Alustan selvitys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Äh joo aivan, :oops: mutta mistä tunnistan löytyykö esim takaa orkkis sport vai eibach?
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Kehtaisikohan joku selvitellä minulle ao. alustakoodin?

16-AL-4 - 3-25-32-AA-BA-CA-DA

Kyseessä SC -06 1.8t, Linear Pro Business -varustelulla.

Olisin vaihtamassa taakse iskareita+jousia.
9³ SC 1.8t
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

16 etujousi normaali punainen/valkoinen
AL takajousi normaali (12794915)
4 etuvakaaja sport
3 takavakaaja normaali
25 etuiskari normaali punainen/lila
32 takaiskari normaali punainen/vihreä (12776255)
AA etujarrulevy 285mm
BA takajarrulevy 278mm
CA etujarrusatula 285mm levylle
DA takajarrusatula 278mm levylle

Pistin osakoodit noihin mitä olit hommaamassa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja glyzer »

jmaatta kirjoitti:16 etujousi normaali punainen/valkoinen
AL takajousi normaali (12794915)
4 etuvakaaja sport
3 takavakaaja normaali
25 etuiskari normaali punainen/lila
32 takaiskari normaali punainen/vihreä (12776255)
AA etujarrulevy 285mm
BA takajarrulevy 278mm
CA etujarrusatula 285mm levylle
DA takajarrusatula 278mm levylle

Pistin osakoodit noihin mitä olit hommaamassa.
Suurkiitos :!:
9³ SC 1.8t
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Vs: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Jurkkis kirjoitti:Äh joo aivan, :oops: mutta mistä tunnistan löytyykö esim takaa orkkis sport vai eibach?
Eibachin jousista pitäis löytyä valkoinen valmistajan teksti ja eikös orkkis jousissa ole väripalluroilla kerrottu mitkä jouset kyseessä.

Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja glyzer »

jmaatta kirjoitti:16 etujousi normaali punainen/valkoinen
AL takajousi normaali (12794915)
4 etuvakaaja sport
3 takavakaaja normaali
25 etuiskari normaali punainen/lila
32 takaiskari normaali punainen/vihreä (12776255)
AA etujarrulevy 285mm
BA takajarrulevy 278mm
CA etujarrusatula 285mm levylle
DA takajarrusatula 278mm levylle

Pistin osakoodit noihin mitä olit hommaamassa.
Vielä lisäkysymys! Takapää pitää pientä "lopotusta" vielä iskarien vaihdon jälkeenkin ja katsastusmies joskus vinkkasi että kallistuksenvakaajan puslat ovat aavistuksen väljät. Voisikohan ääni johtua tästä? Minkä paksuiset puslat tuohon "takavakaaja normaaliin" kuuluu asentaa? Tarviketori tarjosi 18mm puslia, mutta tönärillä mitattuna sain paksuudeksi 19.1mm...?
9³ SC 1.8t
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Kahta lajia löytyy kallistuksenvakaajia, sporttia ja tavallisen alustan kanssa olevaa. Mittoja en nyt muista mutta uusi pusla on varmasti sisähalkaisijaltaan pienempi kuin tangon halkaisija. Tämä tuli todettua kun omaani vaihdettiin eteen nuo puslat ja olivat paljonkin liian pienen oloiset vaikka tarkastettiin useaan kertaan wisistä osanumerot yms. Etupään narahtelut loppu siihen. Ilmeisesti vakaaja ei saa päästä pyörimään puslankumin sisällä vaan vääntää kumia hieman mukanaan. :)

Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Juu, eli ei ole sporttialustaa tuossa kulkineessa. Käsittääkseni noita vakaajia on 17mm, 18mm ja 19mm koossa, mutta ei tosiaan ole hajuakaan että mikä vakaaja tuo minun on (no, mittaamalla 19mm tosiaan), ja mikä pusla siihen passaa. Liekö saisi sopivat osat tuolla vakaajakoodilla kuitenkin selville?

(3 takavakaaja normaali)
9³ SC 1.8t
Lehti
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 17:38
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Mitenkäs seuraavanlainen koodi on tulkittavissa. 41-AL-4 - 3-61-63-AB-BB-CB-DB-. Noi viimeiset kirjaimet meinaa ilmeisesti jarrulevyjä?
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja cc »

Jarruja meinaa neljä viimeistä:
AB Jarrulevy etu 16" eli 302 / 28 mm (halkaisija/paksuus)
BB Jarrulevy taka 16" eli 292 / 20 mm on jäähdytetyt laikat
CB Jarrusatula etu 16" jarruille
DB Jarrusatula taka 16" jarruille
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Lehti
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 17:38
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Ok. Tuo varsinainen alustakoodi on vielä täyttä hepreaa. Ei näytä löytyvän mistään, että mitä nuo numerot merkkaavat? Onko Sport vai vakio vai niiden sekoitus?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lehti kirjoitti:Mitenkäs seuraavanlainen koodi on tulkittavissa. 41-AL-4 - 3-61-63-AB-BB-CB-DB-. Noi viimeiset kirjaimet meinaa ilmeisesti jarrulevyjä?
41 = sedanin ja farmarin vakio etujousi B207 + manuaali (punainen-valkoinen)
AL = farmarin vakiotakajousi
4 = etuvakaaja sport 25,2 mm
3 = MY2005 vakiotakavakaaja
61 = sedanin ja farmarin vakioetuiskari B207 (punainen-lila)
63 = farmarin vakiotakaiskari (puna-vihreä)

Kävin oman autoni koodit läpi (44-AL-4 - 3-62-65-AA-BA-CA-DA-), ja ihmetyttämään jäi että tuota takavakaajan koodia 3 ei EPC:stä löytynyt laisinkaan, kun hain MY2008:lla. Löytyi lopulta kun vaihdoin auton vuosimalliksi MY2006:n, jolloin EPC ilmoittaa tuon olevan MY2005:n vakiotakavakaaja. Vuosimalliin 2008 EPC tarjoaa vain koodeja 1 ja 2.

Lisäksi EPC ei tunnistanut MY2008 autoon etuiskarikoodia 62, mutta se löytyi MY2007:n listasta. On NLS-osa eli ei enää käytössä ja käsketään käyttämään B207-koneisen auton iskunvaimenninta.

Aika salapoliisityötä, vaikka onkin EPC käytössä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
llama
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Elo 28, 2008 17:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja llama »

Minun autossa (MY2010) puuttuu alustakoodista jostain syystä osia:

Koodi: Valitse kaikki

-AL-4 - 2- -63-AA-BA-CA-DA-
Lähinnä kiinnostaisi, että onko Vector Active -pakettiin ruksittu sport-alusta. Tuosta 63:sta ja AL:stä olen päätellyt, ettei olisi sport?
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja AZP »

Samat takajousituksen koodit kuin nimimerkillä Lehti, eli vakioalustan kamat.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Alustan selvitys

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:Kävin oman autoni koodit läpi (44-AL-4 - 3-62-65-AA-BA-CA-DA-), ja ihmetyttämään jäi että tuota takavakaajan koodia 3 ei EPC:stä löytynyt laisinkaan, kun hain MY2008:lla. Löytyi lopulta kun vaihdoin auton vuosimalliksi MY2006:n, jolloin EPC ilmoittaa tuon olevan MY2005:n vakiotakavakaaja.
Mystiikka lisääntyy. Luottaen noihin omiin tulkintoihin, ostin takavakaajan puslat koossa 17 mm. Vanhaa purkaessani huomasin, että siellähän oli paikallaan 19 mm vakaaja ja puslat :x . Hetken mietin mitä teen ja kiukulla ja vaseliinilla asensin ne 17 mm puslat kuitenkin sinne. Saas nähdä miten käy :mrgreen:

Alikokoisten asentamista helpotti hieman se, että tuo 304 tkm ajettu vakaaja ei ollut puslien kohdalta enää 19 mm paksu, vaan 18,5 mm. Mittasin oikein mikrometrillä, kun mauseri jäi mökille :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin