Moro.
Moottorin häirikkövalo sytty. Luin OP-commilla vikakoodit, niin löyty P1901 0F. Miten OP-commilla tehdään tuo hiukkas suodattimen regenerointi ja mistä löytyy se "tukkoisuus" lukema, kun ei heti silmään osunut?? Vissiin tuo teki kyllä sen itestäänkin melkeen heti kuittauksen jälkeen, kun alko jarrun käry haiseen Auto siis 9-3 TIDS -06
Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
Tukkoisuus löytyy Measuring Blocks nappulan alta ja polton sai käyntiin muistaakseni Special Functions osiosta. Käry kyllä viittaisi käynnissä olleeseen polttoon. Tosin taisi keskeytyä, jos sen huomasit.
93SC TTiD
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
En tiedä menikö poltto läpi vai keskeytykö, mutta ainakin lumet sulasi auton alta aika tehokkaasti
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
Tuo manuaaligenerointi kyllä tehokkaasti sulatti pakoputken takaa jään kun toissatalvena kokeeksi -20 pakkasella tein... kone huutaa @ 3500rpm melkeen 15min ja pukkaa ~600 asteista pakokaasua (tai jäähtyy se tieten vähä matkalla ulos) niin ihmekö tuo.
Hassu vikakuvaus muuten tuolle P1901 FF ... Pakokaasun hiukkassuodattimen paine, uskottavuusvika imusarjan absoluuttisen paineen kanssa.
Hassu vikakuvaus muuten tuolle P1901 FF ... Pakokaasun hiukkassuodattimen paine, uskottavuusvika imusarjan absoluuttisen paineen kanssa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
Löytyhän tuo manuaalinen regenerointi tuolta OP-commin valikoista. Oli programmin osiossa.
Tänään heitti sitten hälyn P1901 58 eli hiukkassuodattimen etummainen letku löysä/tukkeutunut. Vika kuittautui ja testi ajossa paineero mittauksen antamat arvot oli ihan ookoo. Pitää tarkistaa nuo letkut, jos vielä häiriköi..
Tänään heitti sitten hälyn P1901 58 eli hiukkassuodattimen etummainen letku löysä/tukkeutunut. Vika kuittautui ja testi ajossa paineero mittauksen antamat arvot oli ihan ookoo. Pitää tarkistaa nuo letkut, jos vielä häiriköi..
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Hiukkassuodattimen regenerointi OP-commilla
Tuli itsekin tänään tehtyä tuo regenrointi, kun halusin putsata hiukkassuodattimen ennen imusarjan puhdistusta. Saatiin tänne rauhalliselle asuinalueellekin vähän actionia, kun yhdessä pihassa huutaa diesel-Saab sunnuntaina alkuillasta 10 minuuttia ja tienoon täyttää kuminkatkuinen savu
Sepä olikin hauskaa kun heti regenroinnin alkamisen jälkeen tietokone ilmoitti että yhteys OP-Comiin on katkennut. En ollut ennen tuota regenrointia tehnyt, joten ei ollut mitään hajua siitä miten se etenee, paitsi että kierrokset nousee 3000 kierroksen paremmalle puollelle, lämpöä riittää ja piha täyttyy savusta. Jännitystä aiheutti lähinnä se, että en ollut varma ohjaako OP-Com ja tietokone jotenkin sitä regenrointia, eli aiheuttaako yhteyden katkeaminen kesken prosessin koko homman sekoamisen. Kone siis jatkoi kiertämistä 3500 rpm, mutta en tiennyt tapahtuuko siellä mitään muuta ja loppuuko tämä jossain vaiheessa.
Totesin että antaa koneen surrata kunhan kierrokset ja lämmöt ei nouse punaiselle. Yhdistelin rauhassa USB-piuhaa uusiksi, käynnistin ohjelman tietokoneella uusiksi ja sain taas yhteyden. Samalla selvisi diagnostiikan measuring blockeista, että siellä se regenerointi oli normaalisti käynnissä, ja sieltä näki prosessin etenemisen prosentteina. Satanen kun tuli täyteen, niin kone palasi tyhjäkäynnille ja homma oli valmis.
Eli vastaus on ei, OP-Com ei regeneroinnin käynnistämisen jälkeen vaikuta sen loppuunsaattamiseen.
Sepä olikin hauskaa kun heti regenroinnin alkamisen jälkeen tietokone ilmoitti että yhteys OP-Comiin on katkennut. En ollut ennen tuota regenrointia tehnyt, joten ei ollut mitään hajua siitä miten se etenee, paitsi että kierrokset nousee 3000 kierroksen paremmalle puollelle, lämpöä riittää ja piha täyttyy savusta. Jännitystä aiheutti lähinnä se, että en ollut varma ohjaako OP-Com ja tietokone jotenkin sitä regenrointia, eli aiheuttaako yhteyden katkeaminen kesken prosessin koko homman sekoamisen. Kone siis jatkoi kiertämistä 3500 rpm, mutta en tiennyt tapahtuuko siellä mitään muuta ja loppuuko tämä jossain vaiheessa.
Totesin että antaa koneen surrata kunhan kierrokset ja lämmöt ei nouse punaiselle. Yhdistelin rauhassa USB-piuhaa uusiksi, käynnistin ohjelman tietokoneella uusiksi ja sain taas yhteyden. Samalla selvisi diagnostiikan measuring blockeista, että siellä se regenerointi oli normaalisti käynnissä, ja sieltä näki prosessin etenemisen prosentteina. Satanen kun tuli täyteen, niin kone palasi tyhjäkäynnille ja homma oli valmis.
Eli vastaus on ei, OP-Com ei regeneroinnin käynnistämisen jälkeen vaikuta sen loppuunsaattamiseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K