Mikä kytkin 9-3:een
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kylläpä se käytännössä ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa V6 moottori, johon tuo 250 mm:n levy käy!
Ongelmahan on se, että tuohon vauhtipyörään on koneistettu potero, johon kytkinlevy uppoaa ja sen halkaisija on
hieman yli 240 mm.
Ongelmahan on se, että tuohon vauhtipyörään on koneistettu potero, johon kytkinlevy uppoaa ja sen halkaisija on
hieman yli 240 mm.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Minkä mukaan tuo levyn halkaisija menee?
Kun porukka noita kutosen paketteja laittanu kuitenkin.
Varmistin asian ja levy on 240mm eli se sopii.
Sitten vielä ratkaistava että hankkiiko sinne tuon alkuperäisen kaksoismassan, 5v kovan vai kovan kevennetyn vauhtiksen.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kytkin antoi loppumisen merkkejä ja tarttis vahvempaa tilalle. Miltä seuraava setti vaikuttaa. Tartteeko noiden lisäksi vielä jotain muuta? tiivisteitä vaihtaa tms? Laatikko on 6-vaihteinen manuaali ja malli lukee sigussa.
https://www.neobrothers.co.uk/performan ... eed--450nm
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... r-93186759
https://www.neobrothers.co.uk/performan ... eed--450nm
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... r-93186759
9-3 aero 2.0T -03 Stage3 Biopoweroitu
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Löytyiskö keneltäkään tietoa minkä kokoiset / pituiset vauhtipyörän pultit tähän kovaan vauhtikseen käy B207 / Z20net koneessa:
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... l-55352485
Jossain kohtaa tätä toikkia muistan löytäneeni maininnan että aikaisemmin kerrottu mutta ei ole osunut silmään mittoja.
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... l-55352485
Jossain kohtaa tätä toikkia muistan löytäneeni maininnan että aikaisemmin kerrottu mutta ei ole osunut silmään mittoja.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
207r aerossa,tosin kaksoismassassa oli 27 mm pultit,uudet taitaa olla sen 25mm,tönärillä pohjaan on 31 mm...
Viimeksi muokannut Jerkkuli, Ke Huhti 22, 2020 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Niin,ja 10 mm 1,25 nousulla 10.9 kovuus..
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Terve,
pitäisi kytkin etsiä Suappiin. Auto on 9-3 SC 2007, 1.8t, 5-v manuaali, ohjelma päivitetty ~220hv/330Nm tasolle. Mittarissa karvan päälle 220tkm. Ilmeisesti kiinteällä vauhtipyörällä? Tähän ehkä olisi kiva saada vahvistus.
Mitä vaihtoehtoja tuohon olisi? Ilmeisesti 9-5 Aeron kytkin, mutta meneekö ajotuntuma liian räyheäksi? Emäntä ajelee autolla myös, joten pientä joustoa pitäisi löytyä.
thesaabsite antaa OEN koodiksi: 55562985 ( Clutch kit FWD 6 Speed ). Ja sillä kun katselee autodocista niin esimerkiksi antaisi tällaisen "Sachs XTend kytkinpaketti, Tuotenumero: 3000 951 823". Paljonkohan tuo kestäisi vääntöä ja passaako varmasti?
Työsylinteri antaa OEN koodiksi: 55558371 ( Clutch slave CYL ). Siihen antaa taas autodocista Työsylinteriä / Irroitusmekanismia, mutta taitaa olla sama asia. Niitä tuntuu olevan ihan riittävä määrä, onko ehdotuksia millaisia merkkejä kannattaa suosia?
Tarkoitus ei ole sen enempää viritellä tuota autoa ainakaan itse, ihan käyttiksenä on ja tulee vielä toivottavasti hetken olemaan. Kiitoksia vinkeistä etukäteen!
pitäisi kytkin etsiä Suappiin. Auto on 9-3 SC 2007, 1.8t, 5-v manuaali, ohjelma päivitetty ~220hv/330Nm tasolle. Mittarissa karvan päälle 220tkm. Ilmeisesti kiinteällä vauhtipyörällä? Tähän ehkä olisi kiva saada vahvistus.
Mitä vaihtoehtoja tuohon olisi? Ilmeisesti 9-5 Aeron kytkin, mutta meneekö ajotuntuma liian räyheäksi? Emäntä ajelee autolla myös, joten pientä joustoa pitäisi löytyä.
thesaabsite antaa OEN koodiksi: 55562985 ( Clutch kit FWD 6 Speed ). Ja sillä kun katselee autodocista niin esimerkiksi antaisi tällaisen "Sachs XTend kytkinpaketti, Tuotenumero: 3000 951 823". Paljonkohan tuo kestäisi vääntöä ja passaako varmasti?
Työsylinteri antaa OEN koodiksi: 55558371 ( Clutch slave CYL ). Siihen antaa taas autodocista Työsylinteriä / Irroitusmekanismia, mutta taitaa olla sama asia. Niitä tuntuu olevan ihan riittävä määrä, onko ehdotuksia millaisia merkkejä kannattaa suosia?
Tarkoitus ei ole sen enempää viritellä tuota autoa ainakaan itse, ihan käyttiksenä on ja tulee vielä toivottavasti hetken olemaan. Kiitoksia vinkeistä etukäteen!
Re: Mikä kytkin 9-3:een
En tuohon kyllä 6-vaihteisen kytkintä lähtisi tilailemaan.
Joko sivusto näyttää tiedon väärin tai olet laskenut autosi vaihteet väärin.
Itse laitoin taannoin tuon 9-5 Aeron kytkimen ja olin tyytyväinen. Se ottaa kuitenkin kiinni eri tavalla kuin alkuperäinen, eli vaatii pienen totuttelun.
9-5 2.0 Tid 2010
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Jep, taitaa tuo sivusto näyttää väärin. Aika varmasti 2,5 vuotta autolla ajaneena siinä on 5 vaihdetta plus pakki. Pääsin tänään kaverin 9-5 aeron kytkimellä varustettua testaamaan ja kyllä se itsellekin taitaa tulla - ihan jeppis ajettava kyllä. Vähän alkoi turhautuminen iskeä kun tuota viestiä kirjoitti, mutta sitten kun vähän töiden lomassa jaksoi keskittyä ja etsiä tietoa niin sieltä sitä alkoi löytymään lopulta.
Viestiketjuja kun tässä on päivän tutkinut niin kyllä vahva luotto on siihen, että autossa on suurella todennäköisyydellä kiinteä vauhtipyörä ja siihen meinasin tällaista pakettia laittaa tilaukseen:
https://www.autodoc.fi/sachs/1221488
https://www.autodoc.fi/lpr/2361789
Hammasluku 14 ja halkaisija 240 tuntuvat toistuvan tuolla tutkiessa niin näiden perusteella tuo setti olisi osuva. Irroitusmekanismista jusahh oli laittanut aika hyvän vertailun niin sen perusteella pitäisi osua kohdalleen. 8/6mm asennusholkit sitten vielä tekee jostain niin eiköhän ala kytkin napsumaan kiinni taas.
Silmälaakerista sain vinkkiä, että se kannattaisi samalla vaihtaa. Millähän nimellä tuo osa löytyy esim autodocista?
Viestiketjuja kun tässä on päivän tutkinut niin kyllä vahva luotto on siihen, että autossa on suurella todennäköisyydellä kiinteä vauhtipyörä ja siihen meinasin tällaista pakettia laittaa tilaukseen:
https://www.autodoc.fi/sachs/1221488
https://www.autodoc.fi/lpr/2361789
Hammasluku 14 ja halkaisija 240 tuntuvat toistuvan tuolla tutkiessa niin näiden perusteella tuo setti olisi osuva. Irroitusmekanismista jusahh oli laittanut aika hyvän vertailun niin sen perusteella pitäisi osua kohdalleen. 8/6mm asennusholkit sitten vielä tekee jostain niin eiköhän ala kytkin napsumaan kiinni taas.
Silmälaakerista sain vinkkiä, että se kannattaisi samalla vaihtaa. Millähän nimellä tuo osa löytyy esim autodocista?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Silmälaakeria voisi etsiä Pilot Bearing nimikkeellä?
Re: Mikä kytkin 9-3:een
UppiaGTS kirjoitti: ↑Ti Maalis 10, 2020 23:32Ok eli tuohon kutosen sopivuuteen tuli selvyys, kaiken järjen mukaan sinne silloin pitäisi tuo kutosen stage 3 kytkinkin mennä?vesa67 kirjoitti: ↑Ti Maalis 10, 2020 22:45Ensinnäkin vakiomalliston osista perustietoja; v6 kytkin ja kaksoismassa menee heittämällä ja kestää hyvin vääntöä. Paljonkos olet akselilta ottamassa ?
Toisekseen tuo v6 lätty on jousittamaton ja jos sen laitat kiinteän vauhtipyörän kaveriksi niin käytettävyys kärsii, voimansiirron osalta jos joustoa ei ole vp:ssä tai kytkinlevyssä niin seuraavaksi vaihteisto joustaa.
Tuosta virikytkimestä en tiedä mitään.
Tuosta joustosta lueskellut ja osa porukasta ilmeisesti ihan tyytyväisiä olleet vaikka vähän ääntääkin.
Ja ilmeisesti kuvasta päätellen ainakin tuossa stage3 kytkimessä olisi jousto?
Vauhtipyörä menee vaihtoon kuitenkin kun tuo kytkin on luistellut pitemmän aikaa.
290hp 407nm oli syksyllä penkissä, sen jälkeen vaihdettu tuo uudemman mallinen pakosarja ja ehkä tuolla vielä joku muukin saattaa hieman ahdistaa kun vastaavalla setupilla otettu paljon enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä itsellä tuli.
Edit:
Mahtaako noissa nelos ja kutoskoneissa olla sama vauhtis ja jos ei niin käykö kuitenkin ristiin?
Jonkun 3000km ajettu uudella setillä.
Hyvin kyllä pitää mutta tohon rahaan täytyykin.
Eli briteistä tilattu CG-motorsportin 2.8l t stage 3 kykä mikä tuli z20net koneeseen ja neonilta kiinteä vauhtis.
Vähänhän se joo kilkattaa mutta ei älyttömästi.
Jännitti viedä pajalle kykän vaihtoon kun britit monessa s. Postissa väitti ettei 2.8lT kykä käy z20net koneeseen.
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Kiitos tämän threadin, löytyi tarpeeksi tietoa siitä, että sai kytkinrempan hoidettua. Nyt on tuossa -07 1.8t:ssä femman kytkinpaketti ja pelaa kuin unelma, tuntuma alkuun hieman erilainen, mutta nopeasti siihen tottui. Helkkarin hyvä tuo kytkin tuntuisi olevan kun pitää ihan loppuun asti. Kiinteä vauhtis siellä oli eli sille ei tarvinnut tehdä mitään tässä vaiheessa.
Mitähän sitä seuraavaksi keksisi kun viime kesänä vaihdettiin eteen alatukivarret ja taakse ylätukivarret sekä nyt kytkinrempan yhteydessä keskivakaajan helat, takajarrut(satulat,levyt,palat). Ainakin on nyt taas miellyttävä ajella eikä kolise pätkääkään.
Kiitos vain tietäjille, suuri apu oli tässä rojektissa!
Mitähän sitä seuraavaksi keksisi kun viime kesänä vaihdettiin eteen alatukivarret ja taakse ylätukivarret sekä nyt kytkinrempan yhteydessä keskivakaajan helat, takajarrut(satulat,levyt,palat). Ainakin on nyt taas miellyttävä ajella eikä kolise pätkääkään.
