9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja aero »

Teemu147 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4936732
Kertokaapa fiksummat tuosta kyseisestä autosta plussat ja miinukset mitä nyt kuvista löydätte.
Mua jäisi suunnattomasti harmittamaan nuo Linearin lautapenkit, jos tuollaiseen erehtyisin. Kukin taaplaa tyylillään, mutta pykälää paremmat penkit tarkoittaa ihan hillitöntä parannusta.
Teemu147 kirjoitti: Varustepaketti taitaa olla linear business? entäs äänentoistojärjestelmä, mistä tietää mikä kyseisessä autossa on?
Joo Linear on tosiaan penkeistä päätellen, bisneksestä en sano mitään. Ilmoituksen perusteella ei äänentoistosta tiedä mitään (muuta kuin että konserniradio näkyy kojetaulussa olevan), mutta jos käyt katsomassa niin kuuntele soiko ovet ja/tai tsekkaa löytyykö takakontin vasemmasta reunasta vahvaria. Jos ovet soi ja vahvari löytyy, on autossa vähintään Premium 150. Jos ovat ei soi eikä vahvaria näy, on autossa Premium 70. Nimitys on hämäävä, koska kumpikaan ei premiumia ole, mutta 150 on selkeästi vähemmän huono ja riittänee useimmille pedaalinpolkijoille.
Teemu147 kirjoitti: Nykyisessä 9-5 on xenonit, onko näissä 9-3 malleissa minkälaiset nuo vakio ajovalot?
Tuosta vanhakeulasesta en tiedä, mutta lyhyen koeajon perusteella uudemman mallin halogeenivalot on teknisesti ihan hyvät. Mutta niissä on sellainen ikävä ominaisuus, että ne himmenevät ESP:n tahdissa (foorumilta löytyy juttua kun etsii) - en tiedä tekeekö vanhemmat valot tuota, mutta veikkaan että tekee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
zz^
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2012 16:49
Paikkakunta: Raisio

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja zz^ »

Teemu147 kirjoitti:
zz^ kirjoitti:Teemu, ilmeisin vika on siinä, että sitä on käytetty vetoautona...
Onko tämä päätelty kuvista vai onko tarkempaaki tietoa?
Kuvista päätelty. Se oli ensimmäinen reaktio. Työni puolesta olen hyvin skeptinen, jopa pahasti pessimistinen...
Kotona 9-3ss 1.8T man. -03.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

aero kirjoitti:Mutta niissä on sellainen ikävä ominaisuus, että ne himmenevät ESP:n tahdissa (foorumilta löytyy juttua kun etsii) - en tiedä tekeekö vanhemmat valot tuota, mutta veikkaan että tekee.
Tekevät, niin ESP versioissa kuin "vain" TCS versioissa. Ilmiön huomaa kyllä, mutta eipä se haittaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4627
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tekee valojen välkkymistä myös abseilla.

Kuinka monella esp,tcs tai abs "hakkaa" niin jatkuvalla syötöllä,että häiritsee 8O .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja aero »

Eihän se paljoa häiritse eikä kovin usein tule eteen (tosin voi olla että esim. absijarrutuksen aikana olis sinällään kiva nähdä maksimaalisesti eteenpäin, mutta tuosta välkkeestäkin huolimatta näkee kyllä auton läheisyyteen ihan hyvin), mutta mielestäni hyvä pointti tietää jo etukäteen. Ei ainakaan ylläty kun se ekaa kertaa tulee eteen.

Sinällään mallia melko kuvaavaa on, että paljoa siinä ei kuitenkaan tuota häiritsevämpiä ominaisuuksia mielestäni ole (farkun takakontin käytettävyys talvella ja humppakoneiston perusbugit ovat oikeastaan ainoat joka suoralta kädeltä tulee mieleen).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Teemu147
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 12:59
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Teemu147 »

Mites nuo ajovalot vielä ku kuvissa näyttäs olevan xenon umpiot, mutta myyjän mukaan ei ole. Voiko olla samanlaiset umpiot xenon ja halogeeni valoilla? :o
Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja JaniV »

On samanlaiset projektoriumpiot.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

Jani tuli mieleen noista xenoneista kun on niin pirun huonot saako muutos-sarjalla paremmaksi? kattonu joitain auton nii on niin kirkkaat näkee päivälläkin valot
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Jälkiasenteisella Xenon muutossarjalla valoteho muuttuu huomattavasti paremmaksi, mutta laiton se on.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja lamar »

