Tulpat Aeroon vm 2005

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MaWui
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 11:33
Paikkakunta: Oulu

Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja MaWui »

Moro!

Vastaisitteko tyhmälle: Käykö tuo NGK BCPR7ES-11 sytytystulppa MYÖS vm 2005 Saab 9-3 2.0 T Aeroon, missä on B207R (210 hv) kone jota piristetty BSR Stage 1 -lastulla 247 -heppaseksi?

Jos tuo ei käy, niin kumpaa suosittelisitte:
BOSCH FR6DPP33X/FR6KPP33X+ +54 mitä saa motonetistä (9,90€/kpl), vai

NGK PFR6T-10G, josta en tiedä että mistä sitä saa.

Olen yrittänyt löytää yksiselitteistä vastausta tähän jo kaksi päivää, epäonnistuen täydellisesti...
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Nappe »

T8-koneessa pitäisi kait käyttää BCPR:n tilalla NGK BKR7ESC-11
Noiden kahden eroa en kyllä tiedä, omassa nyt BKR:ä
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Pakari »

NGK BKR7ESC-11 tulppa Käy kaikkiin B207x moottoreihin platinatulppien tilalle.
Viimeksi muokannut Pakari, Ke Loka 19, 2011 09:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Max »

Ainakin noi NGK PFR6T-10G tulpat kannattaa tilata vaikka täältä.

Hinta on alle puolet suomen hinnoista, ja tulee kotiin yleensä noin viikossa.

Itse ostanut nyt muutaman vuoden kaikki iridium ja platina tulpat moottoripyörään ja autoihin englannista. Katsonut vaan halvimman ebaysta ja tilausta menemään. En ole vielä pettynyt.
#1747
MaWui
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 17, 2011 11:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja MaWui »

Suurkiitos vastauksista! Tämä oma Saab-ihastus vain lisääntyy kun täältä foorumiltakin saa näin nopeasti oikeat vastaukset.

Keltanokkana soitin vielä Oulun Autoåströmille varaosapuolelle. Setä sieltä sanoi että suosittaa vain ja ainoastaan NGK PFR6T-10G tulppaa, ettei nyi ja takuulla kestää hyvin.

Tilasinkin sitten, kiitos Maxin, Ebaysta omat tulpat. Hintaa tuli kuluineen 31 euroa, eli tosiaan alle puolet Suomi-hinnasta (Åströmillä 18 euroa kpl, varaosat24.comissa 14,66/kpl).
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Virifirmat kuten esim. maptun suosittaa virisoftiin vain ja ainoastaan tuota NGK:n tulppaa. Kerroitko varaosamyyjälle että autoa on viritetty :roll: Toki toimii tuolla platinatulpallakin. Omani toimii talvella paremmin tuolla NKG:n tulpalla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

NGK BKR7ESC-11
NGK PFR6D-10G

Onko väliä kumpaa laittaa? Bensalla ajan ja vain kevyt piristys mielessä ~200hp.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Periaatteessa ei ole väliä että kumman noista laitat, molemmat käyvät ja toimivat. Itse laittaisin tuon biopower tulpan koska edullisempi.

Vertailun vuoksi motonet hinnat:
NGK BKR7ESC-11, 4,90e/kpl
NGK PFR6D-10G, 15,90e/kpl

joten..
NGK BKR7ESC‑11 olisi oma valintani.

Vaihtaa pelkästään bensalla ajettaessa 30tkm välein niin hyvä on. Eikä tuo tulppa maksa omaisuuksia, toisinkuin tuo platinaversio. Kerran puolivahingossa ajoin 50tkm tuolla NGK BKR7ESC‑11 tulpalla kun tuli lyhyen ajan sisällä todella paljon kilsoja, eikä siltikään ollut ongelmia. En toki suosittele noin pitkää vaihtoväliä perus tulpalle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Keltsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Elo 07, 2017 18:22
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Keltsu »

Varmistetaas vielä, että voinko laittaa huoletta NGK BKR7ESC-11 tulpat tuohon -03 Aeroon? Onko jollain kertoa lisää kokemuksia kyseisistä tulpista?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/111501/NGK-BKR7ESC-11
Saab 9-3ss aero -03
Keltsu
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Elo 07, 2017 18:22
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja Keltsu »

Keltsu kirjoitti:Varmistetaas vielä, että voinko laittaa huoletta NGK BKR7ESC-11 tulpat tuohon -03 Aeroon? Onko jollain kertoa lisää kokemuksia kyseisistä tulpista?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/111501/NGK-BKR7ESC-11
Edelleen apuja tähän. Eli, motonetissä on kahta platinatulppaa (NGK PFR6T-10G ja NGK PFR6D-10G) kumpi sopiis tuohon minun Aeroon?
Saab 9-3ss aero -03
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Tulpat Aeroon vm 2005

Viesti Kirjoittaja anv »

Kumpikin käy. Noissa on erona netin mukaan vain toisen elektrodin profiili. Sähköiset ominaisuudet eivät eroa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin