9-3 ostamassa
Re: 9-3 ostamassa
Kuluttajansuoja autokaupassa 6kk, ei koskene kulutusosia..?
Re: 9-3 ostamassa
Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.
Eski
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.
Eski
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: 9-3 ostamassa
Eskin pointti tuskin oli siinä että se ei ole laillinen, vaan lähinnä viittasi takuun saamiseen. Meidän omat softaajat ovat vaan havainneet, että BSR:n softat on vähän arveluttavasti tehty välillä? Eli ei välttämättä parhaasta päästä moottorin kestävyyden suhteen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 ostamassa
Kaikki softavirit pitäisi lain mukaan muutoskatsastaa, mutta eipä se onnistu ellei softan mukana tule katsastuksessa tarvittavaa todistusta. Sellaista paperia ei ole toistaiseksi saanut kuin Saabin omien ja Hirschin virisarjojen mukana... BSR:n (ja Nordicin) softissa on ollut sellaisia tekeleitä, että omaan autooni en niitä huolisi.
Eski
Eski
Re: 9-3 ostamassa
Mitä nyt näistä BSR softista on tälläkin foorumilla ollut puhetta, niin tuo "huolisi" on aika hienovaraisesti sanottu.Eski kirjoitti:Kaikki softavirit pitäisi lain mukaan muutoskatsastaa, mutta eipä se onnistu ellei softan mukana tule katsastuksessa tarvittavaa todistusta. Sellaista paperia ei ole toistaiseksi saanut kuin Saabin omien ja Hirschin virisarjojen mukana... BSR:n (ja Nordicin) softissa on ollut sellaisia tekeleitä, että omaan autooni en niitä huolisi.
Eski
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 9-3 ostamassa
Kuluttajaneuvonnasta soitettiin seuraavana päivänä ja kerrottiin Mäkelän auton olleen oikeassa.Rommitommi kirjoitti:
No otinpa neuvosta vaarin ja soitin sinnekin.
Kuluttajaneuvoja sanoi puhelinpalvelussa, että jälleenmyyjä olisi vastuullinen takuusta.
No nyt sitten odotellaan mitä Mäkelän auto vastailee.
Että osaa pientä ihmistä hatuttaa
Eli jos omistat alle 2-vuotiaan Saabin ja et ole sen ensimmäinen omistaja, niin takuusta on turha haaveilla!!
En tiedä tarkemmin mitä autolle tehtiin, kun hirveessä kiireessä hain, mutta ainakaan penkki ei natise enää ja laturin sanottiin olevan ihan kunnossa.
Täytyypä vielä antaa auton minulle myyneelle liikkeelle tunnustusta oikein isolla kädellä!!
Sanoivat, että kaikki menee heidän piikkinsä ja voidaan laskuttaa suoraan liikkeeltä "takuuajan" loppumiseen asti (vielä 1.5kk), koska eräänä myyntipuheena oli, että autossa olisi vielä tehdastakuu..Tämän jälkeen sovelletaan normaalia kuluttajansuojaa.
Eikä tarvinnut vääntää millään tapaa, liike itse halusi hoitaa asian näin, enpä olis koskaan uskonut
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ei kun kovaa ajoa!
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: 9-3 ostamassa
Sen verran kannattaa huomioida, että tuohon nimim. Gradonin katsastamaan autoon (vm -03) ei mene biopowersofta heittämällä sisään. Tarvitaan niitä "rautamuutoksiakin". Ihan softan vaihtohomma bsr -> biopower se ei siis ole.
Kuitenkin nämä jutut BSR:n huonoista softista on aivan todellisia ja niistä kannattaa kyllä luopua. Jos ei välttämättä halua panostaa biopoweriin, niin voi samoilta softan tekijöiltä laittaa pelkän bensavirisoftankin. Se tapahtuu helposti. Vakavasti kannattaa kuitenkin harkita biopoweria, kun kohtuu pienillä lisätöillä sen saa samalla.
Kuitenkin nämä jutut BSR:n huonoista softista on aivan todellisia ja niistä kannattaa kyllä luopua. Jos ei välttämättä halua panostaa biopoweriin, niin voi samoilta softan tekijöiltä laittaa pelkän bensavirisoftankin. Se tapahtuu helposti. Vakavasti kannattaa kuitenkin harkita biopoweria, kun kohtuu pienillä lisätöillä sen saa samalla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 ostamassa
Aiemmin asiasta, myös tällä foorumilla keskusteltu. Kaikki turboahdettuun ajoneuvoon tehtävät moottorinohjausjärjestelmän ohjelmalliset muutokset on muutoskatsastettava, vaikka tehoa ei tulisikaan lisää. Jos haluaa täysin katsastuslaillisen...TKL kirjoitti:Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.
Eski
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 ostamassa
Eiköhän tuo ollut tiedossa, heitin lähinnä sarkasmilla tuon kysymyksen kun siinä mainittiin pelkästään tuo iso paha BSR jolla tuli itse ajeltua kolmisen vuotta ilman ongelmiaPakari kirjoitti:Aiemmin asiasta, myös tällä foorumilla keskusteltu. Kaikki turboahdettuun ajoneuvoon tehtävät moottorinohjausjärjestelmän ohjelmalliset muutokset on muutoskatsastettava, vaikka tehoa ei tulisikaan lisää. Jos haluaa täysin katsastuslaillisen...TKL kirjoitti:Eli Biopower softauksen jälkeenkö ei tarvitse muutoskatsastaa vaikka tehoja tulee vähintään yhtä paljon kuin maptun / bsr vireistä ?Eski kirjoitti:Jep, "lastulle" on turha takuita kysellä. Eihän BSR-virillä varustettu auto ole edes tieliikennekelpoinen, koska tuskin on muutoskatsatettu Kannattaa oikeasti vaihtaa sen BSR:n kötöstyksen tilalle Biopower-softa purkkiin, niin voi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisemmin RE85:lla.
