Koni FSD & 9-3SS/SC

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Smyygi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 01:30
Paikkakunta: Turku

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Smyygi »

SA9000AB kirjoitti:Terve

Nyt kun tätä keulimista puidaan niin eikös se ole illuusio, joka syntyy siitä, että etulokasuojan yläreuna on korkeammalla kuin takalokasuojan kun verrataan esimerkiksi sivuhelmaan? Eli edestä pitää madaltaa enemmän kuin takaa jos haluaa navan ja lokarin reunan saman mittaisiksi molemmista päistä. Tietenkin painoa on enemmän edessä, mutta eikö sekin ole otettu huomioon jousten jäykkyydessä ja pudotus on silti sama myös edessä. Takana -20mm niin edessä voi olla -40mm, että näyttää renkaan ja kaaren väli samalta molemmissa päissä. Tonnareissa muistaakseni on tällaisia variaatioita tehty jotta saatu nuo suhteet samaksi.

Etulokasuojan aukko on isompi koska pyörän täytyy mahtua kääntymään myös joustoissa. Takapyörä kyllä mahtuu joustamaan lokarin sisällekin.

Mutta jos siis tämä äskeinen on jo tiedossa ja täysin itsestäänselvyys niin tuli päästettyä turha aivopieru :oops:
Itse en ole madaltanut yhtäkään autoa vielä niin jotkin niksit, mitä en tiedä, voivat olla kadoksissa.
Itekin näen asian näin, oishan tuo etupää kiva tiputtaa alemmas, mut lippa on sen jälkeen aikas matalalla. No jos vaihtelis aina kesäks matalammat jouset alle :). Pistelkääs kuvia näistä keulan tiputuksista ja mielellään vanhemman aeron-lipan kera.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kuva
Kuva

Siinä pari kuvaa Lesjöforssin supermadalluksesta. Mut niin se vaa tuokin pökkii talvella kiinni vaikkei ensisilmäyksellä uskois :D
#3272
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Asiasta kukkaruukkuun: kun vaihtaa iskarit ja jouset, pitääkö käyttää nelipyöräsuuntauksessa?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Pola »

Pitää
#3272
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja core2 »

vili1 kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun: kun vaihtaa iskarit ja jouset, pitääkö käyttää nelipyöräsuuntauksessa?
No se riippuu siitä mistä se roikkuu, mutta saab verstaan suositus on suuntaus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mazaa
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2012 14:51

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja mazaa »

Kannattaa kuitenkin ajella kuukauden verran, että jouset asettuvat, ennen kuin menee suuntaukseen...
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

mazaa kirjoitti:Kannattaa kuitenkin ajella kuukauden verran, että jouset asettuvat, ennen kuin menee suuntaukseen...
Pitää tehdä suuntaus heti ja sitten vähän ajan päästä uudelleen jos haluaa, että kaikki on täysin ok. Mutta ainakin heti asennuksen jälkeen jos madallusta tulee.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Nimim. apu,apupoika: eikös Sinulla ollut SC? Voitko laittaa kuvaa madalletusta autosta?

Onko Saabin urheilualusta -10 mm edestä ja takaa? Ilmeisesti niin pienillä madalluksilla ei tule tuota visuaalista "ongelmaa".
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

-10 edestä ja takaa. Tarttis edestä n. -20 lisää jotta olis samoissa mitoissa takakaareen kanssa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Ketjua seuranneena laitetaanpa omasta setistä kuva. Alla siis Koni FSD + Eibach Pro Kit. Edessä -30mm, takana -20mm.
Kuva
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

juhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
Huomio, että farkussa madallus on Eibacheilla 30/20mm, eli edestä enemmän.

Luulin noista keulimisjutuista tässäkin topicissa, että auto on oikeesti keula ylempänä, mutta vaaterissahan nuo suurinpiirtein näyttäs olevan noilla Lesjön jousilla muidenkin autot. :D

Yleensähän auto on aikalailla vaaterissa kun ajettavuutta haetaan.
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Nypa »

juhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
Larkspeedillä ainakin tilaus-toimitus meni hyvin. Ilmeisesti siis SS:ään madallus on 30mm niin edessä kuin takana: http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... ng-Springs

Tuolla näyttää kaikki olevan eritelty vain '02-> eli kaitpa ne samat menee uudempiinkin. Toimituskulut olivat 40 GBP jouset+iskarit (reilu 41kg).
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja Pola »

No joo. Piti ihan mitata. Helmasta mitattuna saattaa keula olla jopa puolisen senttiä alempana. Lesjöforssit tuli ostettua juurikin siitä syystä että sopivat noitten FSD-iskarien pariksi tulevaisuudessa.
#3272
KapteeniMahtava
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Koni FSD & 9-3SS/SC

Viesti Kirjoittaja KapteeniMahtava »

Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Vastaa Viestiin