden moottori+voimansiirtopaketille takuun.
http://maptun.fi/projektit.html
sivun alalaidassa.
http://maptun.fi/projektit.html
sivun alalaidassa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Maptun tai Hirsch
En tiedä minkälaisia porsaanreikiä näiden on oltava?
Ihmettelin itsekin kun verstaalla käydessäni näin vielä 2002 moottorin remontissa koko homma meni takuuseen. Ja, että takuu olisi voimassa on öljysihdin oltava tukossa.
jos ja kun auton vie verstaalle kone haaverin satuttua niin öljypohja otetaan ensimmäisenä ja tutkitaan. Outoa ellei suomen saabilla ole sama käytäntö.
Takuun puitteisiin sisältyy muitakin vuosimalleja kuin "Pakarin" mainitsevat 2000-2002
joissa saabin omavalmisteiset koneet. Jopa 2008 malli jos vaurio voidaan kohdistaa Huohottimen aiheuttamaksi sekä öljysihdin tukkeuman aiheuttamaksi ei löydy kuin yksi vaatimus takuun voimassa oloon ja se on, että huollot on tehty määräaikoina saabin valtuuttamalla merkkiverstaalla.
EDIT: eiköhän tää vaatimus ole se joka karsii pois useammankin kone vaurion?
Ihmettelin itsekin kun verstaalla käydessäni näin vielä 2002 moottorin remontissa koko homma meni takuuseen. Ja, että takuu olisi voimassa on öljysihdin oltava tukossa.
jos ja kun auton vie verstaalle kone haaverin satuttua niin öljypohja otetaan ensimmäisenä ja tutkitaan. Outoa ellei suomen saabilla ole sama käytäntö.
Takuun puitteisiin sisältyy muitakin vuosimalleja kuin "Pakarin" mainitsevat 2000-2002
joissa saabin omavalmisteiset koneet. Jopa 2008 malli jos vaurio voidaan kohdistaa Huohottimen aiheuttamaksi sekä öljysihdin tukkeuman aiheuttamaksi ei löydy kuin yksi vaatimus takuun voimassa oloon ja se on, että huollot on tehty määräaikoina saabin valtuuttamalla merkkiverstaalla.
EDIT: eiköhän tää vaatimus ole se joka karsii pois useammankin kone vaurion?
Viimeksi muokannut core2, La Heinä 16, 2011 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Maptun tai Hirsch
Onko esimerkiksi Pro Car Service saabin valtuuttama?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89