Eski
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Re: 9-3 ostamassa
Moi.
Tarkoitus olis lähtee maanantaina kattomaan kyseistä saabbia ja nyt tarviis vähän jelppiä ja muitten tietoutta näistä kun merkki on minulle ensimmäinen ja ei kehtais ostaa sikaa säkissä. joten tässäpä muutama kysymys.
Moottorin vaihteiston ja turbon kestävyys ja niitten yleisimmät viat/ongelmat? Kansi- ja huohotin vioista olen kuullut ainakin, mutta onko nekään sitten yleisiä? Ja onko tuon verran ajetussa jo turbo miten loppu?
Sähköhilppeet? Mitä näistä yleensä hajoaa?
Yleiset paikat mitkä kannattaa tutkia ja katsoa läpi.
Eikös nämä kuitenkin ole ketju koneita että luulis kohtalaisen huolettomia olevan tietysti eihän kuluvien osien vaihtoa siihen voi laskea.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5455473
Toivon pikaisia vastauksia ja kiitos jo etukäteen.
Tarkoitus olis lähtee maanantaina kattomaan kyseistä saabbia ja nyt tarviis vähän jelppiä ja muitten tietoutta näistä kun merkki on minulle ensimmäinen ja ei kehtais ostaa sikaa säkissä. joten tässäpä muutama kysymys.
Moottorin vaihteiston ja turbon kestävyys ja niitten yleisimmät viat/ongelmat? Kansi- ja huohotin vioista olen kuullut ainakin, mutta onko nekään sitten yleisiä? Ja onko tuon verran ajetussa jo turbo miten loppu?
Sähköhilppeet? Mitä näistä yleensä hajoaa?
Yleiset paikat mitkä kannattaa tutkia ja katsoa läpi.
Eikös nämä kuitenkin ole ketju koneita että luulis kohtalaisen huolettomia olevan tietysti eihän kuluvien osien vaihtoa siihen voi laskea.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5455473
Toivon pikaisia vastauksia ja kiitos jo etukäteen.
Re: 9-3 ostamassa
Ei auta Iisakkia tämä viesti noiden kysymysten osalta, mutta olet varmaan katsonut tätäkin yksilöä http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5377113?
Verrattuna tuohon itse mainitsemaasi:
Ilmastointi manuaalinen vs automaattinen
Jakkarat manuaaliset vs sähköiset
Valot halogeenit vs xenon
Alusta vakio vs urheilullinen (jopa saabin sport?)
Audio basic vs parempaa (ainakin lisänäytön perusteella?)
Kilometrejä enemmän vs vähemmän
Hintaero ei mikään mahdoton....ehkä.
Ja vanteetkin komeemmat jos niitä arvostaa...no makuasia.
Henkilökohtainen valinta olisi tämä ehdottamani noista kahdesta. (kunhan satuin katsomaan tarjontaa lähellä hintaluokkaa)
Verrattuna tuohon itse mainitsemaasi:
Ilmastointi manuaalinen vs automaattinen
Jakkarat manuaaliset vs sähköiset
Valot halogeenit vs xenon
Alusta vakio vs urheilullinen (jopa saabin sport?)
Audio basic vs parempaa (ainakin lisänäytön perusteella?)
Kilometrejä enemmän vs vähemmän
Hintaero ei mikään mahdoton....ehkä.
Ja vanteetkin komeemmat jos niitä arvostaa...no makuasia.
Henkilökohtainen valinta olisi tämä ehdottamani noista kahdesta. (kunhan satuin katsomaan tarjontaa lähellä hintaluokkaa)
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: 9-3 ostamassa
Tämäkään ei auta Tyyppivioista ja "ominaisuuksista" löytyy haulla aika paljon stooria.
Joten kun näitä kuitenkin tasaiseen kysellään, joku näppärä voisi tehdä tsekkauslistan ja modet kiinnittää sen.
Ugh
Joten kun näitä kuitenkin tasaiseen kysellään, joku näppärä voisi tehdä tsekkauslistan ja modet kiinnittää sen.
Ugh
93SC TTiD
Re: 9-3 ostamassa
Lähetin iisakille yv:tä
Re: 9-3 ostamassa
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5463966
siinä valmiiksi piristettyä ja etanolimuutettua autoa vuosiksi!
siinä valmiiksi piristettyä ja etanolimuutettua autoa vuosiksi!
2x 9-3 SC my07 m5 biopower stage1+, KA
9-3SS 03 HA
900 T8 Aero special type M HA/KA
ex 9000 CS my95 2,0T stage1+
ex 900 8v 4d my85 m4
ex 900i 8v 4d my88 m5
ex 900i 8v 3d automat my88
ex. 9-3 SS 03 m5 biopower stage
9-3SS 03 HA
900 T8 Aero special type M HA/KA
ex 9000 CS my95 2,0T stage1+
ex 900 8v 4d my85 m4
ex 900i 8v 4d my88 m5
ex 900i 8v 3d automat my88
ex. 9-3 SS 03 m5 biopower stage