TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Kiitos jcarlson! No jos venttiili jää paikoilleen, niin miten paksu levy sinne mahtuu väliin? Itelle kun tuon anatomia ei ole tuttu.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvitse tehdä niin paksua levyä.. vaan ohuehko hieman tiivistettä paksumpi lätkä johonkin EGR-kanavan liitoksista pakosarjan ja imusarjan välillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Kyllä sinne mahtuu laittamaan pellin palaa aika helpostikin. Itsellä ei antanut koodia vaikka oli hetken EGRn piuha irti, mutta mistä sitä tietää miten se käyttäytyisi pidemmän päälle. Helpoin paikka on varmaan laittaa siihen eGRn ja imusarjan väliin tulevaan putkeen se laippa. Ei liene väliä kumpaan päähän.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jcarlson kirjoitti:Ei tarvitse tehdä niin paksua levyä.. vaan ohuehko hieman tiivistettä paksumpi lätkä johonkin EGR-kanavan liitoksista pakosarjan ja imusarjan välillä.
Jos heittää sen EGR:n mäkeen sieltä, niin sitten on syytä laittaa paksumpi levy, itse ajattelin 8 mm rosteria. Painehan siellä jonkinlainen on, ja lämpö, ettei ala mahdollisesti vääntyessään vuotamaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Onko nuo EGR:n laipat samanlaisia kaikissa vuosimallista riippumatta?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei vuosimallien välisiä kunhan moottorityyppi on sama. Mutta Z19DTH (1.9TiDS 150hv) on omansa, Z19DTL (1.9TiD 120hv) omansa, sekä Z19DTR (1.9TTiD 130/160/180hv) vielä omansa. Eli joka moottoriversiossa on erilainen EGR.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Taidettiin päästä kerhoon. Vikakoodeja ei tule, mutta 5-6 vaihteella täyskiihdytyksellä auto menee ja välillä ei ja taas menee. Loggasin dataa ja ainakin pistää silmään varsin korkea ahtopaine vs pyydetty. Kun korkealla mennään riittävän kauan, laskee pyynnit tosi alas. Ja hetken kuluttua taas lähtee nousuun. Mietin tuota EGR:rää ongelman aiheuttajana, samoin paineanturi ja tuo hukkaportin ohjauskin käväisi mielessä. Poltot toimii normaalisi. Comments :)


Lokia löytyy tuolta http://www.2shared.com/file/dyGJQdd6/Li ... C___S.html

Edit: Autossa siis muokattu softa
Viimeksi muokannut Sportti, Ma Loka 29, 2012 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
93SC TTiD
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Vantaa - Tampere 170 km..

17.-18.11.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Sportti kirjoitti:Taidettiin päästä kerhoon. Vikakoodeja ei tule, mutta 5-6 vaihteella täyskiihdytyksellä auto menee ja välillä ei ja taas menee. Loggasin dataa ja ainakin pistää silmään varsin korkea ahtopaine vs pyydetty. Kun korkealla mennään riittävän kauan, laskee pyynnit tosi alas. Ja hetken kuluttua taas lähtee nousuun. Mietin tuota EGR:rää ongelman aiheuttajana, samoin paineanturi ja tuo hukkaportin ohjauskin käväisi mielessä. Poltot toimii normaalisi. Comments :)


Lokia löytyy tuolta http://www.2shared.com/file/dyGJQdd6/Li ... C___S.html

Edit: Autossa siis muokattu softa
Piirsin varsin käppyrät tuosta logista ja tosiaan ahtopaine tahtoo kulkea vähän korkeammalla mitä pyydetty. Itsellä mieleen tuli kanssa ensimmäisenä tuo paineanturi mutta testimielessä kuitenkin ehkä sitä ennen magneettiventtiili? Tuolla logittamallasi alueellahan on käytössä pääasiassa se isompi ahdin ja muistelenko väärin että TTiD:ssä pienemmän ja isomman ahtimen magneettiventtiilit pystyi vaihtamaan ristiin? Eli sillä ainakin voisi kokeilla siirtyykö ongelma tuolta alueelta alemmille kierrosluvuille.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Eiköhän tuo paineanturi ala olemaan syypää. Paikallaan kun antaa kierroksia, niin ahdot nousee vajaaseen n. 170-180kpa:han. Ajossa tasakaasulla näyttää 60-70kpa yli pyynninn koko ajan.
93SC TTiD
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

jefreitteri kirjoitti:Kyllä sinne mahtuu laittamaan pellin palaa aika helpostikin. Itsellä ei antanut koodia vaikka oli hetken EGRn piuha irti, mutta mistä sitä tietää miten se käyttäytyisi pidemmän päälle. Helpoin paikka on varmaan laittaa siihen eGRn ja imusarjan väliin tulevaan putkeen se laippa. Ei liene väliä kumpaan päähän.
Sorry tyhmä kysymys, mutta missä tuo EGR:n piuha on? Tulppalevyä odotellessa vikakoodia pukkaa. Ajattelin väli-apuna napata johdon irti. Onnistuuko kerrostalon parkkiksella taskulampun valossa? :saab:
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Kyllä se vaan niin on, että jos meinaa tuon EGR:n laipan alle laittaa sen tulppalevyn, niin se itse EGR on viskattava mäkeen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä sen laipan voi laittaa mihin tahansa liitokseen EGR-kanavassa, ei ole pakko laittaa venttiilin tilalle.. Putkihan tulee pakosarjasta, menee EGR-jäähdyttimen läpi, ja lopuksi EGR-venttiilin kautta imusarjaan.

Ei löydy nyt WIS:stä tai EPC:stä havainnollistavaa kuvaa missä venttiili on, mutta suojakopan alla moottorin kuskinpuoleisessa päädyssä (kannen korkeudella). WIS:n kuvasta näkee minkänäköinen laite on jolloin voisi onnistua paikallistaa..

2xturbo:n auto on hyvin erikoinen tapaus kun tuottaa edelleen ajan mittaan vikakoodia EGR:stä, vaikka tismalleen samalla versionumerolla oleva softa ei sitä parissa muussa autossa tee. Mikä on tarkka koodi muuten?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

P0404-50.

1x/vko tuota koodia tarjonnut. Tänään tää yksilö ei pitänyt ilmoista; 100km motaria ja n. 22 x vikakoodi. Läppäri auki ja painelin vikakoodin poistoa siinä samalla.

Pitää kurkkia uudelleen, josko jotain johtohässääkkää uskaltaisi repiä irti.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ahaa joo, tuo koodi viittaa suoraan EGR-venttiilin asentovirheeseen eli kun venttiili pysyy hieman raollaan vaikka softan toive on täysin kiinni. Taitaa jumittaa mekaanisesti hieman, jotan karstanpalaa ehkä välissä.. Ei ollut virtausvikakoodi joten välttämättä tulppalevy ei vaikuta. Johdon irrotusta voi koittaa, toinen olisi käyttää venttiiliä pois ja putsata ja laittaa takaisin tulppalevyn kanssa niin että ei pääse enää sotkeutumaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin