9-3 ostamassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kuluttajansuoja autokaupassa 6kk, ei koskene kulutusosia..?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6448
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu :twisted: Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.

Eski
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja TKL »

Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu :twisted: Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.

Eski
Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja tturku »

Eskin pointti tuskin oli siinä että se ei ole laillinen, vaan lähinnä viittasi takuun saamiseen. Meidän omat softaajat ovat vaan havainneet, että BSR:n softat on vähän arveluttavasti tehty välillä? Eli ei välttämättä parhaasta päästä moottorin kestävyyden suhteen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6448
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kaikki softavirit pitäisi lain mukaan muutoskatsastaa, mutta eipä se onnistu ellei softan mukana tule katsastuksessa tarvittavaa todistusta. Sellaista paperia ei ole toistaiseksi saanut kuin Saabin omien ja Hirschin virisarjojen mukana... BSR:n (ja Nordicin) softissa on ollut sellaisia tekeleitä, että omaan autooni en niitä huolisi.

Eski
t-t
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 04:02

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja t-t »

Eski kirjoitti:Kaikki softavirit pitäisi lain mukaan muutoskatsastaa, mutta eipä se onnistu ellei softan mukana tule katsastuksessa tarvittavaa todistusta. Sellaista paperia ei ole toistaiseksi saanut kuin Saabin omien ja Hirschin virisarjojen mukana... BSR:n (ja Nordicin) softissa on ollut sellaisia tekeleitä, että omaan autooni en niitä huolisi.

Eski
Mitä nyt näistä BSR softista on tälläkin foorumilla ollut puhetta, niin tuo "huolisi" on aika hienovaraisesti sanottu.
Ex: Saab 9-3 2,0t -07

Eikä vieläkään terve.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Rommitommi kirjoitti:
No otinpa neuvosta vaarin ja soitin sinnekin.
Kuluttajaneuvoja sanoi puhelinpalvelussa, että jälleenmyyjä olisi vastuullinen takuusta.

No nyt sitten odotellaan mitä Mäkelän auto vastailee. :?

Että osaa pientä ihmistä hatuttaa :evil:
Kuluttajaneuvonnasta soitettiin seuraavana päivänä ja kerrottiin Mäkelän auton olleen oikeassa.

Eli jos omistat alle 2-vuotiaan Saabin ja et ole sen ensimmäinen omistaja, niin takuusta on turha haaveilla!!

En tiedä tarkemmin mitä autolle tehtiin, kun hirveessä kiireessä hain, mutta ainakaan penkki ei natise enää ja laturin sanottiin olevan ihan kunnossa.

Täytyypä vielä antaa auton minulle myyneelle liikkeelle tunnustusta oikein isolla kädellä!!

Sanoivat, että kaikki menee heidän piikkinsä ja voidaan laskuttaa suoraan liikkeeltä "takuuajan" loppumiseen asti (vielä 1.5kk), koska eräänä myyntipuheena oli, että autossa olisi vielä tehdastakuu..Tämän jälkeen sovelletaan normaalia kuluttajansuojaa.
Eikä tarvinnut vääntää millään tapaa, liike itse halusi hoitaa asian näin, enpä olis koskaan uskonut 8)

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ei kun kovaa ajoa! :)
Tomppa & Saabit myyty :(
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4629
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Sen verran kannattaa huomioida, että tuohon nimim. Gradonin katsastamaan autoon (vm -03) ei mene biopowersofta heittämällä sisään. Tarvitaan niitä "rautamuutoksiakin". Ihan softan vaihtohomma bsr -> biopower se ei siis ole.

Kuitenkin nämä jutut BSR:n huonoista softista on aivan todellisia ja niistä kannattaa kyllä luopua. Jos ei välttämättä halua panostaa biopoweriin, niin voi samoilta softan tekijöiltä laittaa pelkän bensavirisoftankin. Se tapahtuu helposti. Vakavasti kannattaa kuitenkin harkita biopoweria, kun kohtuu pienillä lisätöillä sen saa samalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

TKL kirjoitti:
Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu :twisted: Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.

Eski
Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?
Aiemmin asiasta, myös tällä foorumilla keskusteltu. Kaikki turboahdettuun ajoneuvoon tehtävät moottorinohjausjärjestelmän ohjelmalliset muutokset on muutoskatsastettava, vaikka tehoa ei tulisikaan lisää. Jos haluaa täysin katsastuslaillisen...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja TKL »

Pakari kirjoitti:
TKL kirjoitti:
Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu :twisted: Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.

Eski
Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?
Aiemmin asiasta, myös tällä foorumilla keskusteltu. Kaikki turboahdettuun ajoneuvoon tehtävät moottorinohjausjärjestelmän ohjelmalliset muutokset on muutoskatsastettava, vaikka tehoa ei tulisikaan lisää. Jos haluaa täysin katsastuslaillisen...
Eiköhän tuo ollut tiedossa, heitin lähinnä sarkasmilla tuon kysymyksen kun siinä mainittiin pelkästään tuo iso paha BSR jolla tuli itse ajeltua kolmisen vuotta ilman ongelmia :wink:
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
iisakki88
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 20:06

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja iisakki88 »

Moi.

Tarkoitus olis lähtee maanantaina kattomaan kyseistä saabbia ja nyt tarviis vähän jelppiä ja muitten tietoutta näistä kun merkki on minulle ensimmäinen ja ei kehtais ostaa sikaa säkissä. joten tässäpä muutama kysymys.

Moottorin vaihteiston ja turbon kestävyys ja niitten yleisimmät viat/ongelmat? Kansi- ja huohotin vioista olen kuullut ainakin, mutta onko nekään sitten yleisiä? Ja onko tuon verran ajetussa jo turbo miten loppu?

Sähköhilppeet? Mitä näistä yleensä hajoaa?

Yleiset paikat mitkä kannattaa tutkia ja katsoa läpi.

Eikös nämä kuitenkin ole ketju koneita että luulis kohtalaisen huolettomia olevan tietysti eihän kuluvien osien vaihtoa siihen voi laskea.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5455473

Toivon pikaisia vastauksia ja kiitos jo etukäteen. :)
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Ei auta Iisakkia tämä viesti noiden kysymysten osalta, mutta olet varmaan katsonut tätäkin yksilöä http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5377113?

Verrattuna tuohon itse mainitsemaasi:
Ilmastointi manuaalinen vs automaattinen
Jakkarat manuaaliset vs sähköiset
Valot halogeenit vs xenon
Alusta vakio vs urheilullinen (jopa saabin sport?)
Audio basic vs parempaa (ainakin lisänäytön perusteella?)
Kilometrejä enemmän vs vähemmän
Hintaero ei mikään mahdoton....ehkä.
Ja vanteetkin komeemmat jos niitä arvostaa...no makuasia.

Henkilökohtainen valinta olisi tämä ehdottamani noista kahdesta. (kunhan satuin katsomaan tarjontaa lähellä hintaluokkaa)
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Tämäkään ei auta :) Tyyppivioista ja "ominaisuuksista" löytyy haulla aika paljon stooria.

Joten kun näitä kuitenkin tasaiseen kysellään, joku näppärä voisi tehdä tsekkauslistan ja modet kiinnittää sen.

Ugh
93SC TTiD
Jonaz
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 21:24

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Jonaz »

Lähetin iisakille yv:tä
makelja
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: La Kesä 02, 2012 10:48
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja makelja »

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5463966

siinä valmiiksi piristettyä ja etanolimuutettua autoa vuosiksi!
2x 9-3 SC my07 m5 biopower stage1+, KA
9-3SS 03 HA
900 T8 Aero special type M HA/KA

ex 9000 CS my95 2,0T stage1+
ex 900 8v 4d my85 m4
ex 900i 8v 4d my88 m5
ex 900i 8v 3d automat my88
ex. 9-3 SS 03 m5 biopower stage
Vastaa Viestiin