Jälkiasenteinen xenonsarja ollut lyhyissä valoissa paikoillaan viisi talvea ja on todella hyvät valot. Normi halogeeneilla ei näe yhtikäs mihinkään, tietysti jos hankkis uudet umpiot niin tilanne saattaisi muuttua jonnin verran. Ainoa miinuspuoli noissa jälkiasenteisissa xenoneissa on tosiaan tuo laittomuus, mutta itselle se ei ole aiheuttanut ongelmia (vaihtanut xenonit talveksi ja kesällä normivalot). Vielä kun säätää ajovalot oikein niin eipä ole vastaantulijat räpsytelleet valoja..
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

lamar kirjoitti:Jälkiasenteinen xenonsarja ollut lyhyissä valoissa paikoillaan viisi talvea ja on todella hyvät valot. Normi halogeeneilla ei näe yhtikäs mihinkään, tietysti jos hankkis uudet umpiot niin tilanne saattaisi muuttua jonnin verran. Ainoa miinuspuoli noissa jälkiasenteisissa xenoneissa on tosiaan tuo laittomuus, mutta itselle se ei ole aiheuttanut ongelmia (vaihtanut xenonit talveksi ja kesällä normivalot). Vielä kun säätää ajovalot oikein niin eipä ole vastaantulijat räpsytelleet valoja..
kuinkas onnituu alkuperäisxenonien paikalle asennus?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja lamar »

Baabel kirjoitti: kuinkas onnituu alkuperäisxenonien paikalle asennus?
Hieman kinkkisempi homma kyseessä. Tarvii xenonumpiot ja tasoantureiden asennuksen (eteen ja taakse) ja todennäköisesti hieman johdotuksia.. Itse luovuin tuosta operaatiosta pelkästään kustannussyistä, varsinkin kun noiden tarvikexenoneiden laitto ja pois ottaminen on kohtuullisen vaivaton operaatio.

Aiheesta hieman enemmän. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=xenon
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Viikonloppuna ois sitten varmaankin SS Aero -03 AT hakureissu. Mitäs kannattaa kysellä tollasesta 200tkm ajetusta automaatista? Jotain tyyppivikoja ja muutenkin jos jotain erikoistarkkailun aihetta, niin kiitollinen olisin. Automaattilootan öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin huollettu. Kiitos!
Saab 9-3 SS Aero -04
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

Lapasorsa kirjoitti:Viikonloppuna ois sitten varmaankin SS Aero -03 AT hakureissu. Mitäs kannattaa kysellä tollasesta 200tkm ajetusta automaatista? Jotain tyyppivikoja ja muutenkin jos jotain erikoistarkkailun aihetta, niin kiitollinen olisin. Automaattilootan öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin huollettu. Kiitos!
katoppa konepellin alle vuotaako ohjaustehostin kuppi (sellai pyöree korkkinen kuppi moottorin vieres) jos vuotaa nii pyydä alennusta tai jos on firma nii sano et korjaa.. Se on ite helppokorjata , mut firma tuskin vaihtaa pelkkää stefaa sinne ne vaihtaa koko moottorin :)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Lapasorsa
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2012 13:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Lapasorsa »

Baabel kirjoitti:
Lapasorsa kirjoitti:Viikonloppuna ois sitten varmaankin SS Aero -03 AT hakureissu. Mitäs kannattaa kysellä tollasesta 200tkm ajetusta automaatista? Jotain tyyppivikoja ja muutenkin jos jotain erikoistarkkailun aihetta, niin kiitollinen olisin. Automaattilootan öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin huollettu. Kiitos!
katoppa konepellin alle vuotaako ohjaustehostin kuppi (sellai pyöree korkkinen kuppi moottorin vieres) jos vuotaa nii pyydä alennusta tai jos on firma nii sano et korjaa.. Se on ite helppokorjata , mut firma tuskin vaihtaa pelkkää stefaa sinne ne vaihtaa koko moottorin :)
Kiitoksia vastauksesta ja täytyypä tarkastaa tuokin. Paljonko tuon korjaaminen tulisi kustantamaan, eli paljonko tuosta voisi pyytää alennusta, jos tälläinen vuoto sielä olisi?
Saab 9-3 SS Aero -04
Vastaa Viestiin