TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Tilasin Ebayn kautta Vauxhallpartswarehousesta. Muistin hinnan hieman alakanttiin, olikin 45,50£ kipaleelta. Ma tilaus, eilen oli pakettikortti odottamassa.
93SC TTiD
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

jcarlson kirjoitti:Jeps, viittaa siihen että EGR-venttiilissä on joku fyysinen jumi, asentotieto ei vastaa softan ohjausta (täysin kiinni).

Nyt kun johto on pois, niin ei enää saa venttiilin asentotietoa eikä näin ollen koodiakaan tule. Tulee vaan tuo eri koodi sitten siitä että kyseisessä johdossa on katkos.
Ei ole mitään vaikutusta auton toimivuuteen, eli ainoa haittapuoli tällä hetkellä on tuo koodi sekä vikavalon palaminen. Katsastukseen mennessä se tietysti haittaa valon silmään pistämistä enemmän.

Uskoisin että tuon saisi poistettua softasta tutkimalla ja kokeilemalla mistä löytyy tuon venttiilin asentosignaalin diagnostiikka (joko sähköinen jolloin voi jättää johdon irti, tai looginen jolloin voi jättää johdonkin paikoilleen). Tähän voi mennä jokunen viikko ja muutama softaversio, sinänsä itse päivitys ei kustanna mitään koska menee tuotekehityksen piikkiin.

Nopeiten tuon saanee kuntoon kun venttiilin saisi mekaanisesti kuntoon, voisi ehkä kannattaa irrottaa ja puhdistaa ja hieman tutkia. Samaa vikakoodia ei ole muissa tullut, joten tässä ko. venttiilissä pitäisi olla joku ihan aito mekaaninen tai sähköinen vika.
Do dih :) EGR venttiilihän siellä oli mekaanisesti jumissa. Putsasin crc:llä. Venttiili lähti liukumaan. Laitoin piuhan takaisin kiinni, nollasin vikakoodit ja moottorin vikavalo poistui. Nyt saa muuten jo tulppalevyjäkin juuroopasta: ebay.co.uk ja EGR TTID PLATE hakusanoina. Sellainen meni samalla paikoilleen. Jos tilaatte, niin muistakaa pyytää ilman reikää. Nyt pitäis mennä katsastuksesta läpi 8)
BMW f11 535xd -13
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hyvää tietoa että mistä vika löytyi ja että TTiD laippaakin löytyy, näkyy siis olevan sama kuin 1.6JTD:ssä. Ostin heti itselle hyllyyn noita laippoja joten pian on mahdollista saada sopiva tulppalaippa ohjelman mukana heti, sekä TTiD että TiD moottoreihin. Asennukset tapauskohtaisesti sopien sitten.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Janney
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 11:12

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja Janney »

juhokare kirjoitti:
petrisa kirjoitti:onko testerillä katsottu ja mitä se kertoi?
jmaatta testasi:

Ei ollu tällä kertaa EGR/DPF...

P042A (05) - Pakokaasun takimmaisen lämpötila-anturin virtapiiri, katkos/oikosulku B+:aan.

Johto jostain kohtaa poikki veikkaisin.

...

Oli arpapeliä kumman valitsin testaajaksi. Mutta tuota se kertoi ja vikaa anturin johdossa ei ollut.
Sijaitseeko tämä anturi DPF:n kyljessä vaiko missä? Omaan Sabaan pukkas saman koodin.. :x
Vastaa Viestiin