Kiitos vain tietäjille, suuri apu oli tässä rojektissa!
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Täytyypä pöljänä kysellä vaikka tätä olen lueskellut edes takasin että sopisiko mahdollisesti täällä foorumilaisella myynnissä oleva og9-5 mallin sintterikytkin omaan ng9-3ss 1.8t my03 5-loviseen tötteröön? Tässä siis jos oikein olen käsittänyt on tuo kaksoismassa vp, jos ei niin onko esim suoraa osanumeroa mistä saisi jonkun järeämmän kytkimen nykysen tilalle? Löytyykö esim.motonet tai ym, ja ei tarvi siis vaihdella tuota vauhtipyörää kiinteänmalliseen? Pahoitteluni luetun ymmärtäminen ei ole paras vahvuus aina välttämättä
Edit:Ja painelaakeri tietysti uusi samalla kun kytkin vaihdetaan, näille jos siis joku osanumero löytyisi niin olisin hyvin kiitollinen
Edit:Ja painelaakeri tietysti uusi samalla kun kytkin vaihdetaan, näille jos siis joku osanumero löytyisi niin olisin hyvin kiitollinen
Re: Mikä kytkin 9-3:een
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=500
Esimerkiksi tuossa on NG9-3 kaksoismassavauhtipyörälliseen sopiva kytkin. Tuo on ns. "B207R" kytkin eli kolkki aeron kytkin, ja se on sama tosiaan kuin 2,2TiD kytkin.
Vastaavasti laadukas alkuperäislaatuinen työsylinteri kolkkiin löytyy esimerkiksi:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... b495339508
Jos on kaksoismassavauhtipyörä, niin kytkinlevyssä ei ole jousitusta. Vastaavasti kiinteän vauhtipyörän tapauksessa kytkinlevyssä pitää ehdottomasti olla jousitus.
9-5 Aeron kytkinlevyssä on jousitus, koska ko. autossa on kiinteä vauhtipyörä. En laittaisi kaksoismassavauhtipyörän kanssa jousitettua levyä.
Esimerkiksi tuossa on NG9-3 kaksoismassavauhtipyörälliseen sopiva kytkin. Tuo on ns. "B207R" kytkin eli kolkki aeron kytkin, ja se on sama tosiaan kuin 2,2TiD kytkin.
Vastaavasti laadukas alkuperäislaatuinen työsylinteri kolkkiin löytyy esimerkiksi:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... b495339508
Jos on kaksoismassavauhtipyörä, niin kytkinlevyssä ei ole jousitusta. Vastaavasti kiinteän vauhtipyörän tapauksessa kytkinlevyssä pitää ehdottomasti olla jousitus.
9-5 Aeron kytkinlevyssä on jousitus, koska ko. autossa on kiinteä vauhtipyörä. En laittaisi kaksoismassavauhtipyörän kanssa jousitettua levyä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä kytkin 9-3:een
Oorait kiitokset tuhannesti pikaisesta vastauksesta, täytyy ostella nuo kilkkeet tuolta ja katsella joku korjaamo joka sen innostuisi "järkihintaan" vaihtamaanPakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 14:14https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=500
Esimerkiksi tuossa on NG9-3 kaksoismassavauhtipyörälliseen sopiva kytkin. Tuo on ns. "B207R" kytkin eli kolkki aeron kytkin, ja se on sama tosiaan kuin 2,2TiD kytkin.
Vastaavasti laadukas alkuperäislaatuinen työsylinteri kolkkiin löytyy esimerkiksi:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... b495339508
Jos on kaksoismassavauhtipyörä, niin kytkinlevyssä ei ole jousitusta. Vastaavasti kiinteän vauhtipyörän tapauksessa kytkinlevyssä pitää ehdottomasti olla jousitus.
9-5 Aeron kytkinlevyssä on jousitus, koska ko. autossa on kiinteä vauhtipyörä. En laittaisi kaksoismassavauhtipyörän kanssa jousitettua levyä.