2.2 TiD turbon tiivisteet + pultit

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
guassimo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 13:47
Paikkakunta: Vaasa

2.2 TiD turbon tiivisteet + pultit

Viesti Kirjoittaja guassimo »

9-3 ss 2.2 TiD:stä meni turbo meni rikki ja uutta originaalia on jo katseltu, mutta mitä muuta tarvitsee kuin pelkän turbon ja onko noihin jotain valmiita paketteja tarjolla, joissa on pultit/mutterit ja tiivistepaketteja? Meinaan, kuinka helposti nuo pultit aukeaa, vai menevätkö ne heti suosista uusiksi?

Ebaystä englannista ja saksasta olen noita katsellut.
147 GTA
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: 2.2 TiD turbon tiivisteet + pultit

Viesti Kirjoittaja lamar »

Pulteista ja muttereista en osaa sanoa tarviiko vaihtaa/menevätkö rikki, sen näkee sitten vaihdon yhteydessä. Toivottavasti kestävät/ovat ehyet, ettei tarvi niitäkin hankkia uusia, tiivisteet olen nimittäin jo hankkinut valmiiksi turbon vaihtoa ajatellen. Turbo on tulossa Englannista (Neobros), tiivisteet ostin marmorilta. Tarvittavia tiivisteitä on ainakin:
- 90467805 öljynpaluuputki
- 9226145 turboahdin
- 11056391 öljynpaineputki (2kpl messinkiprikkaa)
- turbon/pakosarjan tiiviste (90500695)
Lisäksi jos pakosarja pitää käyttää irti, niin uusi pakosarjan/sylinterinkannen tiiviste (55351605)

Uuden ahtimen vaihto itsellä mahdollisesti tulevana viikonloppuna, riippuen ehtiikö uusi ahdin saapua perille.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
guassimo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 13:47
Paikkakunta: Vaasa

Re: 2.2 TiD turbon tiivisteet + pultit

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Jatkoa kun saatiin turbo vaihdettua. Itse vaihto meni hyvin... Turbo tuli TurboLaderPL
kaupasta Ebayn kautta tilattuna. Ei valittamista.

Autolla on nyt ajettu rauhalliseen tahtiin hetken matkat ja nyt sitten koitettiin 4 - 5 kunnon kiihdytystä täysillä 2 ja 3 vaihteilla. Ensin tuli kovat mustat savut, siis nokea ja kiihtyvyys oli hyvää, sen jälkeen meni johonkin vikatilaan, ja kierrokset jäävät vähän alle 3000 ja savuttaa kovasti, eli voisiko olla niin että öljyt, jotka rikkoutuneen turbon pakopesän kautta ovat jääneet pakoputkeen ja katalysaattoriin (onko näissä katalysaattori?) ovat tukkineet pakoputken? Mitäs kaikkea antureita tuolla on??
147 GTA
Vastaa Viestiin