9-3 ostamassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13215
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eski kirjoitti:... kannattaa laittaa lotto tällä viikolla vetämään...
Mä luulen että se olis sen edellisen omistajan lottoviikko, mähän olen tässä todennäköisesti se, joka saa ne alkuperäiset jouset, kääntölaakerit, pyöränlaakerit, iskarit, bumerangit, imusarjan ja muut hilppeet uusia seuraavan kuuden kuukauden aikana :mrgreen:

Mulla on ollut tapana ostaa näitä lottovoittajien autoja. OG-kolkilla oli ajettu 200 tkm kun sen ostin ja 225 tkm kohdalla sain repiä sieltä alkuperäisen Garretin irti :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6448
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Risto kirjoitti:^ Siinähän ei tosiaan vaikuta auton käyttö mitenkään, vaan rauhallisessa maantieajossa auto kuluu vähintään saman verran kuin vanha leasingpaska, jolla on ajettu pelkästään mukulakiveltä jalkakäytävälle ja takaisin sääliä tuntematta. Ja tietysti vielä, että koska itse ei osaa valita hyvää yksilöä, ei kellään muullakaan sellaista voi olla. :roll:
Jos tällä vanhalla leasingpaskalla viitataan minun autooni, niin enpä tuota mitenkään huonona yksilönä sipanneen laturin, katkenneen etujousen ja toisen pyöränlaakerin perusteella ole osannut pitää. Enkä oikein ymmärrä miten mukulakiveltä jalkakäytävälle ajamalla laturit ja imusarjat hajoaa, mutta ystävämme Risto voinee valistaa asiasta kiinnostuneita vaikkapa maanalaisella foorumilla. Aika harvassa on näissä hyvät yksilöt, jos tämän foorumin tarinoita em. korjauskohteiden yleisyydestä uskoo...

Eski
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Onko havaittavissa keskustelun tason huonontumista autojen ikääntyessä ja halventuessa? Henkilökohtaisuuksiin ei ole syytä.

Aiheeseen liittyen pakko todeta, että uskalias projektiauton ostaja on sellainen, joka noin 400k tietä nähneen 1,9 dieselin ostaa. Seuraan mielenkiinnolla.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13215
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Olen miettinyt pitäiskö tuonne projektiosiolle aloittaa letku tästä minun "loppuunajetusta" kolkistani. Että mitä kaikkea voi omistaja odottaa tehtäväksi jos menee 300 tkm ajetun kiisselisaabin ostamaan. Saas nähdä jaksaako sitä ruveta tarinoimaan.
Eski kirjoitti: Aika harvassa on näissä hyvät yksilöt, jos tämän foorumin tarinoita em. korjauskohteiden yleisyydestä uskoo...

Eski
Jos foorumin tarinoita uskoo, niin Saabit on ihan paskoja autoja ja pitää olla mielipuoli että tällaisilla ajelee. Mutta tuon kolkin minulle myynyt herrasmies ei ollut onneksi saappiklubista kai kuullutkaan ja oli sitä mieltä että tämä oli paras auto mitä hänellä on koskaan ollut. Taisi olla viides saappi herralla, eikä ollut koskaan foorumille vaivautunut kertomaan, että mitään vikaa ei taaskaan autossa ole :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6448
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ristom kirjoitti:Onko havaittavissa keskustelun tason huonontumista autojen ikääntyessä ja halventuessa? Henkilökohtaisuuksiin ei ole syytä.
Jep, pyydän anteeksi ja jätän tämän osion toistaiseksi näiden ristojen hoidettavaksi.

Eski
myrtonen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 19:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja myrtonen »

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6981574

Ei liene auringon haalistama takapuskurin lista, vaan kolaroitu ja vaihdettu?

Kiinnostava auto noin muuten... :roll:

Onko näissä ollut ICM2 vakiona, vai onko tuossa mahdollisuus ettei tuota olisi aktivoitu?
heze
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 06, 2015 18:02

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja heze »

Hei. Olen vakavissani ostamassa 9-3 1.9Tid sport combi, vm-2008, 150hv. Autolla ajettu n.190tkm, pääasiassa matkaa n.30-40tkm/v.

Noita mahdollisia vikoja onkin foorumilta löytynyt EGR, hiukkassuodatin, kaasuläppäkotelo ja akunkaapeli.
Onko kaasuläppäkotelon vikaa esiintynyt tuon ikäisissä? Onko muita huomioon otettavia asioita?
Kytkinpoljinta painettaessa keskialueella kuuluu selvää rallatusta, onko painelaakeri vai koko vauhtipyörä asetelma menossa?

Onko kyseisen tyypin auto järkevä hankinta, ajoa vuodessa reilu 20tkm tarkoitus pitää autoa 6-8vuotta. Olen itse aiempiin autoihini tehnyt 90% huolloista ja rempoista, onko tee se itse miehen mahdoton huoltaa kyseistä autoa.
Kiitokset asiantuntijoille, t.mahdollinen tuleva Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaasuläppäkotelo ei ole varsinaisesti vika noissa, imusarjan läpät sen sijaan menee kyllä. Vesipumpun takia jakopään vaihto 100tkm välein ja joskus on latureitakin mennyt.

Vauhtipyörä siellä rolisee, onneks se on todella halpa neobrothersilta ja työn määrä on sama kuin painelaakerin vaihdossa. Osat saa luokkaa 300e kaikki (vauhtipyörä + kytkinpaketti + pultit).

Ei mielestäni lainkaan huono hankinta, ja kohtuullinen huoltaa itsekkin. Esim. tuo vauhtipyörän vaihto ei ole kovin paha homma kohtalaisen fiksun rakenteen ansiosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ruilen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 21:02

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ruilen »

Moi. Kovasti olisi haluja päivittää nykyinen 9-3 SS vm.2004 uudempaan ja tilavampaan Saabiin. Saksasta löytyisi vm. 2010 9-3 Sport Kombi XWD Biopowerilla höystettynä. Itse en niinkään tuota Biopoweria kaipaa mutta mikäpä siinä kun sellainen valmiina jo on.

Onkos noista peleistä kokemusta? Kovasti kevät sekä autokuume painaa päälle ja toivoin että täältä jos jostain löytyisi asiallisia vihjeitä mahdolliseen ostopäätökseen.
9-3 SS Aero, 93X
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 ostamassa

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Varmasti hyvä peli. Kannattaa kuitenkin tuohon nelivetoon liittyvää keskustelua haeskella foorumilta ettei tule yllätyksenä jos sattuu jotain ongelmia tulemaan.
Vastaa Viestiin