TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Bildelsbasenilta ainakin jokunen käytetty löytyy: http://www.bildelsbasen.se/?link=list&s ... y=55557052
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Huoltoliikkeessä on käytettä. Mitään ei vaihdettu, mutta todettiin, että todennäköisesti johto on ehjä. Se todella oli hyvin ehjän näköinen. Tässä sitten nyt epäillään taka-anturivikaa. Tietääkö kukaan, mistä saisi uuden oikean anturin halvalla? Ebaysta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Juhokare, onko testerillä katsottu ja mitä se kertoi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

petrisa kirjoitti:onko testerillä katsottu ja mitä se kertoi?
jmaatta testasi:

Ei ollu tällä kertaa EGR/DPF...

P042A (05) - Pakokaasun takimmaisen lämpötila-anturin virtapiiri, katkos/oikosulku B+:aan.

Johto jostain kohtaa poikki veikkaisin.

...

Oli arpapeliä kumman valitsin testaajaksi. Mutta tuota se kertoi ja vikaa anturin johdossa ei ollut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Marmoritiskillä hintaa takana olevaan anturiin oli runsas 300e ja Rikulla järkevämmät runsas 200e.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Saiko sen anturin testattua että se on oikeasti rikki? Tuossa ylempänä linkki halvempiinkin ratkaisuihin (käytetty Bildelsbasenin kautta).
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Alle 300 euroa se olisi omaankin ollut, mutta takuuseen meni.
Saisi vain sytyttää vikavalon anturin hajotessa, eikä mitään filtteri tekstejä kun se on jo tukossa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, kun tuota tukkeutunutta filtteriä yritettiin pakkopolttaa niin TECH2 kieltäytyi vikakoodin takia. Ja kun luki vikakoodit, niin sieltä löytyi tuo pakolämpöanturi. Samoin reaaliaikadatasta pystyi näkemään että anturin jännitelukema makasi toisessa ääripäässään (en nyt muista kummassa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Muistaakseni se näytti "liian kylmää".
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

jmaatta kirjoitti:Saiko sen anturin testattua että se on oikeasti rikki? Tuossa ylempänä linkki halvempiinkin ratkaisuihin (käytetty Bildelsbasenin kautta).
Ei saanut testattua! Toimivatko nuo nk. halvemmat ratkaisut? Ovatko ne käytettyjä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ei saanut testattua? Yleismittari johdon päihin ja vastusmittaus?

edit2: ehjän anturin vastus huonelämpötilassa näkyy olevan noin 215 ohmia ja lämpötilan noustessa vastus kasvaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tämä testausohje tuli liian myöhään. Auto kävi nosturilla ja silloin olisi pitänyt tietää tehdä oikein, mutta sain ohjeen liian myöhään.

Kiitän ohjeista, pidämpä mielessä nuo ohmit.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Myös tuota tarkoitin, että testattiinko mitä lämpötilaa anturi näytti livedatana vikakoodin luennan lisäksi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Jmaatta varmaan tietää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ei tullu livedataa vilkaistua kun vikakoodi oli niin selvä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin