Kytkinpoljin outo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Kytkinpoljin outo

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Huomasin tuossa yksi aamu töihin lähtiessä, että kytkin poljin ei noussut normaalisti ylös tai sitten se nousi normaalia ylemmäs.

Kyyläsin polin härdrlliä, mutta jousi näytti olevan paikoilaan ja muovi hilut näytti päällisin puolin ehjiltä.

Jotenkin tuntuu että kytkin toimisi jotenkin alenpaa!

Perskeles onkohan työsylinteri päreinä!

Vai onko keltään mennyt pääsylinteri systeemiä rikki?


Ihme homma nuo kytkin jutut mulla:)

Alkaa tulee mieleen riisikuppi (datsun 100A)
Niitten kanssa mulla on viimeksi ollut kykin ongelmia
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
mikko-83-lpr
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kytkinpoljin outo

Viesti Kirjoittaja mikko-83-lpr »

kattelehan onks sieltä jarrunestesäiliön takapäästä hävinny kytkinsylinterin nesteet.. ainakin -05 sport sedanissa kytkin ja jarruneste on samassa säiliössä.. vaikuttas vähän et kytkimessä on ilmaa jos se ottaa alempaa ku normaalisti.. jos nestepinnat ok niin sit uudet tiivisteet pääsylinterille tai uusi sylinteri..
9-5 aero -00 MapTun stage3 E85
ex 9-3 SS -05 MapTun stage1
josé
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 13:20

Re: Kytkinpoljin outo

Viesti Kirjoittaja josé »

Terve. Mistähän vika löytyi?
Omassa -05 1,9 dieselissä samanlaista vaivaa. Kytkinpoljin takertelee ylöspäin tullessansa. Takertamisen tietää myös jo etukäteen siitä kun toiminta on siirtynyt silloin selvästi alemmas. Painaessa ei tunnu minkäänlaisia pykäliä, eli polkimen laakerointi ilmeisesti ok. Nestepinnat ok. Poljinta pitkään painaessa auto ei lähde ryömimään. Sylinteriäkö vaihtoon ja kumpaa? Häriö vielä satunnaista, mutta joka reisulla kuitenkin.
Pointtina lisäksi, vauhtipyörä sekä laakeri/sylinteri on elokuussa vaihdettu (org). Ellei sitten ilmaa jäänyt jonnekin putken mutkaan. Takertelu alkoi kuitenkin vasta n. 1,5 kk rempan jälkeen. Niin ja nyt vauhtipyörä oireilee taas. Mahtavaa gm-laatua. Takuu ei tietenkään kata vaihtotyötä, kun on pikkuliikkeessä vaihdettu. En tiedä mitä kuluttajansuoja tuohon sanoo, kannattaako edes häiritä?
Ja toinen,vai onko tuo jo kolmas, juttu: onko kokemuksia kunnostetuista ahtimista? Hintaero tonnin orkkikseen nähden, houkuttaa. Tuossa oireena öljyä välijäähdyttimessä, ei mitään hirveää meteliä vielä. Perjantaina päästään tutkimaan molempia aiheita. Siellä pikkukorjaamossa. Autolla ajettu jo huimat 196 tkm.
Lukko
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 16:08
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kytkinpoljin outo

Viesti Kirjoittaja Lukko »

Lainaan vanhaa sopivaa ketjua.

Mikähän näihin tulee, mulla kytkinpoljin muuttui tänä aamuna oudoksi, polkimessa tuntuu "vapaata/löysää" (pelkkä jousivoima vastuksena) paljon normaalia enemmän ja "vaste" on hyvin alhaalla.

Poljintuntuma oli ennen tätä aamua täysin normaali.

Aiheuttaako pakkanen jotain?

Autona 9-3 Aero 2,8 -07
mchammer7
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2014 10:14

Re: Kytkinpoljin outo

Viesti Kirjoittaja mchammer7 »

Lukko kirjoitti:Lainaan vanhaa sopivaa ketjua.

Mikähän näihin tulee, mulla kytkinpoljin muuttui tänä aamuna oudoksi, polkimessa tuntuu "vapaata/löysää" (pelkkä jousivoima vastuksena) paljon normaalia enemmän ja "vaste" on hyvin alhaalla.

Poljintuntuma oli ennen tätä aamua täysin normaali.

Aiheuttaako pakkanen jotain?

Autona 9-3 Aero 2,8 -07
Moro

Mulla teki saman tälllä viikolla tulipalopakkasilla. Eli kytkin tuntu todella tahmeesti nousevan ylös ja alaspainaminen tapahtui tosi helposti. Ongelma poistui kun pikkasen oli auto lämmenny. Uskoisin että kovalla pakkasella on näppinsä pelissä.
Saab 9-3 TiD -08

Saab 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin