Nimenomaan asfaltilla saa auton tuntumaan välillä liki takavetoiselta mutkakäyttäytymisessä. Ei yritä sortaa ulkokurvin puoleista eturengasta niin pahasti, johon esim tonnari oli kovin mieluusti aina alkamassa.ReAxs, Takatuennan tukivarret ja pallonivelten käyttäminen ulko- ja sisäpuolisten kumiholkkien asemesta sallivat pyörien liikkeiden tarkan hallinnan. Kaarrevoimien vaikuttaessa takapyörät kääntyvät aavistuksen verran vastakkaiseen suuntaan kuin etupyörät, toisin sanoen kaarteen ulkopuolisen takapyörän haritus ja sisäpuolisen pyörän auraus kasvavat.
Tämä vähentää tehokkaasti aliohjautumista tilanteissa, joissa kuljettaja joutuu kääntämään ohjauspyörää voimakkaasti vaikkapa kaarteen kiristyessä. Saab ReAxs ominaisuus vähentää auton pyrkimystä aliohjautua kaarteessa, koska takapyörät noudattelevat etupyörien ajolinjaa sen sijaan, että vain seuraisivat auton keulaa. Kuljettajalle tämä merkitsee sitä, että auto on tasapainoinen ja hauska ajettava, kun se vastaa tarkasti ohjauspyörän liikkeisiin.
Liekö tästä ominaisuudesta johtuen ESP siirtyy M08:sta eteenpäin poiskytkettäväksi SID:n kautta. Ei pistä heti "aloittelijan" silmään se nappi siinä kojelaudassa. SC:llä ei ainakaan kannata talvella ajaa metriäkään ilman ESP:ä.
Ja tuskinpa millään muullakaan mallilla.
Viime talvena vertailin 9-5 2.0t A farkkua omaan 9-3 SC:n peräjälkeen. 9-5:ssä oli kitkat alla joten vertailu oli epäreilua siinä mielessä. Mutta kuitenkin, isomman käytön on aina isomman käytöstä. Samaa laivamaista menoa havaittavissa kuten tonnarissakin. Kirjoittelin tuosta koeajelusta muistaakseni tännekin ja se taisi kirvoittaa ihan keskustelun poikasta..
Suosittelen 9-3:n koeajoa vitosen jälkeen.