Polttoainesuutinten vaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Terve,

onko kellään kuvallista ohjetta, kuinka suuttimet vaihdetaan B207-koneessa? Suuttimet on kyllä helppo paikallistaa ja polttoainepumpun saa sulakkeen poistolla pois pelistä, mutta suutinten tiellä on niin paljon sähköjohtoa, ettei oikein tiedä, mitä purkaa ja miten.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Lataa vaikka tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=121604 WIS, siinä on hyvä ohjeet!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Johtosarja nousee pois tieltä sopivasti kun ottaa ECUn liitokset auki, johtosarjan kiinnitinmutterit, DI-puolien johdot. Ja muut liittimet jos tarvitsee. Suutintukin lähellä kulkee pienehkö jäähdytinnesteputki, sitä ei tarvitse irroittaa, kampeaa varovasti ruuvarilla suutintukin vierestä pois. Mikäli johtosarjan vaihtaa, niin ecu kannattaa irroittaa niin saa tilaa vähän enemmän.

Suosittelen ostamaan ne suutinten holkkien tiivisteet..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=132994
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Uusissa suuttimissa on molemmissä päissä uudet tiivisteet, jos näitä tarkoitit.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja Pakari »

En tarkoittanut näitä tiivisteitä jotka löytyvät suuttimista. Suutinten päiden ja imusarjan välissä on ns. soviteholkki, joihin suuttimet kiinnittyvät. Joskus nämä holkit tulevat suutintukin mukana ylös, joskus eivät. Holkissa on erillinen tiivistys O-rengas. Tälläisiä soviteholkkeja ei löydy T5 tai T7 koneista.. Joku T8 koneiden ihmeellisyys.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mistä olette tilailleet suuttimien ja jakoputken tiivisteitä?

Speedpartsilta eikä neobrossilta löydy, eBay:stä löytyy jotakin.
Sieltäkin kaikki eri kaupoista. Pitääkö siis raahautua marmoritiskille?

Jos suuttimet nostaa puhdistettavaksi tarvitaan käsittääkseni nämä:
12 574 288 (tiivistesarja jakoputki)
55 565 191 x 4 (o-rengassarja suutin)
Xxxxx holkin tiiviste, jolle en keksi osanumeroa mistään. (Pakarin linkissä oli mitat, ehkä vois kysellä tiivistekeskuksesta)

Epc ei erittele, mutta kaipa nämä on samat tiivisteet biopowerissakin? Varmaan siis kestää retanoolia, itse pa-putket kun taitaa olla rst:tä.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja hasha »

Finjectorilta saat o-renkaat ja suuttimiin liittyvät nippelit ja nappelit.

Jos ei nyt o-renkaat ole ihan entiset, niin tuskin haittaa heittää kiinni vanhoilla. Itse kun allekirjoituksen SC:n suuttimet käytin irti, niin ei siinä ollut mitään tarvetta vaihtaa mitään tiivisteitä. Hyvin toimii "vanhoilla".
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
ResoNas
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2015 18:48

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja ResoNas »

Aattelin kysyä tässä ketjussa asiaan liittyvää, kun omassa tid 1.9 välillä tapahtuu niin että kevyellä pintakaasupainalluksella tulee polttoainesyöttöön pieni viive ja viiveen jälkeen moottori käyttäytyy repivästi että auto nykäsee itseään eteenpäin eikä kiihdy sulavasti. Voiko polttoaineen syötössä olla jotain vikaa, tukkoa? Muuten auto käyttäytyy normaalisti. Hyvin kevyellä kaasun lisäyksellä ilmenee satunnaista viivettä, jonka jälkeen auto rykäsy ilmenee. Joskus myös käynyt niin että tasaisella kaasulla, moottori nikotteli muutaman sekunnin ja matka jatkui normaalisti. 9-3 on ajettu 124tkm.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja hasha »

Dieselongelmista löytyy melko paljon keskustelua täällä -> egr tulppaus + ohjelmointi, imusarjan läpät, dpf, nämä taitaa olla ne yleisimmät hommat joille kannattaa jotain tehdä, että toimintavarmuus säilyy.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Polttoainesuutinten vaihto

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

ResoNas:ille sen verran tuosta 1,9 TiDs nykimisestä että saattaisi liittyä DPF polttoon, auto alkaa käyttäytymään kohtalaisen "paskasti" polton aikana, esiintyy epämääräistä tärinää, kaasun vaste vaihtelee jne jne.
Vastaa Viestiin