Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Lainaan taas tätä aihetta, vaikka alkuperäinen SPA ei ole ihan suunnitelmissa.
Ajattelin tuunata tuohon -08 farkkuun Bilteman tai Cobran peruutuspiipparin
-mikä on tuon alkuperäisen anturin asennusreiän halkaisija?
-onnistuuko tuolla bilteman setin mukan tulevalla poralla reiänteko puskurinkuoreen, vai onko parempi tehdä lävistys tuolla SPA:n reikämeistillä?
-saako plussan otettua tuolta samalta liittimeltä?
-onko antureiden kiinnittämisessä puskurikuoreen jotakin erityistä, joka pitäisi huomioida tarviketutkaa asennettaessa?
bilteman settiä on kehuttu, lieko sitten oikeesti jopa toimiva.
alkuperäinen spa asennettuna 600 € ei oikeen houkuttele.
Ajattelin tuunata tuohon -08 farkkuun Bilteman tai Cobran peruutuspiipparin
-mikä on tuon alkuperäisen anturin asennusreiän halkaisija?
-onnistuuko tuolla bilteman setin mukan tulevalla poralla reiänteko puskurinkuoreen, vai onko parempi tehdä lävistys tuolla SPA:n reikämeistillä?
-saako plussan otettua tuolta samalta liittimeltä?
-onko antureiden kiinnittämisessä puskurikuoreen jotakin erityistä, joka pitäisi huomioida tarviketutkaa asennettaessa?
bilteman settiä on kehuttu, lieko sitten oikeesti jopa toimiva.
alkuperäinen spa asennettuna 600 € ei oikeen houkuttele.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Voisiko joku, jolla on EPC katsoa varaosanumerot 2008->
-etäisyysanturi
-anturin pidike
- tiiviste /teippi
-reikämeisti.
kiitos.
eBaystä en löytänyt sopivaa, ehkä en osaa etsiä.
-etäisyysanturi
-anturin pidike
- tiiviste /teippi
-reikämeisti.
kiitos.
eBaystä en löytänyt sopivaa, ehkä en osaa etsiä.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Mihin ratkaisuun teesalama päädyit ja tarviitko vielä osanumeroita?
Selvittelin myös tuota alkuperäistä SPA:ta, mutta pelkät osat olis olleet lähemmäs sen 600. (Olisko hinnat muuttuneet keväästä?) Ehkä purkamoilta metsästämällä olisi voinut saada kohtuuhintaan paketin kasaan... Ruotsissa näyttävät pyytävän 250 kruunun verran antureista / kpl. Cobran laite on nyt kuitenkin tilauksessa.
Selvittelin myös tuota alkuperäistä SPA:ta, mutta pelkät osat olis olleet lähemmäs sen 600. (Olisko hinnat muuttuneet keväästä?) Ehkä purkamoilta metsästämällä olisi voinut saada kohtuuhintaan paketin kasaan... Ruotsissa näyttävät pyytävän 250 kruunun verran antureista / kpl. Cobran laite on nyt kuitenkin tilauksessa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1776
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Mäki odottelen edelleen tietoa, että onko se vaikea/kallis asentaa my08-> vai katteleeko suosiolla auton jossa se jo on..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Kerro meille nyt sitten mistä niitä saa, mielellään muutaman linkin kera, kun en minä ainakaan ole löytänyt. Faceliftissä (MY08->) kun ei enää ole sitä erillistä listaa, vaan anturit ovat suoraan puskurissa. Myös sedanissa.
Timpetti: alkuperäinen SPA on yhtäkuin ohjausyksikkö takakontissa, anturit ja johtosarja. Anturien poraaminen puskuriin on se mikä mahdollisesti on hankalaa, muutenhan tuon pitäisi olla sen kuin laittaa piuhat kiinni ja tekittää.
Timpetti: alkuperäinen SPA on yhtäkuin ohjausyksikkö takakontissa, anturit ja johtosarja. Anturien poraaminen puskuriin on se mikä mahdollisesti on hankalaa, muutenhan tuon pitäisi olla sen kuin laittaa piuhat kiinni ja tekittää.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Jos nyt oikein ymmärsin tuosta ohjeesta, niin 08- mallissa on merkit puskurin sisäpuolella joihin tehdä reijät. http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 6045fi.pdf
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: Apuja SPA:n (parkkitutkan) asentamiseen
Minä asensin bilteman parkkitutkan, ~36 euroa.
Puskurin kuori irti, reiät valmiiksi merkattuihin paikkoihin. Johdot nippusiteillä nippuun ja anturit kiinni. Sovitus oli tosi tiukka, mutta meni kuitenkin.
Johdot sisään valmiista läpiviennistä, vasemmasta nurkasta. Sähköt otin haaroittamalla peruutusvalolta. (ei rosvoliitintä sentään)
Asennus meni pitkälti tuon SPAn ohjeen ja bilteman ohjeen kanssa rinnakkain soveltamalla.
Anturit maalasin ennen asennusta muovipohjamaalilla ja mustalla paukkupullolla. Sen rinkulan peitin maalauksen ajaksi kuminauhasta leikatulla pätkällä.
Kannattiko? No kyllä mielestäni kannatti. Laite on ollut käytössä useamman kuukauden ja toimii mielestäni täydellisesti.
Puskurin kuori irti, reiät valmiiksi merkattuihin paikkoihin. Johdot nippusiteillä nippuun ja anturit kiinni. Sovitus oli tosi tiukka, mutta meni kuitenkin.
Johdot sisään valmiista läpiviennistä, vasemmasta nurkasta. Sähköt otin haaroittamalla peruutusvalolta. (ei rosvoliitintä sentään)
Asennus meni pitkälti tuon SPAn ohjeen ja bilteman ohjeen kanssa rinnakkain soveltamalla.
Anturit maalasin ennen asennusta muovipohjamaalilla ja mustalla paukkupullolla. Sen rinkulan peitin maalauksen ajaksi kuminauhasta leikatulla pätkällä.
Kannattiko? No kyllä mielestäni kannatti. Laite on ollut käytössä useamman kuukauden ja toimii mielestäni täydellisesti.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.