Apukuskin Airbag poiskytkentä
Apukuskin Airbag poiskytkentä
Onko kukaan tehnyt?
Onnistuu ilmeisesti jonkin suuruisella vastuksella?
Kakarajakkara pitäis saada etupenkille.
Onnistuu ilmeisesti jonkin suuruisella vastuksella?
Kakarajakkara pitäis saada etupenkille.
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Onkohan kuinka järkevää puuhaa? itse en kyllä muksua laittais eteen ja luottais johonkin itse asenneltuun vastukseen
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
9-5 2.3t wagon -02
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Saabilla on olemassa muutos-sarja (osanumero 12799637). Voisi kuvitella, että myyvät vain asennettuna.
93SC TTiD
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Meikäl on NG900 cabissa repsikan bägi korvattu vastuksella ja on aika saletti että se ei sieltä räjähdä silmille. Jos kolkkiin saa samanlaisen, eli poistaa bägin ja panoksen, niin eiköhän se oo aikalailla sama. Siihen en ota kantaa, että miten toi onnistuu tai onnistuuko.
Muksun turvaistuin kyllä kulkee takapenkillä tossa kolkissakin, en oo nähny mitään syytä, että miks se pitäis laittaa etupenkille.
Muksun turvaistuin kyllä kulkee takapenkillä tossa kolkissakin, en oo nähny mitään syytä, että miks se pitäis laittaa etupenkille.
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
No toki jos idea on poistaa koko tyyny ja "korvata" se vastuksella niin asia on eri. Ajattelin että kyseessä on joku järjestelmän kusetus
9³ sc 1.8t -06
9-5 2.3t wagon -02
9-5 2.3t wagon -02
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Eipä taida olla mitenkään laillinen tuo vänkärin airbägin poiskytkentä kuin vain sillä oikealla muutossarjalla.
Jos kolari sattuu ja vänkärin bägi ei laukea, niin saa olla aivan varma siitä, että tutkijalautakunta tutkii syytä bägin laukeamattomuuteen. Totuuden paljastuessa (eli paljastuu järjestelmän huijausvastus) alkaa ko. vilungin tekijällä olla tukalat paikat. Turvalaitteisiin kajoaminen "virittelemällä" niitä muutoin kuin tarkoituksen mukaisilla asennussarjoilla on vakava rike.
Kaikkihan menee hyvin niin kauan kuin mitään ei satu. Joten muutoksia ko. järjestelmään tehtäessä tehdään ne asianmukaisesti. Ei se muutossarja turhaan ole olemassa.
Sellainen muistikuva mulla on, että turvatyynyn saa poistaa käytöstä, jos ko. mallia on ollut myynnissä ilman tätä varustetta. Ja en usko, että ng9-3 on ollut ilman vänkärin tyynyä markkinoilla.
Jos kolari sattuu ja vänkärin bägi ei laukea, niin saa olla aivan varma siitä, että tutkijalautakunta tutkii syytä bägin laukeamattomuuteen. Totuuden paljastuessa (eli paljastuu järjestelmän huijausvastus) alkaa ko. vilungin tekijällä olla tukalat paikat. Turvalaitteisiin kajoaminen "virittelemällä" niitä muutoin kuin tarkoituksen mukaisilla asennussarjoilla on vakava rike.
Kaikkihan menee hyvin niin kauan kuin mitään ei satu. Joten muutoksia ko. järjestelmään tehtäessä tehdään ne asianmukaisesti. Ei se muutossarja turhaan ole olemassa.
Sellainen muistikuva mulla on, että turvatyynyn saa poistaa käytöstä, jos ko. mallia on ollut myynnissä ilman tätä varustetta. Ja en usko, että ng9-3 on ollut ilman vänkärin tyynyä markkinoilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Muutossarjan hinta yli 500e, pelkät vastukset 130e/kpl.
Re: Apukuskin Airbag poiskytkentä
Tuollainen muutos tarvitsee muutoskatsastaa ja muutoksen saa tehdä vain ajoneuvovalmistajan tai valmistajan edustajan ohjeiden mukaisesti. Olettaisin että siten muutoksen saa tehdä vain virallisella muutossarjalla. Ja tuon bagin saa poistaa vain, jos samanlaista autoa on saanut ilman kyseistä varustetta. En usko että on?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977