XWD juttua...

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pola kirjoitti:Pitää varmaa itekin laittaa baassi paalii ja suunnata subarukaupoille.
Tämä foorumi tarttis kyllä "Like" napin 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja Risto »

V.J.S kirjoitti:
Pola kirjoitti:Pitää varmaa itekin laittaa baassi paalii ja suunnata subarukaupoille.
Tämä foorumi tarttis kyllä "Like" napin 8)
Tuollaisista jutuista pitäville sellainen on jo. Se sijaitsee ruudun oikeassa ylänurkassa ja on merkitty X:llä. :wink:
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Olis kyllä hauska kuulla miten bellillä on mennyt tuon MarkoA:n saabin kanssa.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Toiminut tieten virheettä kuten mua edeltäneellä omistajalla...

Mitä nyt johtosarjoista näki, että niitä oli revitty auki aiemminkin ja abs antureiden liitokset uusiksi teippailtu ja koetettu suojata paremmin..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
belli
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja belli »

Hyvin on toiminut, ei mitään abs/tcs vikoja. Tosin viimeisellä yli 20 asteen pakkasilla tuli service xwd ilmoitus.
Ihan erillisenä vikana meni kaasuläpän toinen asento potikka, nyt on sitten opel insignian kaasuläppä :)

Tuo alkuperäinen vika oli todenäköisesti etupyörän abs anturi, olisi ollut eka vikahaku paikka. Mollemat etunavat menivät vaihtoon myyjän piikkiin kun laakerit olivat loppu.

Muuten toiminut hyvin ja tosi kiva ajettava liukkaalla.

Viikonpäästä pitäis alkaa modamaan etanolikäytölle niin käyttökustannukset pienenee.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

belli kirjoitti: Tuo alkuperäinen vika oli todenäköisesti etupyörän abs anturi, olisi ollut eka vikahaku paikka. Mollemat etunavat menivät vaihtoon myyjän piikkiin kun laakerit olivat loppu.
:D Hienoa, jos vika oikeasti poistui! Jännä, että valitti aina taka-anturia. XWD Service tuli meillä muistaakseni kahdesti (UG foorumilla lisää siitä) ja tuolloinhan matka jatkuu etuvedolla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja Max »

belli kirjoitti:Viikonpäästä pitäis alkaa modamaan etanolikäytölle niin käyttökustannukset pienenee.
Pistähän tästä sitten kunnon kertomus mitä ja miten teit.

Itseäni kiinnostaisi myös tuo etanoli konversio.
#1747
letsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 18:46
Paikkakunta: Kokkola

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja letsu »

Samoin. Alkaa taas tuo 98 olla suht kovissa lukemissa.
Saab 9-3 sc 1.8t -06 "biopower by Nappe" & Saab 9-3 sc 1.8t -08 "biopower by JC"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarvinnee ainakin etanolipitoisuuden anturin lisäyksen XWD:ssä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
belli
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja belli »

Etanoli anturi hankittu ja siihen pari letkua jotta sen saa liitettyä polttoaine tulon ja polttoaine tukin väliin.
Kolme johtoa tarvitaan, +,- ja pwm signaali joka johdotetaan suoraan moottorin ohjaus yksikölle.
Oletettavasti tuo 09 vuoden moottori ecu ei tunnista tuota etanoli pwm signaalia.

Toinen ongelma -10 vuoden biopower softalle on tuo polttoaintankin määrän miittaus on toteutettu eri tavalla ja tuta pitää tutkia jotta saa pa mittarin näyttämään oikein.

Lisää tietoa kun tavarat ruuvattu kiinni

Belli
belli
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja belli »

Nyt tuota xwd:tä on sitten puolisen vuotta ajettu etanolilla. Pikkasen oli ohjelmaa tuossa, tuli vaihdettua ecu 2010 vuoden xwd ecu:n. Tuossa on ero että 09 vuosimallissa ei ole tuota tuloa tuolle etanooli sensorille.
Toinen ongelma on bensatankin anturit, niitä on kaksi ja 10 vuosimallista eteenpäin toinen anturin lähtöarvot ovat käänteisiä, eli bensa mittari näyttää oikein vain puolella tankilla (ääriasennoissa syttyy check engine).
Eli tuossa muutoksessa palaa jonkin verran rahaa ja täytyy löytää softan tekijä joka osaa noi bensa anturin tiedot korjata.
Myös etanoli anturin johdon pinni täytyy laitta kiinni moottorin ecu:n liittimeen (tarkoittaa liittimen avausta).

Auto tulossa viikonloppuna talvipäiville jos haluaa asennusta ihmetellä.

Michael
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Mites' -11 mallin XWD 2,0T automaattiin BioPower- softa? Tarviiko siihenkin etanoli-anturin? Toimiiko polttoainemittari?
MapTun:ilta ei löydy nelivetoon BioPoweria, mutta vastaavaan vajaavetoiseen kyllä. Miksi vetotapa vaikuttaa ko. asiaan?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se -11 mallikin etanolianturia käyttää. XWD ja etuvedon ECU on samoja, se rauta muuttuu vuosimallin mukaan mutta esim. neobrossin ja muiden myymät uudet käyttämättömät on kaikki sitä viimeistä mallia. Sen takia ei varmaan löydy listoilta kun konversio on melko työläs.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja soap95 »

No onkos' sitä "työlästä" konversiota jo valmiina :)
Eli jos on niin ei tarvitsisi kuin lisätä etanolianturi? Ja tässä vuosimallissa toimisi pa-mittarikin? Ja paljonko olisi teho-/vääntöarvot 98:lla ja RE85:lla?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: XWD juttua...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eihän se ole kuin sopiva softa tiputtaa ecuun ja lisätä etanolianturi. Polttoainemittari kyllä toimi siinä autossa jossa itse testailin. Toimimattomuus tulee etuvedon softalla, voi olla muitakin muuttujia. Paha luvata mitään. Tehot riippuu mikä malli on lähtöjään.. ihan loppupäässä on B207 ja A20NFT moottorit molemmat tarjolla, jälkimmäinen ei ole enää Trionicilla. Mutta siellä 250hv tienoilla molemmat ja väännöt 400Nm molemminpuolin polttoaineesta riippuen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin