Itekin näen asian näin, oishan tuo etupää kiva tiputtaa alemmas, mut lippa on sen jälkeen aikas matalalla. No jos vaihtelis aina kesäks matalammat jouset alle . Pistelkääs kuvia näistä keulan tiputuksista ja mielellään vanhemman aeron-lipan kera.SA9000AB kirjoitti:Terve
Nyt kun tätä keulimista puidaan niin eikös se ole illuusio, joka syntyy siitä, että etulokasuojan yläreuna on korkeammalla kuin takalokasuojan kun verrataan esimerkiksi sivuhelmaan? Eli edestä pitää madaltaa enemmän kuin takaa jos haluaa navan ja lokarin reunan saman mittaisiksi molemmista päistä. Tietenkin painoa on enemmän edessä, mutta eikö sekin ole otettu huomioon jousten jäykkyydessä ja pudotus on silti sama myös edessä. Takana -20mm niin edessä voi olla -40mm, että näyttää renkaan ja kaaren väli samalta molemmissa päissä. Tonnareissa muistaakseni on tällaisia variaatioita tehty jotta saatu nuo suhteet samaksi.
Etulokasuojan aukko on isompi koska pyörän täytyy mahtua kääntymään myös joustoissa. Takapyörä kyllä mahtuu joustamaan lokarin sisällekin.
Mutta jos siis tämä äskeinen on jo tiedossa ja täysin itsestäänselvyys niin tuli päästettyä turha aivopieru
Itse en ole madaltanut yhtäkään autoa vielä niin jotkin niksit, mitä en tiedä, voivat olla kadoksissa.
Koni FSD & 9-3SS/SC
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Siinä pari kuvaa Lesjöforssin supermadalluksesta. Mut niin se vaa tuokin pökkii talvella kiinni vaikkei ensisilmäyksellä uskois
#3272
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Asiasta kukkaruukkuun: kun vaihtaa iskarit ja jouset, pitääkö käyttää nelipyöräsuuntauksessa?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
No se riippuu siitä mistä se roikkuu, mutta saab verstaan suositus on suuntaus.vili1 kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun: kun vaihtaa iskarit ja jouset, pitääkö käyttää nelipyöräsuuntauksessa?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Kannattaa kuitenkin ajella kuukauden verran, että jouset asettuvat, ennen kuin menee suuntaukseen...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Pitää tehdä suuntaus heti ja sitten vähän ajan päästä uudelleen jos haluaa, että kaikki on täysin ok. Mutta ainakin heti asennuksen jälkeen jos madallusta tulee.mazaa kirjoitti:Kannattaa kuitenkin ajella kuukauden verran, että jouset asettuvat, ennen kuin menee suuntaukseen...
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Nimim. apu,apupoika: eikös Sinulla ollut SC? Voitko laittaa kuvaa madalletusta autosta?
Onko Saabin urheilualusta -10 mm edestä ja takaa? Ilmeisesti niin pienillä madalluksilla ei tule tuota visuaalista "ongelmaa".
Onko Saabin urheilualusta -10 mm edestä ja takaa? Ilmeisesti niin pienillä madalluksilla ei tule tuota visuaalista "ongelmaa".
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
-10 edestä ja takaa. Tarttis edestä n. -20 lisää jotta olis samoissa mitoissa takakaareen kanssa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Ketjua seuranneena laitetaanpa omasta setistä kuva. Alla siis Koni FSD + Eibach Pro Kit. Edessä -30mm, takana -20mm.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Huomio, että farkussa madallus on Eibacheilla 30/20mm, eli edestä enemmän.juhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
Luulin noista keulimisjutuista tässäkin topicissa, että auto on oikeesti keula ylempänä, mutta vaaterissahan nuo suurinpiirtein näyttäs olevan noilla Lesjön jousilla muidenkin autot.
Yleensähän auto on aikalailla vaaterissa kun ajettavuutta haetaan.
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Larkspeedillä ainakin tilaus-toimitus meni hyvin. Ilmeisesti siis SS:ään madallus on 30mm niin edessä kuin takana: http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... ng-Springsjuhokare kirjoitti:Tuohan taas ei ole yhtään kallellaan! Melkoisen vaakatasossa on. Minkä hintaiset ovat muuten Einbachin jouset tällaiseen vuoden 2008 SS 9-3 Saabiin? Missä paikassa toimitus pelaa oikeasti?
Tuolla näyttää kaikki olevan eritelty vain '02-> eli kaitpa ne samat menee uudempiinkin. Toimituskulut olivat 40 GBP jouset+iskarit (reilu 41kg).
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
No joo. Piti ihan mitata. Helmasta mitattuna saattaa keula olla jopa puolisen senttiä alempana. Lesjöforssit tuli ostettua juurikin siitä syystä että sopivat noitten FSD-iskarien pariksi tulevaisuudessa.
#3272
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Koni FSD & 9-3SS/SC
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359