Keulatutkan ongelma

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TeamEetu
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 20:29
Paikkakunta: Orivesi

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja TeamEetu »

Jos ne tutkan anturit on vaan niin herkkiä lentävälle loskalle, vedelle. Kiihdyttäessä keula nousee ja tutka luulee että maasto laskee voimakkaasti. sen takia varottelee. Jossain tarvike sarjoissa on minuutin viive pakittelun jälkee millon keula tutkat pysyy aktiivisena.
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Olisiko parempi kytkeä erillisen napin taakse, kuten bmw, jolloin on päällä vain tarvittaessa. Ei tuosta varmaankaan hätäjarrutusassistenttia saa aikaan. :D
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Unohda koko juttu sillä tohon meidän cabbeen laitettu Saksassa Waeco:n "MagigWatch MWE850" joka pitäisi olla ihan laadukas laite mutta mielestäni ei toimi ollenkaan niinkuin NG 9-5:sen org. tutka joka toimii ihan hyvin.
Tuo huutelee ihan koska sitä huvittaa ja onneksi siinä on katkaisija josta sen piipityksen saa pois sillä muuten menisi hermo.
Keulatutkan pitäisi olla sellainen että se ei toimi yli 5 km/h nopeudessa. Tällä ominaisuudella voisi varmaan eliminoida turhat hälytykset mm. liikenteenjakajista ym..

Omassa autossa keskusyksikkö on kiinni akun sivussa ja näyttö + sille varmaan jälkikäteen "viritetty" katkaisija keskikonsolissa.
Muutama kuva:
http://tinyurl.com/mgxdbea
http://tinyurl.com/ldyr7sl
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ei sitten vaikuta siltä, että kannattais nähdä asentamisen vaiva. Onhan toi keula aika helposti hahmotettavissa, ehkä tutkasta olis vähän apua keskustan taskuparkkeerauksia ajatellen. Mutta kellään ei tunnu olevan hyviä kokemuksia...

Siistiä asennustyötä, tossa mukitelineen vieressä on tosiaan hyvä paikka näytölle.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja SS »

Kytkinkin on melkein OEM-mallia :D

OT: Mikä tuo Nightpanel-napin yläpuolinen nuppi on?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja valtteri »

SS kirjoitti:Kytkinkin on melkein OEM-mallia :D

OT: Mikä tuo Nightpanel-napin yläpuolinen nuppi on?
Katonaukaisu kytkin = Cabriolet

Tuo OEM-kytkin laitettu varmaan sen jälkeen kun hermo on mennyt siihen että tutka huutanut hoosiannaa yhtenään :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keulatutkan ongelma

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Skodassa toimii etututka just tolleen, että napista päälle ja lähtee itsestään pois kun on tarpeeksi vauhtia (5 tai 10 km/h, en osaa sanoa)

Cobra mainostaa, että liitettävissä "Speed link", miten sitten mahtaa onnistua sabassa? Kovakattoisessa olis yksi noista namiskoista vapaana kytkimeksi, jos sitä onnistuisi jotenkin tähän tarkoitukseen käyttämään.

http://www.guardtec.co.uk/product/parki ... f0194.html
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin